Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Domotex Hannoveru 12 hrvatskih tvrtki

Autor: Biserka Ranogajec
09. listopad 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Hrvatska industrija predstavlja se na najznačajnijem svjetskom stručnom sajmu namještaja, štandom od 500 četvornih metara

Nakon Ambiente, međunarodnog sajma namještaja, unutarnjeg uređenja i prateće industrije, koji se održava na Zagrebačkom velesajmu od 16. do 21. listopada, predstavnici 12 tvrtki odlaze u Hannover na sajam Domotex koji će se održati od 12. do 15. siječnja iduće godine. Za razliku od Ambiente, koja se posljednjih godina smatra najznačajnijim godišnjim događanjem u ovoj industriji u Hrvatskoj, Domotex Hannover je, prema mišljenju većine stručnjaka, glavni sektorski sajam, a sa stajališta hrvatskih parketara i najznačajniji svjetski sajam podnih obloga. Marijan Kavran, pomoćnik direktora Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo u HGK, koji u suradnji i uz konkretnu financijsku potporu MPŠVG – Uprave za drvnu industriju, organizira nastup naših proizvođača, kaže: “Na sajmu će se predstaviti hrvatske tvrtke iz drvoprerađivačke industrije, odnosno na izložbenoj površini od oko 500 četvornih metara izlagat će DIP Karlovac d.d., Drvoproizvod d.d., Solidum Žužić d.o.o., PPS Galeković, Lipa d.o.o., Pana d.o.o., Mopar d.o.o., Spačva d.d., Pan Parket d.o.o., Arkada d.o.o, Mijo Veneers d.o.o. i Parketi Požgaj d.o.o.., dok Exportdrvo nastupa samostalno. Tradicionalno, domaći parketari su zadovoljni posjećenošću i mnogobrojnim poslovnim kontaktima, a ovogodišnji nastup bio je već sedmi po redu. Dakako, ono po čemu su hrvatski proizvođači prepoznati svugdje u svijetu je hrvatsko drvo, glasoviti slavonski hrast iz kojeg se s mnogo ljubavi i pažnje izrađuju parketi. Quercus Robur sinonim je najprestižnijeg materijala koji dominira u ponudi, počevši od klasičnog masivnog parketa pa do gotovog (višeslojnog) parketa kojeg su naši proizvođači uveli u ponudu sukladno svjetskim trendovima.”

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U Hrvatskoj se proizvodi nešto više od 5 milijuna četvornih metara drvenih podova s naglaskom na kvalitetu i što veću diverzifikaciju ponude. Kupci se nalaze svugdje u svijetu, no posebna pažnja posvećuje se tržištu EU, osobito Njemačke, koja je oduvijek predstavljala vrh tržišne potražnje. Cilj je proširenje suradnje sa sadašnjim kupcima, ali intenzivno se radi i na osvajanju novih. Dugogodišnja drvoprerađivačka tradicija u Hrvatskoj, bogato iskustvo i već spomenuti slavonski hrast, aduti su na kojima će se se i dalje graditi tržišna strategija hrvatskih parketara, tumači Kavran. Dodaje kako će se treću godinu zaredom u okviru sajamskog nastupa organizirati na zajedničkom štandu Hrvatski dan na kojem se naši prozvođači predstavljaju poslovnim partnerima. Osim toga, napominje da je ovogodišnji uspješan nastup na Domotexu poslužio kao predložak za organizaciju i prvog zajedničkog nastupa na Ambienti, glavnom domaćem sajmu zahvaljujući kojem bi domaće tvrtke trebale znatno ojačati pozicije i na hrvatskom tržištu. Međutim, Domotex svojom stručnošću i poslovnom atraktivnošću privlači mnoštvo potencijalnih kupaca pa ostaje i dalje jedan od marketinških prioriteta hrvatskih parketara. Domotex Hannover 2008. premašit će ovogodišnji rekordni broj izlagača za oko pet posto i četiri mjeseca prije njegova održavanja stanje rezervacija vrlo je dobro, a oko 95 posto raspoloživog izložbenog prostora već je rezervirano, rekao je Milan Galić, predstavnik sajma u Hrvatskoj. Deutsche Messe, organizator ovog sajma, očekuje oko 1400 izlagača iz 60-ak zemalja. U 2007. godini ovaj specijalizirani sajam zabilježio je 44.000 stručnih posjetitelja, a više od polovice, 26.000 posjetitelja, pristiglo je iz 80 zemalja.

Nakon Ambiente, međunarodnog sajma namještaja, unutarnjeg uređenja i prateće industrije, koji se održava na Zagrebačkom velesajmu od 16. do 21. listopada, predstavnici 12 tvrtki odlaze u Hannover na sajam Domotex koji će se održati od 12. do 15. siječnja iduće godine. Za razliku od Ambiente, koja se posljednjih godina smatra najznačajnijim godišnjim događanjem u ovoj industriji u Hrvatskoj, Domotex Hannover je, prema mišljenju većine stručnjaka, glavni sektorski sajam, a sa stajališta hrvatskih parketara i najznačajniji svjetski sajam podnih obloga. Marijan Kavran, pomoćnik direktora Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo u HGK, koji u suradnji i uz konkretnu financijsku potporu MPŠVG – Uprave za drvnu industriju, organizira nastup naših proizvođača, kaže: “Na sajmu će se predstaviti hrvatske tvrtke iz drvoprerađivačke industrije, odnosno na izložbenoj površini od oko 500 četvornih metara izlagat će DIP Karlovac d.d., Drvoproizvod d.d., Solidum Žužić d.o.o., PPS Galeković, Lipa d.o.o., Pana d.o.o., Mopar d.o.o., Spačva d.d., Pan Parket d.o.o., Arkada d.o.o, Mijo Veneers d.o.o. i Parketi Požgaj d.o.o.., dok Exportdrvo nastupa samostalno. Tradicionalno, domaći parketari su zadovoljni posjećenošću i mnogobrojnim poslovnim kontaktima, a ovogodišnji nastup bio je već sedmi po redu. Dakako, ono po čemu su hrvatski proizvođači prepoznati svugdje u svijetu je hrvatsko drvo, glasoviti slavonski hrast iz kojeg se s mnogo ljubavi i pažnje izrađuju parketi. Quercus Robur sinonim je najprestižnijeg materijala koji dominira u ponudi, počevši od klasičnog masivnog parketa pa do gotovog (višeslojnog) parketa kojeg su naši proizvođači uveli u ponudu sukladno svjetskim trendovima.”

U Hrvatskoj se proizvodi nešto više od 5 milijuna četvornih metara drvenih podova s naglaskom na kvalitetu i što veću diverzifikaciju ponude. Kupci se nalaze svugdje u svijetu, no posebna pažnja posvećuje se tržištu EU, osobito Njemačke, koja je oduvijek predstavljala vrh tržišne potražnje. Cilj je proširenje suradnje sa sadašnjim kupcima, ali intenzivno se radi i na osvajanju novih. Dugogodišnja drvoprerađivačka tradicija u Hrvatskoj, bogato iskustvo i već spomenuti slavonski hrast, aduti su na kojima će se se i dalje graditi tržišna strategija hrvatskih parketara, tumači Kavran. Dodaje kako će se treću godinu zaredom u okviru sajamskog nastupa organizirati na zajedničkom štandu Hrvatski dan na kojem se naši prozvođači predstavljaju poslovnim partnerima. Osim toga, napominje da je ovogodišnji uspješan nastup na Domotexu poslužio kao predložak za organizaciju i prvog zajedničkog nastupa na Ambienti, glavnom domaćem sajmu zahvaljujući kojem bi domaće tvrtke trebale znatno ojačati pozicije i na hrvatskom tržištu. Međutim, Domotex svojom stručnošću i poslovnom atraktivnošću privlači mnoštvo potencijalnih kupaca pa ostaje i dalje jedan od marketinških prioriteta hrvatskih parketara. Domotex Hannover 2008. premašit će ovogodišnji rekordni broj izlagača za oko pet posto i četiri mjeseca prije njegova održavanja stanje rezervacija vrlo je dobro, a oko 95 posto raspoloživog izložbenog prostora već je rezervirano, rekao je Milan Galić, predstavnik sajma u Hrvatskoj. Deutsche Messe, organizator ovog sajma, očekuje oko 1400 izlagača iz 60-ak zemalja. U 2007. godini ovaj specijalizirani sajam zabilježio je 44.000 stručnih posjetitelja, a više od polovice, 26.000 posjetitelja, pristiglo je iz 80 zemalja.

Dominacija hrastovine

U upravo izašloj knjizi o tržištu namještaja u Hrvatskoj do 2006. godine, autori doc. dr. Darko Motik i inženjerka Andreja Pirc navode da se parket od hrasta daleko najviše proizvodi (3,5 milijuna četvornih metara ili 84,5 posto), dok je jasenov parket zastupljen sa 6,2 posto, bukov sa 3,3 te parketi od ostalih vrsta drva sa oko 6 posto. Autori su objavili podatke o tržištu namještaja i ostalih drvnih proizvoda Hrvatske od 1994.




Autor: Biserka Ranogajec
09. listopad 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close