“Interesno udruživanje obrtnika proizvođača malih plovila u klaster najbolji je lijek protiv pretjeranog uvoza takvih proizvoda često neprovjerene i sumnjive kvalitete. U Istri je danas registrirano desetak proizvođača plastičnih malih plovila raznih vrsta, ima i onih koji se vraćaju drvu, dosta ih radi duž cijele jadranske obale, a pojavljuju se i u unutrašnjosti. S druge strane, u zemlji djeluje tridesetak predstavnika inozemnih proizvođača koji su ozbiljna konkurencija domaćoj proizvodnji koliko god ova bila kvalitetna.”
Kvarnerplastika
Rekao je to prilikom prezentacije svoje najnovije brodice Labin 500 cabin na netom završenom Obrtničkom sajmu Istre u Puli poznati labinski plastičar Arduino Golja, diplomirani inženjer strojarstva, koji danas na tržište plasira pet vrsta malih plovila, a dobitnik je i brojnih nagrada i priznanja. Arduino Golja svoja je iskustva s gradnjom plovila od armiranog poliestera stjecao u svojevremeno prestižnoj labinskoj Kvarnerplastici koja je godišnje tržištu davala tisuću raznih tipova brodica do 12 metara, a doživjela je sudbinu mnogih drugih tvrtki prilikom pretvorbe te se 1994. u teškoj agoniji jednostavno ugasila. Danas se u njezinim halama grade mobil homovi, a tradiciju plastičnih barki pokušavaju oživjeti u svojim malim zanatskim pogonima često bivši radnici Kvarnerplastike, ali i drugi. Inženjer Golja osnovao je obrt Inoplast Labin i u početku pomalo svaštario s raznim proizvodima od plastike najčešće kao kooperant velikih tvrtki poput Uljanika, Tvornice poljoprivrednih strojeva, radio je rezervoare za centralno grijanja, garderobne ormariće, poliesterske bačve za vino, čak i odljeve umjetničkih skulptura poznatog labinskog kipara i slikara Josipa Diminića. Kada se na Jadran vratio turizam, brzo je ocijenio da je došao trenutak da iskoristi svoje znanje i iskustvo stečeno u Kvarnerplastici i krene u novi posao – gradnju brodica, za što je prethodno stekao i certifikat Hrvatskog registra brodova. “Prvu brodicu, batanu INO1 namijenjenu gospodarskom ribolovu, projektirao sam još 1992. godine. Lutao sam, istraživao, a svoj asortiman danas sam zaustavio na pet vrsta brodica. To su spomenute batane INO1 s ravnim staklenim dnom za gospodarski ribolov na osti pod svićom, zatim pasare po kalupu nekadašnje Kvarnerplastike Učka i Vega, a najponosniji sam na petmetarske brodice Labin 500 i Labin 500 cabin, koje prate sve najnovije svjetske trendove i objedinjuju tri najvažnije karakteristike plovila, propulziju (pramac glisera radi sječe valova), ravno dno kao batana radi postizanja dobre brzine i kobilicu po uzoru na pasaru radi stabilnosti. Lani sam za rovinjsku Maistru napravio 40 brodica Labin 450 (bivša Vega) i 6 Labin 500. Ukupna godišnja proizvodnja (za poznate kupce) je 100 komada, a plovila su namijenjena i za gospodarski ribolov i za rekreaciju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu