Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Domaća industrija cateringa u 2025. uprihodila 126 mil. eura

Autor: Ana Roksandić
08. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Tvrtke sve češće blagdane koriste kao priliku za jačanje timske povezanosti, tvrdi iz Mihaela Kadija iz Hyatt Regency Zadar/Filip Brala

Tržište MICE-a u Europi 2024. procijenjeno je na oko 437 milijardi dolara.

Zahvaljujući velikom broju poslovnih domjenaka, konferencija i sajmova, Hrvatska se sve snažnije pozicionira na kongresnoj mapi Europe. MICE sektor obuhvaća poslovna putovanja i događanja poput sastanaka, konferencija, sajmova i incentive programa te je jedan od najvažnijih i najprofitabilnijih segmenata turizma.

Prema izvješću Grandview Research, tržište MICE-a u Europi 2024. procijenjeno je na 437,37 milijardi dolara.

Atraktivne lokacije

S obzirom na rast MICE događanja u Hrvatskoj, domaća industrija cateringa i ugovornih ugostiteljskih usluga u 2025. procijenjena je na 125,2 milijuna eura prihoda, prema podacima međunarodne istraživačke kuće IBISWorld.

Ivan Gašpert, Hilton Zagreb:

Gosti iz segmenta MICE ostvaruju 18% svih noćenja u našim hotelima te oko 35% prihoda hrane i pića.

“Trendovi pokazuju snažan rast profesionalizacije i vidljivosti MICE sektora u Hrvatskoj, ponajprije zahvaljujući sve aktivnijem nastupu domaćih destinacija i hotelskih grupacija na međunarodnim sajmovima, gdje se Hrvatska pozicionira kao konkurentna kongresna i destinacija za nagradna putovanja. MICE tržište danas najviše oblikuju digitalna transformacija događanja, rastući naglasak na održivost te potražnja za personaliziranim i autentičnim iskustvima za sudionike”, rekla je Mihaela Kadija, direktorica prodaje i marketinga u hotelu Hyatt Regency Zadar.

No, domjenci i eventi sve više izlaze iz hotelskih okvira, napominje Ivana Škrlec, direktorica tvrtke Altera koja se bavi najmom i prodajom paviljona te organizacijom korporativnih evenata i vjenčanja na otvorenom. Prema njezinu iskustvu, MICE industrija sve češće traži lokacije koje izlaze iz okvira hotelskih dvorana: povijesne zidine, industrijske zone, krovove, vrtove, muzejske prostore i potpuno nepripremljene terene.

“Uz to, velika je potražnja za rješenjima koja omogućuju brzu transformaciju prostora. Klijenti žele originalnost, fleksibilnost i vizualni identitet, a to znači da se traže prostorni koncepti koji se mogu personalizirati, nadograđivati i uklopiti u zahtjevne ili potpuno netipične lokacije. Upravo ovdje modularni paviljoni postaju ključni jer oni omogućuju da se ambiciozne ideje realiziraju sigurno, estetski i bez ograničenja koje donosi klasična infrastruktura”, kazala je Škrlec.

20

posto više domjenaka u odnosu na lani bit će u Hiltonu ove godine

Prosinac je za hotele i catering tradicionalno najzahtjevnije i najprometnije razdoblje, s povećanom potražnjom za poslovnim večerama, domjencima i božićnim eventima. Potvrđuju nam to iz obje industrije. Tako su iz Catering Teama Lisak za Poslovni dnevnik nedavno otkrili: “Već sada znamo da ćemo realizirati više od 180 evenata, za oko sveukupno 15 tisuća ljudi u dijelu studenoga i tijekom prosinca.”

Puno posla imaju i hrvatski hotelijeri. U tri zagrebačka hotela iz Hilton grupacije tijekom prosinca bit će realizirano 20 posto više domjenaka u odnosu na prošlu godinu. No, riječ je o segmentu hotelskog poslovanja koji je važan cijele godine.

“U tri zagrebačka hotela iz Hilton grupacije održano je ukupno 10,5 posto više događanja u prvih 11 mjeseci 2025. godine u odnosu na prošlu godinu. Gosti iz segmenta MICE industrije ostvaruju 18 posto svih noćenja u Hilton hotelima te čine oko 35 posto prihoda hrane i pića”, izjavio je Ivan Gašpert, komercijalni direktor u Hilton Hotels Zagreb.

Tržišni trendovi

Gašpert tvrdi kako je najveća potražnja je za prostorima u kojima se mogu organizirati veće konferencije, predavanja ili događanja koja okupljaju 150 do 200 osoba. Kadija napominje kako tržišni trendovi pokazuju da su operativni troškovi u organizaciji poslovnih evenata posljednjih godina u porastu. Na to utječu više cijene namirnica, energenata i radne snage, kao i sve veća očekivanja klijenata u pogledu kvalitete usluge, gastronomije i tehničke opreme. Takva kretanja općenito oblikuju poslovni segment događanja, uključujući i ponudu luksuznih hotela.

“Blagdansko razdoblje jedno je od ključnih perioda u godini za poslovne večere i korporativne domjenke pa tako i za naš hotel ove prilike donose pojačanu potražnju i pridonose popunjenosti. Tvrtke ga sve češće koriste kao priliku za jačanje timske povezanosti, pokazivanje zahvalnosti zaposlenicima i partnerima te njegovanje korporativne kulture. U trenutku kada sve više organizacija djeluje u hibridnom okruženju, blagdanski domjenak postaje važan trenutak okupljanja i povezivanja”, zaključila je Kadija.

Autor: Ana Roksandić
08. prosinac 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close