Upravo ovih dana je u toku izdavanje uporabnih dozvola za novi čvor Krapina, do kojeg vodi 1,4 km novosagrađenog dijela autoceste, čvor Začretje, čvor Zabok i pruređeni dosadašnji čvor Zaprešić. U čvoru Zaprešić se do sada plaćala paušalna cestarina u visini od 11,17, 28 i 44 kune, ovisno o kategorijema vozila. Izgradnjom spomenutih čvorova, tj. kućica za naplatu cestarine, utvrđuje se zatvoreni sustav naplate cestarine na dosad sagrađenom dijelu Autoceste Zagreb – Macelj, tj. od Zaprešića do novosagrađenog čvora Krapine. Cestarina je znatno povećana i za one koji se od Zagreba voze autocestom do Krapine, cestarina će za koji dan biti 18, 28, 42 i 82 kune, ovisno o kategorijama vozila. Ono što izaziva novu “zagorsku seljačku bunu” je upravo je uspostava zatvorenog sustava naplate cestarine na novim čvorovima autoceste u Zaboku, Začretju i Krapini. Zagorci (a i svi drugi ) neće se moći više voziti besplatno po autocesti od Zaboka do Začretja i do Krapine, najvećih gospodarskih središta u Županiji, nego će tih 17,6 km morati platiti prema tablicama za cestarinu. Predviđene cestarine, ovisno o kategorijama vozila, jesu: od Zaboka do Začretja 7, 10, 15 i 30 kuna, od Začretja do Krapine 2, 4, 6 i 11 kuna i od Zaboka do Krapine 9, 14, 21 i 41 kunu. Zagorci traže ili besplatnu cestarinu ili gradnju nove usporedne ceste bez naplate. Kako bi božićni i novogodišnji praznici protekli što mirnije, Vlada je 19. 12. 2005. zadužila resorno Ministarstvo prometa da s koncesijskim drušvom Autocesta Zagreb-Macelj d.o.o. postigne sporazum oko privremenog popusta na cestarinu za korištenje dionice Krapina – Zabok, u iznosu od 56 posto.
O problemima s cestarinom, o austrijsko-hrvatskom koncesijskom društvu i gradnji nedostajućeg dijela Autoceste Zagreb – Macelj razgovarali smo s Aleksandrom Čaklovićem, jednim od ukupno dva člana uprave tog koncesijskog društva. Drugi je austrijski predstavnik Wolfgang Altmann. Aleksandar Čaklović imenovan je na to mjesto još 2003. godine kada je i osnovano koncesijsko društvo Autocesta Zagreb – Macelj i kada je ono bilo u stopostotnom vlasništvu države Hrvatske.
Kako to da je Vlada bez suglasnosti Sabora odlučila da koncesijsko društvo Autocesta Zagreb – Macelj bude 51 posto u vlasništvu austrijskog Strabaga i 49 posto u vlasništvu naše države? Zar se koncesija u većinskom vlasništvu stranaca ne daje saborskom većinom?
Ne, Vlada odlučuje samostalno ako se daje koncesija u trajanju do 33 godine, a Sabor ako je trajanje koncesije iznad 33 godine. Ugovorom o koncesiji zajedničkom društvu dodjeljuje se koncesija za gradnju, financiranje, upravljanje i održavanje autoceste Zagreb – Macelj u trajanju od 28 godina. Vlada Hrvatske donijela je 27. ožujka 2003. godine odluku o osnivanju trgovačkog društva Autocesta Zagreb – Macelj d.o.o. i odluku o koncesiji tom domaćem društvu. Trećeg srpnja 2003. godine Vlada donosi odluku o sklapanju ugovora o zajedničkom ulaganju s bavarskim društvom Walter Bau AG i društvom Walter Concession Holding GmbH. Već 11. srpnja 2003. potpisani su ugovori o zajedničkom ulaganju i ugovor o koncesiji.
Poslije toga Walter Bau otišao je u stečaj. U 2004. godini potpisani su ugovori o promjeni rokova gradnje i ulasku Strabag International GmbH u društvo, zatvorena je financijska konstrukcija za nastavak gradnje i 29. srpnja 2004. počelo je teći koncesijsko razdoblje od 28 godina. Vlasništvo društva podijeljeno je u omjerima: 51 posto Pyhrn Concession Holding GmbH kojeg je u cijelosti vlasnik austrijski Strabag i 49 posto Hrvatske. Temeljna obveza koncesijskog društva je osiguranje fincijskih sredstava za gradnju bez državne garancije, gradnja, te kasnije upravljanje i održavanje tijekom razdoblja od 28 godina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.[smiley8]
Nije nam jasno da se autocesta može prekidati i prelaziti u poluautocestu u dužini od 3,7 km. To može biti opasno po život. Možete li nam preciznije i detaljnije objasniti o ćemu se radi? Vjerujemo da će se većina problema riješiti do ljeta 2007. godine, ali nam je ipak najvažnije da se sigurno vozimo autocestom.
Hvala na objašnjenju i sve najbolje, ali za nas vozače bi sigurno bilo najbolje da se nađe dovoljno sredstava da se i tih 3,7 km izgradi u punom profilu autoceste
Uključite se u raspravu