FOTO: Proizvodi jedinstvenog domaćeg brenda osvojili su police trgovačkih lanaca, a uskoro otvaraju i vlastitu trgovinu

Autor: Marta Duić , 13. veljača 2023. u 08:19
Foto: Studio Iveta, Jan Iveta

Proizvode plasiraju na hrvatsko tržište preko partnera poput Lidla, Konzuma, Spara, Kauflanda, Veronike i drugih.

Grof Lovski, prvi je hrvatski brend specijaliziran za proizvode koji se rade s mesom hrvatske divljači, a nakon osvajanja domaćeg tržišta i povećanja proizvodnje u planu im je otvaranje novih tržišta i prodajnih kanala.

“Postojimo od 2018. godine kada se tim od četiri entuzijastične osobe, s bogatim prijašnjim iskustvom u mesnoj industriji, bacio u kreativni proces osmišljavanja trajnih proizvoda koji bi se proizvodili na domaći, odnosno tradicionalni način, ali u industrijskim (kontroliranim) uvjetima. Kako bismo uspjeli u tome, proizvodna filozofija diktira nam stroge okvire koje si postavljamo prilikom osmišljavanja novog proizvoda ili tijekom redovne proizvodnje”, otkriva Marko Lušić, direktor prodaje u Grofu Lovskom.

Napominje kako je osnovna premisa proizvodnog procesa Grofa Lovskog ta da koriste kvalitetnu sirovinu, odnosno samo meso divljači iz hrvatskih lovišta s objektima zavedenim u VETI-ju, što znači da imaju potpunu sljedivost namirnice, a prilikom proizvodnje poštuju sva pravila struke te proizvode upravo ono što bi i samo željeli konzumirati.

Foto: Studio Iveta, Jan Iveta

“Ponosimo se i IFS certifikatom koji smo stekli u kratkom vremenu postojanja. Vjerujemo da je ovaj pristup pripreme mesnih proizvoda Grofa Lovskog dobar i da ga naši kupci prepoznaju jer je naša proizvodnja u četiri godine višestruko porasla”, kaže Lušić.

Sukladno tome, širi se i tim Grofa Lovskog, koji danas ima 12 zaposlenika, a proizvode plasiraju na hrvatsko tržište preko partnera poput Lidla, Konzuma, Spara, Kauflanda, Veronike i drugih.

“Za ovu godinu zadali smo si i ambiciozan plan – kreiranje vlastitog maloprodajnog kanala, i to kroz otvaranje dućana mesnih oblizeka Grofa Lovskog u Zagrebu. Tako bismo se povezali s kupcima kojima bismo mogli ponuditi puno širi spektar proizvoda proizvedenih u manjim serijama. To bi bila “win-win” situacija, budući da bi ljudi dobili bogatiji izbor proizvoda visoke kvalitete, a mi bismo dobili zadovoljne klijente. Sljedeći korak je web trgovina koju ćemo otvoriti čim budemo mogli osigurati neprekinuti hladni lanac isporuke prema klijentu”, otkriva Lušić.

Proizvodnja je smještena u Čazmi, a kapacitet im je do 200 tona trajnih proizvoda na godišnjoj bazi. Imaju suradnje s različitim lovištima diljem Slavonije i Baranje te Moslavine.

Izazovna godina

Protekla godina za njih bila poprilično izazovna, baš kao i većini proizvođača – pogotovo onih novih.

Foto: Studio Iveta, Jan Iveta

“Definirala su je poskupljenja svih namirnica, energenata, prizvuk nestabilnosti u zraku, nemogućnost planiranja i česte (dnevne) prilagodbe novonastalim uvjetima. Međutim u Grofu Lovskom vjerujemo u solidarnost i agilni razvoj pa smo odlučili da teret poskupljenja ne prebacujemo na naše partnere i kupce, nego da kroz optimizaciju poslovanja i dodatna ulaganja povećamo produktivnost i smanjimo trošak proizvodnje. U tome smo uspjeli. Štoviše, na tržište smo plasirali i novu kolekciju salamina s mesom divljači Fin Salamin, koja broji četiri inovativna salamina. Nadalje, trenutno smo u procesu prijave na natječaje EU fondova koji bi nam, kada bismo prošli, omogućili nabavku nove i efikasnije opreme te ugradnju solarnih kolektora koji bi nam osigurali višu razinu samodostatnosti”, objašnjava Lušić.

Osim općeg poskupljenja poslovanja, prošla godina za ekipu iz Lovskog je bila posebno izazovna i zbog jedinstvene elementarne nepogode koja je pogodila Čazmu. Imali sui i sreću u nesreći, budući da je Županija proglasila elementarnu nepogodu tako da vjeruju da bi obećanim sredstvima mogli pokriti većinu troškova prouzročenih elementarnom nepogodom.

“U rujnu nam je tornado odnio krov, pa je tri dana padala monsunska kiša koja nas je poprilično natopila vodom. U siječnju 2023. rijeka Česma izlila se pa smo razmišljali pokrenuti brodarsku liniju do ulaznih vrata od pogona. Iskreno govoreći, nekako žudimo za vremenima kada smo mogli predvidjeti kako će izgledati narednih mjesec dana. No, u svim nabrojanim nedaćama postoji i velika pozitivna stavka, a to su – ljudi: zaposlenici, susjedi, obitelj, prijatelji, partneri, poznanici, ali i potpuni stranci, koji su nam svi redom prišli i pomogli da prebrodimo teške trenutke kada nas je samo nijansa dijelila od odustajanja. Naši kolege iz mesne industrije, “PIK Vrbovec” i “Sablić”, poslali su svoje rashladne kamione kako bi nam pomogli spasiti sirovinu i proizvode”, prepričava Lušić.

Novi kanali prodaje

U idućoj godini planiraju ulazak u sektor HoReCe, ali i povećanje izvoza.

“Sektor HoReCe je poprilično izazovan prodajni kanal za kojeg moramo biti u potpunosti spremni s količinama, promptni s isporukama i precizni s obradom tržišta. Po našoj internoj procjeni, uz sve postavljene ovogodišnje ciljeve, navedene uvjete moći ćemo uspješno ispunjavati tek u idućoj godini, kada planiramo napraviti iskorak u tom prodajnom kanalu. Naš trenutni izvoz je zanemariv. No, potencijal za izvoz premium proizvoda od divljači svakako postoji te je plan postavljen. Izvoz ide rame uz rame s HoReCom – u idućoj godini. Naš primarni fokus je na širenju postojećih (i novih) proizvoda na domaćem tržištu i ostvarivanju kontakta s krajnjim kupcem s ciljem stvaranja dugoročnog povjerenja”, otkrio je dugoročne planove.

Foto: Studio Iveta, Jan Iveta

Od redovnih trajnih proizvoda, Grof Lovski ima Salamu s jelenom, Salamu s divljom svinjom, Bresaolu od jelena i Bresaolu od divlje svinje, a povremeno proizvedu i Kulenovu seku i Kulen od divlje svinje. U asortimanu su i četiri nova trajna proizvoda za kolekciju koju su tek razvili – Fin salamin. U tu se kolekciju ubrajaju: Vinček salaminček – salamin s okusom vina, Tartufina – samin s okusom tartufa, Kulenova sekica s domaćom paprikom i Čazmanka – salamin s okusom plijesni. Od polutrajnih proizvoda proizvode i kobasice i roštiljke od divljači.

“Naši bestselleri su Salama s jelenom i Salama s divljom svinjom te Roštiljke od divljači. Naravno, da bismo došli do ovako razgranatog asortimana, bila je potrebna agilnost u poslovanju. Prve dvije godine našeg poslovanja bili smo fokusirani na trajne proizvode. No, sporiji obrtaj navedenih proizvoda potaknuo nas je na razmišljanje te smo zbog toga smo osmislili proizvode kao Kobasice i Roštiljke s divljači. To su proizvodi čiji proizvodni proces traje minimalno dva dana, a možemo ih proizvesti neposredno nakon narudžbe klijenta”, pohvalio se Lušić.

Kako kaže, Grof Lovski poseban je po tome što kombiniraju tradicionalni pristup obradi, pripremi i zrenju mesa s inovativnim recepturama.

“Nove ideje kod Grofa su dobrodošle svakodnevno i to u različitim situacijama poput razgovora s kupcima, prijateljima ili kolegama, praćenjem novih trendova na tržištu, ili samog eksperimentiranja s namirnicama. Kad se prikupi dovoljno zanimljivih ideja, tada raspravljamo međusobno o istima tijekom pauze za kavu. U takvim trenucima dobar dio ideja otpadne, ali one koje su preostale rafiniraju se i kreću u realizaciju. Prije same testne proizvodnje, naš tehnolog Miljenko ima zadnju riječ i on finalno definira proizvodni proces te postavlja sve ciljane tehnološke parametre s obzirom na početnu ideju”, objašnjava za kraj Lušić.

Komentirajte prvi

New Report

Close