Hrvatska će nakon podizanja stope PDV-a u ugostiteljstvu postati porezno najopterećenije turističko tržište na Mediteranu, što bi moglo negativno utjecati na turizam u trenutku u kojem Hrvatska konačno ima ogromnu šansu za zauzimanje snažne pozicije na turističkoj karti Europe, u razgovoru za Poslovni dnevnik upozorava Vladimir Preveden, managing partner u konzultantskoj kući Roland Berger Austrija.
Prevedena je vijest o porastu PDV-a neugodno iznenadila, a jednako negativnu reakciju očekuje i od investitora koji se posebno klone nesigurnog pravnog okvira u državama u kojima posluju, a u Hrvatskoj će ovo biti treća promjena poreza u zadnje četiri godine. "Redovito pratimo trendove u turizmu u Hrvatskoj i na globalnoj razini. Bio sam vrlo neugodno iznenađen informacijom da se stopa PDV-a u ugostiteljstvu podiže s 13 na 25 posto, dakle pričamo o gotovo duplom povećanju. Tri su razloga zašto nema ekonomskog opravdanja za uvođenje veće stope PDV-a.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ove ugostitelje , koji su puni para- naročito Istra, Dalmacija, Dubrovnik…./ koji još i prosvjeduju/
teško je gledati bez gorčine..
Dečki, zbilja nemate mjeru…..
A ako već uspoređujemo cijene, on da ne treba daleko ići. Recimo u Trstu su cijene u kafićima i restaurantima duplo više nego u Dubrovniku.
eto, upravo u ovome ti je sažet sav odgovor…cijene su duplo veće a input, tj. repromaterijal je jeftiniji ili u najgorem sl. isti
dakle, plaće osoblja su više jer osim što su standardi drugačiji tj ne mogu naći radnika za manje i marže su shodno tome i više od duplo veće i dok naši ugostitelji npr. stol sa 4 osobe procjenjuju na cca 500kn isti taj stol sa istom uslugom i kvalitetom u italiji, austriji, njemačkoj vrijedi pa i 3x više a od marži hr ugostitelja, kada isplatiš plaće, parafiskalne namete, amortizaciju, eventualno najam i dr. troškove, jednostavno ostane jako malo ili često kao u 1,2,3 mj ne ostane ništa ili pak minus poslovanja
ali zato je upravo zbog tih niskih marži hrvatska konkurentna jer ugostitelji, osim u 2mj. turizma, moraju preživjeti godinu a kupovna moć domaćih ljudi je s obzirom na visinu dohodka višestruko manja od navedenih drž. u okruženju.
što bi ti sada rekao kad bi se cijene hr i npr. talijanskih ugostitelja izjenačile, kada bi espresso plačao 20 kn, kada bi pivo plačao 30kn, kada bi pizzu plačao 75 kn a malo bolji obrok u restoranu i preko 250kn po osobi…bi li upoće išao na kavu ili nešto drugo ?
Ako se već uspoređuje s Francuskom ili Italijom, onda neka gospodin kaže, kolike su plaće osoblja u tim državama i koliki su troškovi režija. Naime, po mojim procjenama su režijski troškovi duplo viši nego u Hrvatskoj a plaće u prosjeku 70% više. Osim toga, stopa pdv-a od 25% se odnosi na ugostiteljstvo a ne na hoteljerstvo. Tako da ovdje ne vidim poveznicu u vezi odustajanja od hotelskih projekata. A ako već uspoređujemo cijene, on da ne treba daleko ići. Recimo u Trstu su cijene u kafićima i restaurantima duplo više nego u Dubrovniku.
Uključite se u raspravu