Vlažna stakla u unutrašnjosti automobila posebno su čest problem u zimskim mjesecima, no kao što to dobro zna većina vozača, ovog fenomena nerijetko nismo pošteđeni niti u ostala godišnja doba. Svatko od nas s njim se nosi na svoj način, pa se tako neki uzdaju u snagu ventilacije, po mogućnosti potpomognute klimatizacijskim uređajem, a neki su s vremenom razvili posebne metode brisanja i sušenja stakala. Posebnim spužvicama, krpicama, novinskim ili kuhinjskim papirom…, ili kombinacijom svega navedenoga. I bez obzira u koju se skupinu ubrajali, većina vozača o kondenzaciji zapravo prestane razmišljati čim osuši stakla i nastavi s vožnjom. A ne bi bilo loše da se još malo informiraju.
Za početak, kako bi shvatili koji je najbolji način da se riješe ovog problema vozači bi se trebali upoznati s njegovim uzrocima. Sasvim pojednostavljeno, kondenzacija se javlja u situacijama kada postoji razlika u temperaturi i vlazi unutar vozila i izvan njega odnosno kad hladna podloga (poput stakla) dođe u dodir s vlažnim i/ili toplim zrakom. U praksi to najčešće postaje primjetno kada u hladan auto zimi uđu putnici: zrak koji oni izdišu vrlo je topao u odnosu na unutrašnjost vozila te će se na staklima vrlo brzo pojaviti primjetna vlaga. Što više putnika uđe, jasno, ta će se pojava primijetiti brže i u izraženijem obliku, a vozač će zatim posegnuti za nekom od već opisanih metoda čišćenja. piše Revija HAK.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Provjerite također da žena koju vozite u autu nije razlog povećane vlage u kabini.
Uključite se u raspravu