Nastavlja se kriza svjetske brodogradnje: procjenjuje se kako će ove godine biti isporučeno samo 60 posto naručenih brodova. Ostale narudžbe bit će prolongirane ili jednostavno otkazane. Situacija na svjetskom tržištu definitivno ne pomaže domaćoj brodogradnji koja, osim s globalnim izostankom potražnje, muku muči i s restrukturiranjem i nedavnom privatizacijom. Svi se slažu da je u proteklom desetljeću bilo previše gradnje novih brodova.
78posto
pao je prema 2010. broj ugovorenih brodskih tona
Danak glomaznoj floti
Osim pulskog Uljanika, koji prema posljednjim informacijama radi sedam brodova, ostala brodogradilišta gotovo imaju potpuno prazne knjige narudžaba. Privatizirani Brodotrogir i Brodosplit imaju naručen po jedan brod, no investitor je u oba slučaja sam vlasnik, Danko Končar, odnosno Tomislav Debeljak. Razlog je prozaičan: u nedostatku narudžaba brodova i drugih proizvodnih programa vlasnici žele očuvati tehnologiju i simboličnu proizvodnju. Riječko brodogradilište 3. maj ostalo je pak bez narudžaba za već "upisanih" sedam brodova za švedskog naručitelja. Prema podacima iCapitala, investicijskog portala u vlasništvu brokerske kuće Inter capitala, ukupna nosivost svjetske flote brodova za rasute terete (dry bulk) na kraju 2012. iznosila je 679,4 milijuna bruto registarskih tona (DWT). Od toga je 85,1 milijun tona raspoređeno na Handysize brodove, 42,3 milijuna DWT na Handymax brodove, zatim 97,1 milijuna DWT na Supramax brodove te više od 450.000 milijuna tona nosivosti na Ultramax, Panamax i Capesize brodove."U analizama brodarskoga sektora često se govori o problemu povećanja flote. Naime, u odnosu na 2007. godinu flota brodova za rasute terete gotovo se udvostručila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona."Globalna bi kriza hrvatski škver mogla konačno okrenuti vjetru"
Vremenske prognoza skveru nije bas naklonjena sve se bojim da bi ga mogla okrenit vjetru i potopit.
Nazalost, u pravu si. Moguce je da ce to biti samo odgodeni bankrot. Budimo iskreni, ako analizirate stanje tih firmi, sanse za opstanak u ovoj bransi su male.
Vec je davno trebalo ukinuti sve poticaje i prepustiti to trzistu, ako nejde, neka se zatvori. Pogledajte koliki dug nam je to ostavilo. Najmanje 100mrd kuna smo potrosili, jos bar 20mrd preuzeli u dug. Dosada je saldo niti 1 lipa zarade nakon subvencija.
Stratesku granu odreduje trziste i nase mogucnosti, tj konkurentske prednosti, a ne neka vlada dekretom. Ovakvu komandnu ekonomiju nisu imali ni za Staljina.
“Globalna bi kriza hrvatski škver mogla konačno okrenuti vjetru”
Vremenske prognoza skveru nije bas naklonjena sve se bojim da bi ga mogla okrenit vjetru i potopit.
IMAM PLAN I IDEJU, svakako znanje izrade brodovlja ne smijemo izgubiti!!!
S veleštovanjem
Uključite se u raspravu