Prošlotjedna intervencija premijera Zorana Milanovića i prekid napetosti između ministara Radimira Čačića i Slavka Linića u zadnji čas su spasili Brodosplit od vjerojatnog potonuća, odnosno likvidacije.
Izgledno je, naime, da bi u iduća dva tjedna uz "tehnički" rebalans Vlada trebala konačno dati i službeno odobrenje za ugovor o privatizaciji i restrukturiranju splitskog škvera. Neslužbeno, sa samoborskim DIV-om usuglašeno je da se dodatni gubici nagomilani u razdoblju od posljednjeg utvrđivanja stanja državi prebace u naredne godine. To znači da bi se u rebalans proračuna za 2012. štipanjem od drugih korisnika našlo 400-tinjak milijuna kuna za Brodosplit, dok bi ostalih 200 milijuna kuna gubitaka osigurao DIV. Bavljenje razlikom od preko 300 milijuna kuna novostvorenih gubitaka, uz one koji su već predviđeni, bilo bi ostavljeno za iduće godine. Takvo rješenje zadovoljilo je sve stane i otvorilo put k zaključenju tog procesa koji se vodi već gotovo tri godine. Njegov rasplet pomno prate ne samo iz EU, nego i u ostalim škverovima koji prolaze slične, dramatične transformacije. U Brodotrogiru za koji je Vlada ljetos prihvatila ponudu Kermas energije, tvrtke Danka Končara, tek se čeka odobrenje Europske komisije za ponuđeni program restrukturiranja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Bit će zanimljivo pratiti da li će se Hanfa kod Uljanika “napraviti Tošo”, odnosno praviti se da ne vidi da Uljanik sa 200 milijuna vlastitog temeljnog kapitala namjerava kupiti 3.maj koji samo na kamate na svoj dug godišnje plaća 250 milijuna kuna.
U bilo kojoj državi s tržišnom ekonomijom to bi se drastično odrazilo na cijenu dionica tako ambiciozne firme, a sasvim sigurno i na uvjete opstanka menadžmenta.
Ključ problema nije naveden u samom tekstu nego u rečenici ispod slike: “Nitko ne zna koliko su brodogradilišta u međuvremenu natukla novih dugova”. Jer smanjenje dugova (i tereta kamata) na iole prihvatljivu mjeru je ono od čega sve treba krenuti.
Ovo što se radi su infantilne improvizacije.
Uključite se u raspravu