Hibridni model rada na daljinu postaje recept i za razdoblje nakon korone

Autor: Darko Bičak , 09. ožujak 2021. u 13:52
Ivan Barjašić; Marc O’Polo je švedsko-njemačka tvrtka/SHUTTERSTOCK; I. Šoban/PIXSELL

Iako većina menadžera vjeruje da se nakon korone neće raditi isključivo od kuće, inzistiraju na kombinaciji.

Pandemija Covida-19 promijenila je mnoge dosadašnje modele poslovanja, a i čitavog funkcioniranja društva. Rad na daljinu i masovna upotreba novih digitalnih tehnologija su mnogim tvrtkama omogućili da više ili manje normalno funkcioniraju i u doba korone, a značajan dio njih je odlučio fleksibilne modele rada zadržati i u postkoronskom razdoblju.

Jedna od takvih kompanija koja je problemu fleksibilnog rada prionula sustavno je i velika modna kuća Marc O’Polo koja je svojim trgovinama i još više asortimanom uvelike prisutna i u Hrvatskoj.

Projekt je dodatno zanimljiv jer im je program fleksibilizacije radila njemačko-hrvatska konzultantska kuća Frontem Consulting u kojoj je jedan od glavnih menadžera Ivan Barjašić. Kako nam ističe Barjašić, Marc O’Polo je želio stvoriti smjernice za fleksibilni rad u budućnosti.

“Već prije korone tvrtka se intenzivno bavila pitanjem kako ljudi mogu dugoročno surađivati. S konceptom Sloboda za fleksibilni rad tvrtka uvodi hibridni model rada upravo kao odgovor na to.

Cilj koncepta je omogućiti zaposlenicima učinkovito i fleksibilno korištenje radnog vremena, a kroz više vlastite odgovornosti daljnje povećanje zadovoljstva zaposlenika”, pojašnjava Barjašić.

Po mjeri tvrtke

Iz Frontema naglašavaju da provedivost omogućuje digitalizacija. Tako posloprimci mogu putem vlastitog određenja bolje uskladiti izazove različitih faza života s profesionalnom djelatnošću. Ovu šansu želi iskoristiti Marc O’Polo i biti pionir. Mobilni rad moguć je već dulje – a sada tvrtka ide i korak dalje.

“Našim zaposlenicima možemo putem koncepta The Freedom to Flexwork ponuditi najveću moguću slobodu na putu k fleksibilnosti. To podupire naša strategija rasta, u kojoj digitalizacija i internacionalizacija zauzimaju visoko mjesto na ljestvici vrijednosti”, kaže Behija Karup, direktor ljudskih potencijala i središnjeg servisa Marc O’Pola.

Dodaje da ne vjeruje da će se u budućnosti raditi isključivo od kuće. “Naš kampus i dalje treba biti mjesto susreta, razvoja ideja i kreativne kolaboracije: upravo ovdje je duh tvrtke Marc O’Polo kod kuće. To pokazuju naše ankete i analize u suradnji s Frontemom kao vanjskim savjetnikaom”, kaže Karup.

Rukovoditelji moraju motivirati

Frontem se za vrijeme pandemije pojačano bavio temom modela rada i podupirao druge tvrtke odgovarajućim analizima i konceptima koji iz toga proizlaze.

Kako kažu iz Frontema, analiza primijenjena na Marc O’Polo pokazuje da se 76% posloprimaca dobro osjeća u radu od kuće, a 70% ima dojam da može raditi više strukturirano, te 89% izvješćuje o poboljšanoj ravnoteži između života i rada.

I povratna kultura i ocjena vrijednosti kao i povjerenje između rukovodećeg kadra i zaposlenika dobivaju vrlo pozitivne ocjene. Kod razvoja koncepta The Freedom to Flexwork“ u fokusu su bili misao o timskom radu i mogućnosti fleksibilnog oblikovanja rada. Sastavni dio odnosno modul tvore razmjena i dinamična suradnja na kampusu Marc O’Polo u Stephanskirchenu.

Tamo je važan ugođaj, kako bi se mogla doživjeti kultura tvrtke i identifikacija s njom. Tome pridonose mjere poput Flexible Seating /Fleksibilno sjedenje/, koje trebaju promaknuti razmjenu među kolegama. Drugi modul hibridnog rješenja pruža fleksibilan rad iz ureda od kuće (Mobile Office).

“Kako bi se mogao uspješno i održivo oblikovati razvoj organizacijske strukture, trebalo bi kod razvoja koncepta uzeti u obzir koja organizacijska struktura podupire strategiju tvrtke i koju vodeću strukturu ona zahtijeva. To je Marc O’Polo uspješno proveo.

Primjerice, rukovodeće snage moraju biti u stanju motivirati zaposlenike iz daljine, a i ‘pokupiti’ one, koji se u uredu kod kuće osjećaju isforsirani”, kaže Ivan Barjašić.

Marc O’Polo je švedsko-njemačka tvrtka osnovana 1967. u Stockholmu, a danas joj je sjedište u njemačkom Stephanskirchenu. Prihod za 2019. poslovnu godinu im je iznosio 472 milijuna eura, a imali su 1900 zaposlenika.

Komentirajte prvi

New Report

Close