Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Brod LNG Croatia vratio se u Omišalj, imat će dvostruko veći kapacitet

Autor: Siniša Malus
20. listopad 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Foto: Robert Anic/PIXSELL

Dodatni modul povećat će sigurnost opskrbe plinom RH i drugih država u regiji.

Plutajuća jedinica za prihvat, skladištenje i uplinjavanje, odnosno FSRU brod LNG Croatia vratio se u nedjelju i vezao za terminal u Omišlju nakon ugradnje novog modula za uplinjavanje i radova na petogodišnjoj obnovi u turskom brodogradilištu Kuzey Star.

Početak već ovoga tjedna

Prema najavama tvrtke LNG Hrvatska, koja upravlja terminalom za ukapljeni prirodni plin (UPP/LNG) u Omišlju na otoku Krku, slijedi priprema za puštanje novog modula u rad, uključujući i finalno ispitivanje i testiranje sustava FSRU broda te kopnenog dijela terminala, s ciljem sigurnog i pouzdanog početka komercijalnog rada 26. listopada. FSRU brod LNG Croatia isplovio je krajem kolovoza na ugradnju dodatnog modula za uplinjavanje u turskom brodogradilištu Kuzey Star, čime se njegov maksimalni kapacitet povećava s 3,1 na 6,1 milijardu prostornih metara plina na godinu. Dodatni modul povećat će pouzdanost i sigurnost opskrbe prirodnim plinom Hrvatske te drugih država u Središnjoj i Jugoistočnoj Europi s LNG terminala, koji je s komercijalnim radom počeo u siječnju 2021.

Natječaj ugradnje novog modula bio je vrijedan 16,6 milijuna eura i podijeljen u dvije skupine. Prvi, glavni dio natječaja vrijedan 14.61 milijuna eura dobio je već spomenuti Kuzey Star Shipyard. Pri tome su ponudili minimalnih godinu dana jamstva. Drugi dio natječaja bio je posao nabave i ugradnje elektroenergetske opreme za integraciju FSRU broda s novim modulom za uplinjavanje i susretnim postrojenjem. Njega je dobio zagrebački S.C.A.N. koji je za taj posao tražio 1,99 milijuna eura bez PDV-a, što je tek malo manje od procijenjena dva milijuna. Terminal, odnosno FSRU brod LNG Croatia, izgrađen je 2005. godine u Južnoj Koreji. LNG Hrvatska ga je putem natječaja nabavila 2018. godine od tvrtke Golar. Dosadašnji modul na brodu LNG Croatia bio je kapaciteta 450 tisuća prostornih metara uplinjavanja na sat. Nakon preinaka povećan je za dodatnih 250 tisuća prostornih metara uplinjavanja na sat. Novi modul za uplinjavanje težak je 470 tona, a proizvela ga norveška tvrtka WGS u Kini.

Zakupljeni kapaciteti

Do proširenja svi su kapaciteti LNG terminala bili u potpunosti zakupljeni za idućih 12 godina, što dovoljno svjedoči o rastućem interesu. Proširenje kapaciteta krčkog terminala dio je plana EU-a za diversifikacijom izvora energenata i u ovom slučaju usmjeren, uz Hrvatsku, na članice EU-a u središnjoj Europi.

Autor: Siniša Malus
20. listopad 2025. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close