Česi najozbiljniji, no u igri su i Nijemci, Austrijanci i Talijani

Autor: Ksenija Puškarić , 14. listopad 2012. u 22:00
Vlada će tek odlučiti na koji način će privatizirati HŽ Cargo/PXL

Deutsche Bahn (DB) već radi u Sloveniji, austrijski ÖBB razmišlja, a interes pokazuje i kronični gubitaš Trenitalia.

Gubici u HŽ Cargu sada već prelaze 100 milijuna kuna. Upitne su plaće, radna mjesta, ali i kompletan željeznički teretni prijevoz kroz Hrvatsku.

Iako tvrtka već sada ima uvjete za stečaj, Vlada se odlučila, doslovno u pet do 12, na djelomičnu privatizaciju. Kako je poručio Siniša Hajdaš Dončić, ministar mora, prometa i infrastrukture, Vlada HŽ Cargu traži strateškog partnera, a zainteresirani su nacionalni željeznički operateri iz Njemačke, Austrije, Italije te tvrtka AWT iz Češke. Deutsche Bahn (DB), primjerice, stabilan je njemački željeznički prijevoznik koji već radi u Sloveniji i koji interes za ulazak u hrvatski kargo promet promatra samo kroz prizmu širenja svojeg utjecaja u cijeloj regiji. Ako uđu u vlasničku strukturu austrijskog kargo prijevoznika ÖBB-a, interes za hrvatski teretni promet naglo će im porasti. 

Austrijski ÖBB je već angažirao konzultante za pripremu privatizacije svojeg kargo prijevoza, a razmišljaju i o prodaji kontrolnog paketa karga u Mađarskoj. Interes za ulazak na hrvatsko tržište vidi i talijanski Trenitalia, kronični gubitaš s nejasnim poslovnim strategijama. Možda je najozbiljniji partner češki AWT, najveći privatni željeznički prijevoznik u Europi, koji je jedini dao i pismenu ponudu za preuzimanje HŽ Carga. AWT je dio goleme BMX Group koja u svojem portfelju ima brojne poljoprivredne, energetske i razne financijske kompanije. Česi su spremni u Hrvatsku vrlo brzo dovesti veće količine tereta posebice ugljena s obzirom na to da u vlasništvu imaju nekoliko rudnika.

U Hrvatsku, javno tvrde, ali i u cijelu regiju namjeravaju uložiti dvije milijarde dolara, što u modernizaciju, što u razvoj logističkih centara. Hoće li se HŽ Cargo privatizirati javnim natječajem, prikupljanjem ponuda ili javnim pozivom za dokapitalizaciju, Vlada će tek odlučiti. No sigurno je jedino da će zadržati maksimalno 25 posto vlasništva u kargo prijevozu zbog hrvatskih interesa u domaćim lukama. 

Komentirajte prvi

New Report

Close