Gotovo 97 posto prihoda dolazi im s inozemnog tržišta, a već dvije godine zaredom rastu po stopama od 100 posto

Autor: Lucija Špiljak , 19. listopad 2021. u 07:11
Martina Osmak, operativna direktorica eWysea /PD; Pixabay

Digitalnim edukacijama eWyse će uskoro pokriti sve industrije u cijelom svijetu.

“Donedavno se smatralo da se digitalno učenje (eLearning) koristi samo za izobrazbe iz zaštite na radu i sličnih edukacija, no ljudi sve više uočavaju potrebu za tom vrstom edukacije tijekom prilagodbe novih zaposlenika, prijenosa znanja o proizvodima ili uslugama, pa čak i u prodajne svrhe – edukacijom kupaca odnosno klijenata”, pojašnjava Martina Osmak, operativna direktorica hrvatske eLearning tvrtke eWyse.

Ta se tvrtka po drugi put našla na popisu najboljih kompanija u svijetu za razvoj sadržaja za digitalno učenje za 2022. godinu. Prepoznati su ponovno kao jedni od najboljih pružatelja prilagođenog sadržaja za eLearning, što je tek jedno u nizu priznanja na svjetskoj razini u protekle četiri godine.

Osnovani prije 12 godina

Tvrtku je 2009. osnovao Mario Buljan koji je u to vrijeme radio kao poslovni trener s klijentima iz cijele Hrvatske. Do 2015. tvrtka se bavila isključivo treninzima radničkog tipa, no Buljan je tada uočio kako svijet edukacija ide u smjeru digitala.

Osnovna djelatnost tvrtke danas je produkcija eLearning sadržaja (digitalnih edukacija) i izrada tečajeva za velike svjetske brendove, a od konkurencije ih razlikuje pristup, tvrdi Martina Osmak.

“Polažemo veliki trud u prezentaciju sadržaja – kroz trendove poput storytellinga, gejmifikacije, učenja temeljenog na igri, zaključno s korištenjem animacija, multimedije te profesionalnih naratora s glumačkim iskustvom, mi stvaramo sadržaj koji je i zanimljiv i poučan te ostvaruje svoj cilj, a to je prijenos znanja.

Uz same tečajeve radimo i platforme na kojima se ti tečajevi nalaze (Learning Management System), proizvodimo različite edukativne i marketinške video materijale i animacije, radimo popratne edukativne materijale (radne bilježnice, brošure, i sl.), razvijamo strategije za klijenta (npr. primjena blended learninga – dio uživo, dio kroz digital), i manje više sve što ima veze s edukacijom. Gotovo svi klijenti kreću s onboardingom kao prvom temom. Ta je tema osobito važna u industrijama gdje je konstantno velik priljev novih zaposlenika (npr. hotelijerstvo i ugostiteljstvo). Potom dolazi na red široki dijapazon raznih drugih tema poput znanja o proizvodu, pravnih tema, usklađenosti i ostalog”, navodi Osmak koja primjećuje da sve više raste potražnja za digitalnim edukacijama i kod hrvatskih kompanija.

Zanimljivo je, kaže, što su se prvo probili i dokazali u svijetu, a tek sada na red dolazi Hrvatska. Tako više od 97 posto njihovih prihoda dolazi od izvoza, a tek oko tri posto s domaćeg tržišta.

“Jako nam je drago da smo se tako dobro pozicionirali na vanjskom tržištu jer nam to daje financijsku sigurnost, a ujedno nam je i potvrda kvalitete, jer je konkurencija vani ogromna.  Unatoč tome, svakako bismo htjeli povećati i broj klijenata na domaćem tržištu. Nakon svih uspješnih projekata za inozemne klijente, znamo da možemo dati svjetsku kvalitetu našim firmama. Upravo krećemo s jednim projektom s klijentom iz Washingtona čiji je cilj pomoći mladima iz ugroženih skupina (siromaštvo, diskriminacija, problemi u obitelji) da odaberu put obrazovanja te da ih se na vrijeme usmjeri ka dobrom, kako ne bi završili u popravnim ustanovama ili zatvoru. Nije mala stvar raditi na projektu kojemu je cilj spašavati živote i zato smo stvarno svi oduševljeni ovime“, ističe operativna direktorica.

Learning arhitekti i instrukcijski dizajneri

Među zanimljivijim i nagrađivanim projektima tvrtke je i Revival koji su prijavili na globalno Adobe natjecanje gdje su osvojili treće mjesto u konkurenciji od 50-ak drugih projekata na razini cijelog svijeta. Projekt je suradnja između Hrvatske i Italije, a sponzorira ga Europska unija.

„Želja je revitalizirati, odnosno oživjeti stare i zaboravljene zgrade koje su prije bile važne svojim zajednicama. Upravo zato smo se odlučili za 360 pristup (virtualna stvarnost) kako bismo ljudima omogućili da ‘prošeću’ tim starim i napuštenim zgradama. Uz to nas veseli činjenica što pokrivamo stvarno sve industrije, a uskoro i sve kontinente svijeta. Naši projekti su s područja financija, hotelijerske industrije, religije, farmaceutike, telekomunikacija, modne industrije, proizvodnih postrojenja…

No sigurno nam je jedan od dražih projekata onaj za tvrtku Ledvance, sa sjedištem u Njemačkoj. Nastali su od tvrtke Osram (žarulje), dok se Ledvance bavi rasvjetnim tijelima na bazi LED tehnologije. Oni su naš prvi veliki klijent. Za njih smo napravili više od 500 tečajeva na 17 svjetskih jezika. Radom na svim tim projektima razvili smo svoj proces kojeg nazivamo 3C Approach. Njegova poanta je da klijent drži kontrolu (C – Control – kontrola) u svojim rukama. Klijent ne smije snositi niti jedan rizik te cijelo poslovanje mora biti transparentno – od toga tko što radi, kako će eLearning tečajevi uopće izgledati do toga koliko to košta. Kod nas nema iznenađenja, i to je ono što klijenti cijene“, navodi Osmak.

Trenutno ih je u tvrtki desetero stalno zaposlenih, uz partnere koji pokrivaju specifična područja poput lekture, prijevoda, naracije, programiranja, marketing… U produkcijskom dijelu postoje dvije osnovne grupe ljudi – Learning arhitekti koji se bave izučavanjem sadržaja dobivenog od klijenta, stvaranjem konstrukcije budućeg tečaja te pisanjem budućeg tečaja. Druga grupa su Instrukcijski dizajneri koji dizajniraju taj tečaj u raznim alatima, a onom sadržaju kojeg su osmislili arhitekti daju svoj vizualni pečat.

„Već dvije godine za redom, od 2019. godine, rastemo za 100%. Naš cilj je nastaviti sa stopostotnim rastom ovu, ali i sljedeću godinu. To ujedno znači povećan broj klijenata, stranih i domaćih, ali i povećan broj zaposlenika“, zaključuje Martina Osmak.

Komentirajte prvi

New Report

Close