Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Granlund: Želim ispuniti plan da Tele2 zauzme trećinu tržišta RH

Autor: Bernard Ivezić
05. rujan 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Misija novog šefa Tele2 je mobilne proizvode poistovjetiti u očima potrošača s proizvodom poput kave

Novi direktor Tele2 Hrvatska ne djeluje dobroćudno poput svog prethodnika, ali ni strogo poput čelnika T-Mobilea ili uglađeno poput šefice Vipneta. Johan Granlund, naprotiv, ostavlja dojam ekscesivnog boksača gladnog velikih rezultata. Naime, mjesec dana Granlund je čekao na svoje prvo predstavljanje hrvatskoj javnosti, a onda se pred pripadnike sedme sile pompozno ušetao prerušen u prodavača i gurajući ispred sebe kolica iz trgovačkog centra. Potom je na stol izvadio kutiju kave i paketiće s Tele2 bonovima.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Brži rast
Misija novog šefa trećeg po veličini mobilnog operatera u Hrvatskoj je mobilne proizvode i usluge poistovjetiti u očima potrošača s FCMG proizvodima, poput, primjerice, kave, mlijeka i čokolade. Odabir kave nije bio slučajan. Naime, u Hrvatskoj se kava može popiti u više od 10.000 kafića, a na podjednakom broju prodajnih mjesta mogu se kupiti Tele2 bonovi. “Tele2 je ostvario dobar start u Hrvatskoj i sada je vrijeme za drugu razvojnu fazu u kojoj kompanija mora brzo rasti. Moj cilj je da u svakoj idućoj godini ostvarujemo sve brži rast. Kad je Tele2 došao u Hrvatsku plan mu je bio u nekoliko godina zauzeti trećinu tržišta. Želim prvo to ostvariti, a onda ćemo vidjeti što nakon toga”, izjavio je Granlund. Trenutno Tele2 drži nešto više od sedam posto tržišta mobilne telefonije u Hrvatskoj. Riječ je o najpropulzivnijem segmentu telekomunikacija, kao i segmentu u kojem se operateri međusobno nesmiljeno grizu na različite načine. Tome u prilog ide i komentar koji je Tele2 prije mjesec dana uputio Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka, a u kojem se navodi da ima problema s dogovaranjem ravnopravnih uvjeta suradnje zbog “neujednačenosti u pregovaračkoj moći pojedinih tržišnih sudionika”. U nastavku komentara spominje se da je Tele2 izvijestio regulatora TK tržišta da ga je T-Mobile navodno takvim, neujednačenim principom naplate SMS poruka do sada oštetio za višemilijunski iznos. Isto tako, Tele2 se požalio Kalemtinom ministarstvu da se tržišni sporovi rješavaju dulje nego što je propisano, te da to što je na kraju donesena neka odluka “ne znači da će biti provedena na način kako je propisano”.

Novi direktor Tele2 Hrvatska ne djeluje dobroćudno poput svog prethodnika, ali ni strogo poput čelnika T-Mobilea ili uglađeno poput šefice Vipneta. Johan Granlund, naprotiv, ostavlja dojam ekscesivnog boksača gladnog velikih rezultata. Naime, mjesec dana Granlund je čekao na svoje prvo predstavljanje hrvatskoj javnosti, a onda se pred pripadnike sedme sile pompozno ušetao prerušen u prodavača i gurajući ispred sebe kolica iz trgovačkog centra. Potom je na stol izvadio kutiju kave i paketiće s Tele2 bonovima.

Brži rast
Misija novog šefa trećeg po veličini mobilnog operatera u Hrvatskoj je mobilne proizvode i usluge poistovjetiti u očima potrošača s FCMG proizvodima, poput, primjerice, kave, mlijeka i čokolade. Odabir kave nije bio slučajan. Naime, u Hrvatskoj se kava može popiti u više od 10.000 kafića, a na podjednakom broju prodajnih mjesta mogu se kupiti Tele2 bonovi. “Tele2 je ostvario dobar start u Hrvatskoj i sada je vrijeme za drugu razvojnu fazu u kojoj kompanija mora brzo rasti. Moj cilj je da u svakoj idućoj godini ostvarujemo sve brži rast. Kad je Tele2 došao u Hrvatsku plan mu je bio u nekoliko godina zauzeti trećinu tržišta. Želim prvo to ostvariti, a onda ćemo vidjeti što nakon toga”, izjavio je Granlund. Trenutno Tele2 drži nešto više od sedam posto tržišta mobilne telefonije u Hrvatskoj. Riječ je o najpropulzivnijem segmentu telekomunikacija, kao i segmentu u kojem se operateri međusobno nesmiljeno grizu na različite načine. Tome u prilog ide i komentar koji je Tele2 prije mjesec dana uputio Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka, a u kojem se navodi da ima problema s dogovaranjem ravnopravnih uvjeta suradnje zbog “neujednačenosti u pregovaračkoj moći pojedinih tržišnih sudionika”. U nastavku komentara spominje se da je Tele2 izvijestio regulatora TK tržišta da ga je T-Mobile navodno takvim, neujednačenim principom naplate SMS poruka do sada oštetio za višemilijunski iznos. Isto tako, Tele2 se požalio Kalemtinom ministarstvu da se tržišni sporovi rješavaju dulje nego što je propisano, te da to što je na kraju donesena neka odluka “ne znači da će biti provedena na način kako je propisano”.

Konkurenti i prijatelji
Osim T-Mobilea, Granlund ima vruću frontu i s Vipnetom. S jedne strane su oštri konkurenti, a s druge strane dobri poslovni prijatelji. Tele2, naime, još uvijek iznajmljuje Vipnetovu infrastrukturu kako bi ostvario potpunu nacionalnu pokrivenost svojim signalom. Do sad je izgradio 3/4 vlastite mreže, a Granlund bi taj posao trebao dovršiti u narednom periodu. Upravo stoga, novi šef Tele2 o Vipnetu priča isključivo u rukavicama, ali onim, mnogo mekšim nego što su boksačke rukavice. “Ne vidim problem u suradnji s konkurencijom. Primjerice, naša suradnja s Vipnetom na području nacionalnog roaminga je dobra. Općenito, mogu reći da sam se u Rusiji naučio poslovati na tržištu s 4-5 konkurenata, a u Hrvatskoj ih imam samo dva. Cijenim njihov rad, ali oni imaju drugi fokus i svoje poslovanje vode na način kako se to u Zapadnoj Europi radilo prije nekoliko godina”, kaže Granlund. Novi šef Tele2 Hrvatska došao je na tu funkciju s mjesta potpredsjednika Tele2 Rusija. Njegov je zadatak bio kompanijine ciljeve provesti u praksi na svih 17 ruskih podtržišta. O tome kakve rezultate Granlund postiže dovoljno govori podatak da je godinu dana od njegovog dolaska u Tele2 Rusija ta tvrtka dobila nagradu za najuspješniju prodaju unutar korporacije Tele2. Inače, Granlund je u to vrijeme bio direktor proizvoda i potom komercijalni direktor Tele2 Rusije. “Za mene je izazov razvijati i povećavati rast kompanije. Tako sam 2003. došao u Tele2 Litvu kao menadžer grupe za proizvode, potom u Rusiju i sad u Hrvatsku. Ovdje sam ugodno iznenađen što oko sebe već imam dobro uhodan tim”, zaključio je Granlund.

Autor: Bernard Ivezić
05. rujan 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close