Gužva na granici sa Slovenijom zbog novog načina naplate cestarine

Autor: Poslovni.hr/Hina , 03. travanj 2018. u 12:32
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL

Sustav je obvezan za sva vozila mase veće od 3,5 tone tone, a primjenjuje se i na tunel Karavanke.

Prema podacima slovenskog prometno-informacijskog centra, na ulazak na graničnom prijelazu Bregana/Obrežje kamioni čekaju oko tri sata, a na prijelazu Mecelj/Gruškovje jedan sat. Vrijeme čekanja na prijelazu Lupinjak/Dobovec je dva sata, a na prijelazu Mursko Središće/Petišovci 50 minuta.

Zbog početka primjene novog sustava elektroničkog obračunavanja cestarina za teretna vozila u Sloveniji na više graničnih prijelaza u utorak nastaju kolone i zastoji pri ulasku tih vozila iz Hrvatske u Sloveniju.

Prema podacima slovenskog prometno-informacijskog centra, na ulazak na graničnom prijelazu Bregana/Obrežje kamioni čekaju oko tri sata, a na prijelazu Mecelj/Gruškovje jedan sat. Vrijeme čekanja na prijelazu Lupinjak/Dobovec je dva sata, a na prijelazu Mursko Središće/Petišovci 50 minuta.

Novi način obračuna cestarine vrijedi od 1. travnja, ali je zbog uskrsnih blagdana na snazi bila zabrana teretnog prometa, pa je u utorak praktično prvi dan njegova testiranja, zbog čega dolazi do teškoća i nastanka kolona.

Umjesto dosadašnjeg sistema s naplatnim kućicama, državna kompanija DARS koja upravlja slovenskim autocestama prešla je na sistem obračuna cestarina u slobodnom prometu bez barijera nazvan DarsGo, pri čemu se cestarina naplaćuje prema  prevoženim kilometrima.

Sustav je obvezan za sva vozila mase veće od 3,5 tone tone, a primjenjuje se i na tunel Karavanke.

Elektronički obračun cestarina u slobodnom prometnom toku odvija se preko ukupno 128 portala smještenih na  autocestama. Teretna vozila pri ulasku u Sloveniju trebaju imati poseban uređaj DarsGo kojega portali registriraju na ulasku. Elektroničkim praćenjem tako se tako dobiju podaci za obračun cestarine za svako vozila, ovisno o njegovoj ukupnoj masi.

Cestarina za vozila prvog cestovnog razreda, u koju spadaju teretna vozila  s najvećom masom od 3,5 tone iznosi 0,205940 eura po kilometru, a za drugu cestovnu klasu, za vozila iznad 3,5 tone –  0,428356 eura po prijeđenom kilometru.

Vozila koja prolaze kroz tunel Karavanke svrstana su po visini cestarine u tri razreda, a plaćat će tunelarinu od 5,90 eura, 4,69 eura i 9,38 eura, prema masi vozila i broju osovina.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Najbolji su Mađari….. dođeš na granicu, staneš sa strane , riješiš obični računčić u kontejneru
i voziš koliko želiš…………..

Ma , kakvo kompliciranje, plastične vinjete, u boji?? pih, koga to briga…,,naobičniji račun kao za kavu..

Di su slovenci ispred nas u naplati cestarine to nisu istine… a ovi nasi jos se natežu sa naplatnim kučicama, jaoooo

New Report

Close