Hittner: Država neće podržati razvoj vatrogasnog vozila

Autor: Bernard Ivezić , 31. srpanj 2012. u 17:40

Hittner želi napraviti prototip prvog vatrogasnog traktora na svijetu i već je osigurao podršku potencijalnih kupaca iz Hrvatske i inozemstva

Nedostatak novca zategnuo je odnose između dijela privatnika i Bicra, jedine agencije preko koje Vlada financira istraživanje i razvoj inovativnih tehnoloških proizvoda u malom i srednjem poduzetništvu. Stjepan Hittner, vlasnik bjelovarskog izvoznika traktora Hittner, koji želi napraviti prototip prvog vatrogasnog traktora na svijetu, već je osigurao podršku potencijalnih kupaca – Hrvatskih šuma, JP-a Šume Tuzlanskog kantona (BiH) i slovenskog Snežnika iz Kočevske Reke –

prozvao je Bicro da među 20 projekata koje će prve subvencionirati u sklopu natječaja PoC nije uvrstila niti jedan od tvrtki koje se bave čisto proizvodnjom. Umjesto toga, dio su novca, kao i do sada, dobile znanstvene i istraživačke institucije.“Od 20 projekata koji će prvi biti financirani osam su znanstvene i istraživačke institucije, deset su tvrtke koje se bave uslugama, savjetovanjem i trgovinom te zastupnjem stranih tvrtki, a samo dvije se bave proizvodnjom i to biotehnologijom te uzgojem ribe”, naglašava Dinko Turk, direktor tvrtke Hittner. Tražili su 400 tisuća kuna potpore.Bicro je prošlog tjedna objavio popis 97 tvrtki koje su prošle PoC natječaj, ali i dodao da zbog nedostatka sredstava može zasad financirati tek prvih 20 projekata. Hittnerov novi traktor nalazi se na 88. mjestu i po procjenama iz branše ne može očekivati da će uopće biti financiran. Naime, Bicro već godinu dana životari, a ove godine se probudio samo stoga što mu je sjela akontacija za zajam Svjetske banke koji bi, nakon više od godinu dana pauze zbog parlamentarnih izbora, trebao biti zaključen najesen. Riječ je o zajmu od 20 milijuna eura od kojeg se očekuje da će Bicro dobiti barem 7,5 milijuna eura.Ivo Friganović, izvršni direktor za inovacije u Bicru, kaže da je previše dobrih projekata, a premalo novca.

Ističe da se na posljednji PoC natječaj, četvrti po redu, prijavio ukupno 241 projekt, što je više nego u sva tri prethodna natječaja, i da su odobrivši 97 projekata prihvatili njih više nego u svim natječajima do sada.“Ne mogu ulaziti u ocjenu pojedinačnih projekata jer to za svaki sektor rade po tri stručnjaka evaluatora, ali mogu reći da su prva 53 prihvaćena projekta imala iznadprosječni rezultat u ocjenjivanju”, kaže Friganović. Sanja Bogdan Pavlović, voditeljica razvoja i strategija Hittnera kaže da ne želi da se njihova žalba Bicru protumači kao napad na tu instituciju. “Prije nekoliko godina Hittner je upravo zahvaljujući tome što nam je razvoj šumskog traktora financirao Bicro stvorio Ecotrac 120, traktor koji je praktički u kratko vrijeme svojom kvalitetom istisnuo s hrvatskog tržišta stranu konkurenciju i danas drži 90 posto tržišnog udjela”, kaže ona. Dodaje da danas proizvode stotinjak traktora godišnje od čega su 70 poljoprivredni traktori, a njih 20 do 30 su šumski traktori od kojih svaki vrijedi kao deset poljoprivrednih. Hittner ima sjedište u Bjelovaru i zapošljava 82 radnika, mahom u proizvodnji. “Naš novi šumsko-vatrogasni traktor može gasiti požar na svim terenima, pa čak i kršu, i zato nosi i širu društvenu korist”, zaključuje razočarano Sanja Bogdan Pavlović.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Mislim da nije uopce smisao ovakve agencije da daje potpore za razvoj traktora.

Ovakve drzavne agencije postoje da bi investirale u tehnologije koje su tek u razvoju, ciji je uspijeh neizvjestan i koje tesko mogu naci druge izvore financiranja.

Netko ko proizvodi traktor bi trebao traziti novac na trzistu kapitala.

Država se zaduživala 10 godina do grla, za gradnju autoceste u građevinu, nije se marilo za industiju, a sad se autoceste prodaju za tri puta manje love. A za ovakve projekte se nema novaca. Potrošilo se….

Kao jedan od natjecatelja koji je čak i bolje pozicioniran na listi projekata smatram da je sufinanciranje 20 od 97 projekata čisti promašaj. Ako BICRO, kao vladina agencija nije sposobna sufinancirati sve projekte koji su zadovoljili potrebne kriterije, čemu onda takva agencija? Ovo je veliki gubitak za sve…

New Report

Close