Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kinezi uskoro počinju graditi novi južni ulaz u Zagreb, posao je vrijedan 67,3 milijuna eura

Autor: Siniša Malus
21. listopad 2025. u 19:30
Podijeli članak —
Ilustracija: Igor Kralj/PIXSELL

Za ključni dio produženja koji uključuje vijadukt rok izgradnje je tri godine pa bi građani mogli dočekati novi južni ulaz u Zagreb tek sredinom 2029.

Hrvatske autoceste (HAC) i kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC) potpisali su ovih dana ugovor o izgradnji vijadukta preko Ranžirnog kolodvora, neslužbeno doznaje Poslovni dnevnik. Posao bi i službeno trebao krenuti do kraja listopada kad bi trebali početi pripremni radovi.

Domaći podizvođači

Kao podizvođači radova u projektu će sudjelovati i nekoliko domaćih tvrtki. CRBC je, naime, angažirao tvrtke Ceste Karlovac, Led elektronika, Geo Line Systems te Feud. HAC je natječaj za taj vijadukt objavio još u prosincu 2023. godine, a u ožujku ove godine posao izgradnje dodijeljen je tvrtki Pionir. Uslijedile su žalbe tvrtki CRBC i Kamgrad Državnoj komisiji za kontrolu javne nabave (DKOM). Komisija je potom poništila odluku o odabiru tvrtke Pionir te je HAC posao dodijelio CRBC-u.

Kako se nedavno moglo iščitati iz ponovnog otvaranja ponuda, uz njihovu, HAC je zaprimio još šest ponuda. Javili su se i zajednica domaćeg Kamgrada i Maeg Costruzioni Spa iz Italije, zajednica tvrtki Strabag AG, Strabag, Đuro Đaković Montaža i Zagreb-montaža, zajednica Heringa i Magme, GIP Pionir (koji inače radi proširenje Sarajevske), zajednica Slovenaca CGP te domaćeg Texo moliora i, na kraju, turski Dogus Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi. Kinezi su, čini se, s ponudom od 67,3 milijuna, inače nešto nižom od procijenjenog iznosa, bili najpovoljniji ponuditelji.

Ovaj vijadukt je važan zato što će se njime otvoriti novi južni ulaz u Zagreb te će se spojiti na produženu Sarajevsku cestu. Kineska kompanija na natječaju je ponudila cijenu od 67,3 milijuna eura. Za ključni dio produženja koji uključuje vijadukt rok izgradnje je tri godine pa bi građani mogli dočekati novi južni ulaz u Zagreb tek sredinom 2029. godine. Osim što je vijadukt važan za otvaranje novog ulaza u grad Zagreb i spajanje na autocestu Zagreb – Sisak, projekt je izravno povezan i sa završetkom radova na novoj tramvajskoj pruzi koja se postavlja na Sarajevskoj cesti.

Ranije je odabrana tvrtka koja će obavljati poslove stručnog nadzora na izgradnji vijadukta. Radi se o društvu IN Stria, čija je ponuda od 300.950,40 eura bez PDV-a bila najpovoljnija među devet zaprimljenih. Vrijednost stručnog nadzora i koordinacije zaštite na radu bila je procijenjena na milijun eura.

Veliki poslovi CRBC-a

Ovaj projekt nastavak je niza velikih poslova koje CRBC posljednjih godina realizira u Hrvatskoj, ali i u regiji, posebno u Srbiji i Crnoj Gori. Najpoznatiji je svakako Pelješki most, projekt vrijedan oko 526 milijuna eura, od čega je Hrvatska osigurala 357 milijuna iz EU fondova. Uz to, CRBC je angažiran i na projektu brze ceste Brestovac Požeški – čvorište Godinjak, koja će spojiti Požegu s autocestom A3 Zagreb – Lipovac, vrijednom oko 160 milijuna eura bez PDV-a.

Autor: Siniša Malus
21. listopad 2025. u 19:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close