Predstavnici Croatia Airlinesa razgovarali su sa slovenskim dionicima i regulatorima u zrakoplovstvu o mogućim oblicima suradnje.
Sasvim je jasno da nakon stečaja Adria Airwaysa i odluke slovenske vlade da ne ide u formiranje novog nacionalnog prijevoznika, u ljubljanskoj zračnoj luci ima itekakvog prostora za Croatia Airlines. Hrvatski nacionalni prijevoznik tako bi Ljubljanu mogao povezivati s nekim europskim metropolama, neslužbeno doznaju slovenski mediji.
Razgovori u tijeku
Izvršni direktor CA, Jasmin Bajić, sastao se ovih dana s predstavnicima Ministarstva gospodarskog razvoja i tehnologije, Ministarstva infrastrukture i Ministarstva financija, kao i s čelnikom slovenskog pružatelja usluga zračne plovidbe Sloveniacontrol.
“Predstavnici prijevoznika predstavili su dosadašnji poslovni razvoj tvrtke i mogućnosti proširenja njihove mreže. Zanimale su ih dosadašnje mjere države za povećanje razine povezanosti i mogući oblici suradnje s državom radi postizanja tog cilja”, priopćilo je Ministarstvo infrastrukture.
Napomenuli su da na sastanku nisu predstavljeni konkretniji i detaljniji prijedlozi o drugim mogućim oblicima suradnje. Croatia Airlines posljednji je put izravno razgovarao sa slovenskom vladom 2020. i 2023. godine. Tada je, kako je rekao, Croatia Airlines potencijalno je zainteresiran za uspostavljanje letova iz zračne luke Ljubljana kako bi putnicima iz Slovenije omogućila povezivanje s europskim odredištima.
Glavni komercijalni direktor zrakoplovne tvrtke, Slaven Žabo, tada je primijetio: “Ostvarili smo određeni dobitak na slovenskom tržištu od trenutka stečaja Adrie Airwaysa, nakon čega smo ponudili određena rješenja kako bismo odgovorili na potražnju koja je postojala. Međutim, nismo dodali nikakve letove za Sloveniju jer su nam čvorišta u blizini i u to vrijeme smo bili više usredotočeni na naše prodajne i marketinške aktivnosti u Ljubljani, što nam je pomoglo značajno povećati naš tržišni udio u Sloveniji.”
Croatia Airlines je u prvom tromjesečju ostvario operativni gubitak u visini od 15,4 milijuna eura koji s neto rezultatom financiranja daje neto gubitak od 15,9 milijuna eura. Ostvareni operativni troškovi u prvom tromjesečju 2025. godine veći su za 7 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Najveći porast troškova zabilježen je na kategoriji amortizacije, ponajprije zbog uključivanja troškova amortizacije imovine u najmu koja se odnosi na prva dva Airbus A220 zrakoplova.
Lufthansa najjača u Ljubljani
Croatia Airlines je u procesu prelaska na flotu koja se u potpunosti sastoji od Airbusa A220. Očekuje se da će proces modernizacije flote biti dovršen do 2027. godine.
Udio putnika na hrvatskom tržištu prošle je godine iznosio 14,1%, a Ryanair je bio najprometniji prijevoznik u zemlji. Što se tiče udjela u kapacitetu, Croatia Airlines držao je 18,3% tržišta, u usporedbi s Ryanairovih 27,6%. S druge strane, Lufthansa je bila najprometniji prijevoznik u Sloveniji u 2024. godini, s udjelom putnika od 14,9%. Što se tiče kapaciteta, bio je i najveći, s udjelom od 16,5%.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu