Do kraja godine Jadran bi trebao dobiti jedan od brodova za brze intervencije protiv onečišćenja kojima se upravlja iz Europske agencije za sigurnost na moru (EMSA). Dotad će biti gotovi natječaji kojima će se proširiti flota pod upravom tog tijela Europske unije čije je sjedište u Lisabonu.
Način na koji djeluje Služba za reagiranje protiv onečišćenja vrlo je jednostavan: EMSA sklapa ugovore s brodarima u akvatorijima koji okružuju EU i susjedne joj zemlje, a koji imaju brodove koji u slučaju ekološkog incidenta mogu doći na lice mjesta i sanirati situaciju, recimo, skupljanjem izlivene nafte. Danas EMSA na taj način na raspolaganju ima 17 tankera koji – dok se incident ne dogodi – mogu slobodno obavljati svoj posao, ali se ne smiju udaljavati više od 24 sata plovidbe od luke koju im je EMSA odredila kao bazu. "Hladni pogon", odnosno naknada za "stražarenje", plaća se iz sredstava EU, kao i opremanje brodova tehnikom koja im treba za otklanjanje posljedica onečišćenja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu