Ford skinuo s reklame ime ‘Vatreni’ zbog 15.000 kuna

Autor: Igor Vukić , 12. svibanj 2008. u 13:00

Ime ‘Vatreni’ za nogometnu reprezentaciju kao registrirani žig zaštitio je Josip Prudeus

Ne želeći platiti 15.000 kuna za korištenje imena “Vatreni” u reklamnoj kampanji, Grand Auto, hrvatski zastupnik automobilskog giganta Forda, izbacio je “Vatrene” iz svojih oglasa za Ford Fiestu. U nedavno započetoj reklamnoj kampanji Ford je u novinama i na internetu oglašavao Fiestu tekstom kojim se “Navijačima Vatrenih” nudi “vatrena ponuda”. Oglas je bi označen i logom Hrvatskog nogometnog saveza, kojem je Ford jedan od sponzora.

Isprike autoru
Nakon što su upozoreni da je ime “Vatreni” za nogometnu reprezentaciju kao registrirani žig zaštitio bivši marketingaš Josip Prudeus, predstavnici Forda nazvali su Prudeusa, ispričali se i rekli da “Vatrene” više neće koristiti u reklamama. Na internetskom oglasu za Ford Fiestu sada je tekst: “Ponosni sponzor hrvatske nogometne reprezentacije za vjerne navijače pripremio je posebnu ponudu.”“Umjesto da mi plate 15.000 kuna, što za njih nije nikakav novac, i nastave koristiti popularno ime, Fordovi ljudi su se ‘Vatrenih’, jednostavno, odrekli. Čudim se tome, budući da oni često u reklamne svrhe daruju svoje aute. Ovaj moj žig ne bi ih stajao mnogo više od klima-uređaja u jednom takvom darovanu vozilu”, kaže Josip Prudeus. Poslovnom dnevniku je iz Grand Auta odgovoreno da je odnos između Grand Auta i autora naziva “Vatreni” povjerljiva stvar. “Odnosi su međusobno regulirani te je sukladno tome prilagođena kampanja”, stoji u odgovoru Grand Auta. I neke druge tvrtke su tako reagirale na Prudeusova upozorenja oko uporabe njegova zaštićenog žiga, odnosno intelektualnog vlasništva. Uglavnom samo ponude ispriku i odustajanje od daljnjeg korištenja imena. Hrvatska lutrija pak nastavlja sa svojom prigodnom “Vatrenom srećkom”, jer, kako stoji u odgovoru koji smo dobili, smatra da se riječ “Vatreni” ne koristi kao sinonim za nogometnu reprezentaciju, već kao oznaka tj. pridjev za srećku. U Lutriji kažu da su prije kampanje provjerili postojanje autorskih i drugih zaštićenih prava i ustanovili da Prudeus ima žig kao žaštićeno ime za – reprezentaciju. U odgovoru se navodi da se Lutrija u reklamama koristi izrazima “vatreno navijaj” i “vatreni fond”, ali da ni to “nikako, ni u bilo kojem obliku, ne upućuje na nogometnu vrstu”. “Zašto onda ne nazovu ‘vatrenom’ srećku koja se prodaje uz vaterpolsko ili rukometno prvenstvo”, pita Lutriju Josip Prudeus. Na web-stranicama Lutrije Vatrena srećka reklamira se tekstom “Našim ‘Vatrenima’ želimo nogometno prvenstvo puno pozitivnih emocija i radost nakon posljednjeg zvižduka, a Vama dragi navijači i igrači želimo puno sreće…”

Problem s Bilićem
Neki stručnjaci koje smo kontaktirali smatraju da bi Lutrija mogla biti u pravu. Prudeus je registrirao ime “Vatreni” u razredu 41., odnosno kad se koristi za poučavanje (edukaciju), stručno osposobljavanje, razonodu, sportske i kulturne djelatnosti. No stručnjaci s kojima se on konzultirao smatraju da njegova registracija pokriva sva područja na koja polaže pravo. Registracija postojećeg žiga se može uz doplatu i proširiti. Prudeus je u međuvremenu pisao i izborniku Slavenu Biliću. Uljudno ga je upozorio da, sudeći po imenu Bilićeve navijačke pjesme “Vatreno ludilo” i njemu pripadaju određena prava.




Komentari (2)
Pogledajte sve

goldmund, ti imaš nekih problema s idejom vlasništva?

neka tebi lijepo ford uđe u stan i napravi tamo prodajni prostor a da te ne pita.

Mozda bi i autor ovog clanka trebao platiti g. Prudeusu 15 000 kuna za uporabu patentirane rijeci u naslovu teksta. Svasta… I sta se on ima po novinama cuditi odluci Forda da mu nece platiti 15 000 kn. Pa da sam i sam Bill Gates takvima ne bih dao niti lipe!!!!

New Report

Close