Kako će izgledati turistička sezona? Ako se ostvare najave, izbjeći ćemo najcrnji scenarij

Autor: Marija Crnjak , 06. svibanj 2020. u 15:12
GettyImages

Ako ćemo u mogućem drugom valu ići po švedskom modelu, turizam će biti bolje, po Capakovom će pak biti teže, kaže Siniša Topalović.

Otvore li se granice za turiste kako se najavljuje, Hrvatska bi ovog ljeta i u posezoni mogla imati nešto povoljniji turistički promet od onog najcrnjeg scenarija koji je najavljivao 80% minusa. Tu ćemo se prvenstveno osloniti na susjedne zemlje, možda Njemačku ako se otvori, a domaći turisti nikako ne mogu sami ispuniti rupu ni u Austriji, a kamo li u Hrvatskoj. Također, dugoročno, Hrvatska je jedna od zemalja koja ima puno uvjeta za ugošćavanje takozvanih digitalnih nomada, državljana EU kojima tehnologija omogućuje da rade “od doma”, gdje god taj dom bio.

Sve se to moglo čuti na online konferenciji Smart Tourism 5.0, koja je održana u utorak u sklopu projekta “Može li Hrvatski Turizam 365?”.

“Pod uvjetom da epidemiološka situacija bude dobra, puno toga ovisi o političkim odlukama, a rješenja leže u bilateralnim odnosima s vladama zemalja iz kojih želimo turiste. A u mogućem drugom valu pandemije, ako ćemo ići po švedskom modelu, turizam će biti bolje, ako ćemo ići po Capakovom modelu, bit će teže”, kazao je Siniša Topalović iz Horwatha. Ivana Budin Arhanić iz Valamara ističe da treba biti svjestan dubine krize koja neće biti kratka.

Na čekanju

“Hrvatska ima priliku iskoristiti svoje komparativne prednosti u ovoj godini, ali to će biti jako teško. Valamar je od početka pandemije razradio nekoliko scenarija, a cilj nam je uskladiti zahtjeve za sigurnošću i zadržati gostoljubivost. Trenutno je većina radnika na čekanju, i njima je uz članove uprave smanjena plaća, a oni koji rade primaju redovnu plaću. Iskoristili smo mjere Vlade”, kaže Budin Arhanić.

1200

ljudi pratilo je jučer prvu domaću online konferenciju o turizmu u novoj situaciji

Iako se promovira odmor u vlastitoj zemlji zbog očuvanja ekonomije, Austrijanci su jako zainteresirani za odmor na Jadranu, otkrio je Christopher Hinteregger, izvršni direktor PKF tourismexperts. Austirja je u sličnoj fazi popuštanja mjera kao i Hrvatska, osmišljavaju kako dalje, a i njihovi pogledi upereni su u Njemačku, koja im je najvažnije emitivno tržište.

Jan de Jong, managing partner marketinške tvrtke Webpower Adria, Nizozemac s adresom u okolici Splita, smatra da Hrvatska ima šansu ostvariti prihod od digitalnih nomada, nove generacije poslovnjaka kojima je upravo koronakriza utvrdila uvjerenje da mogu raditi od kuće, pa i u Hrvatskoj.

“Hrvatska je sigurna zemlja s ugodnim načinom života, pogotovo s njemačkom ili švicarskom plaćom, ovo je dobra prilika da se to iskoristi”, kaže de Jong. Topalović se osvrnuo na sve češće tvrdnje da domaći gosti mogu spasiti hrvatski turizam, što je “nemoguće ni po količini gostiju ni po kupovnoj moći”.

U tom kontekstu se spominje i Cro kartica,. Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija u jučerašnjem priopćenju istaknuo je da se od provedbe tog projekta u ovoj godini zbog ekonomske situacije ne može puno očekivati.

“Podržavamo ovaj projekt, no ne možemo očekivati da će velik broj poslodavaca svojim zaposlenicima uplaćivati sredstva na karticu, koja mogu iskoristiti u turističke svrhe”, kazao je Fain.

Probili virtualni led

Inače, ovo je bila prva domaća konferencija o turizmu u novoj situaciji. Glavna organizatorica Ivana Kolar otkrila je da se na konferenciju u samo par dana prijavilo oko tisuću sudionika, a iznenadio ju je i broj sponzora koji se odazvao unatoč okolnostima.

Za razliku od “živih” konferencija, ovaj online susret rezultirao je značajnom interakcijom kroz vrlo živahan chat. Za dva tjedna najavljena je i HOW konferencija na temu hotelskih operacija u organizaciji Hesa Grupe Marine Franolić.

Komentirajte prvi

New Report

Close