Tesla prozvao HEP pa dobio odgovor: ‘Nije točno da mi kasnimo, investitor kasni u svim fazama’

Autor: Siniša Malus
06. srpanj 2025. u 16:00
Podijeli članak —
Foto: Josip Mikacic/PIXSELL

Tvrtka je ove godine najavila 64 nova priključna mjesta diljem Hrvatske, a sljedeće još 72, no napredak, tvrde, ovisi o suradnji s HEP-om.

Tesla je ovih dana prozvao Hrvatsku elektroprivredu zbog kašnjenja u priključenju i modernizaciji ključnih lokacija za punjenje električnih vozila, upozorivši da bi zbog toga tijekom ljetnih vikenda moglo doći do velikih gužvi. Tvrtka je ove godine najavila 64 nova priključna mjesta diljem Hrvatske, a sljedeće još 72, no napredak, tvrde, ovisi o suradnji s HEP-om.

Četiri kritične točke

Posebno kritične točke su Otočac, Varaždin, Jasenice jug i Zadar, gdje se nova infrastruktura već gradi ili je spremna za gradnju, ali još nije priključena na mrežu. Tesla ističe da je u Otočcu instaliran prvi MegapackCharger u Europi, a ukupno planira otvoriti 11 novih lokacija s 58 priključaka već ove godine, uz uvjet da ih HEP na vrijeme priključi. Dodatno, u Sloveniji je već proširena mreža u Ljubljani i Kopru, uvedene su povoljnije tarife izvan vršnih sati, a na najprometnijim punionicama u Hrvatskoj dežurat će osoblje tijekom dana s najvećim prometom. Na tvrdnje iz Tesle stigao je i odgovor HEP-a:

“HEP Operator distribucijskog sustava (HEP ODS) niti na jednoj od spomenutih lokacija ne kasni u rješavanju zahtjeva, u dijelu koje je u njegovoj nadležnosti, te stoga ne može biti odgovoran za moguća ograničenja u korištenju Tesla punionica u nadolazećem razdoblju. HEP ODS svoje obveze izvršava u skladu s ugovorenim rokovima i važećim zakonskim procedurama. U konkretnom slučaju, investitor Tesla nije pravovremeno započeo s pripremom projekata, nije dostavio dokumentaciju potrebnu za dovršetak procesa priključenja, a nije se ni očitovao na pojedine upite koje im je uputio HEP ODS. Na najfrekventnijim lokacijama investitor je krenuo prekasno u proces priključenja, svjestan činjenice da neće uspjeti odraditi potrebne radnje do početka turističke sezone, odnosno do očekivanog povećanog broja Tesla vozila. Rokovi za svaki pojedini projekt definirani su ugovorima o priključenju, a distribucijska područja HEP ODS-a na svim navedenim su lokacijama u komunikaciji s investitorom te odrađuju sve potrebne radnje u skladu s definiranim procedurama i zakonskim rokovima. Naime, HEP ODS ima zadaću stvoriti uvjete u mreži kako bi se punionice mogle priključiti na mrežu, a procesi ishođenja potrebne dokumentacije i izgradnje energetskih objekata imaju svoje zakonitosti prema kojima se moraju provesti i na koje se ne može utjecati javnim prozivkama.

Izazovi infrastrukture

HEP ODS je uvijek, pa i u ovom konkretnom slučaju, spreman na suradnju s ciljem da se na vrijeme i uspješno riješe zahtjevi korisnika, a od kojih jednako tako očekuje da na vrijeme, u skladu s pravilnicima i profesionalnim standardima, obave svoj dio posla”, poručuju iz HEP-a.

Hrvatska je 2024. godine imala 59 punionica na 100 tisuća stanovnika, dok je prosjek Europske unije bio 200. Iako broj punionica raste, Hrvatska se i dalje suočava s izazovima u razvoju infrastrukture za električna vozila, posebice u kontekstu turističke sezone. Procjenjuje se da godišnje u Hrvatsku dođe 70 tisuća turista s električnim automobilima, što dodatno opterećuje postojeću mrežu punionica. Planira se postavljanje oko 200 brzih punjača do 2025. godine, ali to nije dovoljno za pokrivanje potreba rastućeg broja električnih vozila i turista.

Autor: Siniša Malus
06. srpanj 2025. u 16:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close