Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

EasyJet dogodine ukida dio letova, pogođeni Zadar i Dubrovnik

Autor: Siniša Malus
10. rujan 2025. u 12:10
Podijeli članak —
Foto: Unsplash

Unatoč smanjenju broja putnika, EasyJet ostaje jedan od najvećih prijevoznika u zemlji.

EasyJet će od idućeg ljeta ukinuti dio letova iz Hrvatske, a Zadar i Dubrovnik bit će najviše pogođeni. Zajedno su te linije nosile 11 tjednih polazaka, a potez smanjuje kapacitet ovog niskotarifnog prijevoznika na hrvatskom tržištu za gotovo četiri tisuće sjedala tjedno. Ove su sezone easyJet i Ryanair izravno konkurirali na relacijama Berlin – Zadar i Berlin – Dubrovnik, piše Ex-Yu Aviation News.

Fokusirani na sezonu

EasyJet je posljednja dva desetljeća bio među najvidljivijim low-cost prijevoznicima na hrvatskoj obali, fokusiran gotovo isključivo na turističke rute s potražnjom iz zapadne Europe. Za razliku od Ryanaira, koji agresivno razvija cjelogodišnje linije i baze u Hrvatskoj, easyJetova “operacija” ostaje sezonska, s tek ponekim linijama koje se protežu do studenoga. Najviše je povezivao Hrvatsku s tržištima poput Ujedinjenog Kraljevstva, Francuske, Italije, Švicarske i Njemačke.

Unatoč smanjenju broja putnika, easyJet ostaje jedan od najvećih prijevoznika u zemlji. U 2023. godini avioprijevoznik je ponudio 1,44 milijuna sjedala u Hrvatskoj, što ga svrstava među treće najveće prijevoznike, nakon Ryanaira i Croatia Airlinesa. Prije pandemije, 2019. godine, easyJet je bio druga najveća aviokompanija u Hrvatskoj, odmah iza Croatia Airlinesa. Od tada je njegov ukupni kapacitet samo neznatno porastao, s 1,42 milijuna sjedala prije šest godina. Nasuprot tome, Ryanair se brzo proširio, posebno u Zadru i Zagrebu. EasyJet i dalje ima snažnu prisutnost duž jadranske obale.

Ove godine easyJet ima 1.440.428 sjedala na hrvatskom tržištu, što ga čini trećim najvećim prijevoznikom u zemlji na temelju raspoloživog kapaciteta, a nadmašuju ga samo Ryanair i Croatia Airlines. Ta je brojka pala za 3,8 posto u odnosu na prethodnu godinu. Prije pandemije, 2019. godine, bio je drugi najveći prijevoznik nakon Croatia Airlinesa, dok je njegov ukupni kapacitet od tada blago porastao, s obzirom na to da je prije šest godina iznosio 1,42 milijuna. easyJet se suočio s rastućom konkurencijom u Hrvatskoj, posebno od Ryanaira, koji se agresivno proširio u Zadru i Zagrebu.

Ryanairov cjelogodišnji model i veća osnovna ulaganja u suprotnosti su s easyJetovim lakšim, sezonskim pristupom. Na temelju ovogodišnjih razina kapaciteta easyJet je drugi najveći prijevoznik u Splitu i Puli, treći najveći u Dubrovniku i četvrti najveći u Zadru.

Zračne luke u Hrvatskoj su i u lipnju i u prvoj polovini ove godine uslužile po 7,3 posto više putnika nego u isto vrijeme prošle godine, s time da je takvim porastima u lipnju ove godine pridonijelo 1,9 milijuna putnika, a u prvih pola godina njih 5,4 milijuna, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS). Porast broja putnika u zračnim lukama u lipnju ove godine pratilo je i povećanje operacija zrakoplova, za šest posto, na više od 18,7 tisuća, a tih je operacija (slijetanja/polijetanja zrakoplova) bilo 4,6 posto više i na razini prvih šest mjeseci, odnosno više od 59,9 tisuća. Lipanj je i ove godine uz mnoge sezonske aviolinije na prvo mjesto među svim zračnim lukama iznova ‘stavio’ Split, gdje je prošlo 578,1 tisuća putnika ili 8,2 posto više nego u istom mjesecu lani. Poraste broja putnika u lipnju su imale i sve druge zračne luke, osim Brača, koja je i najmanja zračna luka i gdje je putnika bilo 16,1 posto manje nego u lanjskom lipnju ili oko 3500.

Veći promet ZL-a

Po broju putnika Split u lipnju slijedi zračna luka Dubrovnik, s 447,2 tisuće ili četiri posto više nego lani, a treća je zračna luka Zagreb sa 435,1 tisućom putnika ili 7,6 posto više.

3,8 posto

manje kapaciteta nudio je easyJet ove godine

Zračna luka Zadar sa 294 tisuće putnika u ovom je lipnju u odnosu na lanjski u plusu od devet posto, dok je u zračnoj luci Pula bilo 94,6 tisuća putnika ili 12,4 posto više.

Autor: Siniša Malus
10. rujan 2025. u 12:10
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close