Najveća hrvatska web platforma grabi prema više od milijun korisnika, najavili nova zapošljavanja

Autor: Josipa Ban , 23. kolovoz 2023. u 10:41
Tana Zimmermann, suosnivačica Bazzara/M. Habljak/PIXSELL

Domaća web platforma nakon Srbije donosi ecommerce model i u BiH.

Bazzar, najveća domaća web platforma, širi se na tržište Bosne i Hercegovine. Bit će ovo treće tržište na kojem će Bazzar poslovati nakon što je u studenom 2021. napravljen prvi iskorak izvan Hrvatske, i to u Srbiju.

“U završnoj smo fazi priprema lansiranja, a trebalo bi krenuti u rujnu”, najavljuje Tana Zimmermann, suosnivačica Bazzara, za Poslovni dnevnik. Dakle, ulistavanje proizvoda na stranicu Bazzara pri kraju je kao i zapošljavanje.

Za početak, kaže, u BiH-u će zaposliti 30-ak ljudi. No, izlazak na tržište BiH nije jedina novost koju kompanija, koja je nedavno proslavila deset godina poslovanja, priprema za početak jeseni. Čelništvo najavljuje i lansiranje mobilne aplikacije za sva tri tržišta – hrvatsko, srpsko i ono bosanskohercegovačko.

Širenje plus kupnja na Bazzaru putem mobitela trebali bi biti osnova za daljnji rast kompanije kojoj je cilj “osvojiti” tržišta jugoistočne Europe. Odluci da sljedeće širenje bude u BiH presudile su analize koje su, kaže Zimmermann, pokazale da upravo ono ima najveći potencijal. Naime, nakon širenja na Srbiju kao najizglednija nova tržišta spominjale su se Makedonija i Crna Gora.

30

ljudi okvirna je procjena broja radnika koje će Bazzar zaposliti u BiH

“To je bio originalan plan, no analizama tržišta i s iskustvom iz Srbije došli smo do zaključka da bi u ovom trenutku bilo pametnije krenuti s tržištem BiH. Naime, broj stanovnika u toj je zemlji puno veći nego u Crnoj Gori i Sjevernoj Makedoniji. Također, iznos je prosječnih plaća, a time i potencijal kupnje, znatno porastao. Ono što je možda najvažnije jest da na tom tržištu nemamo konkurencije”, objašnjava Zimmermann.

Dolazak Bazzara u BiH trebalo bi donijeti i niz pluseva njezinim stanovnicima. Bit će to, naime, prvi veći web shop putem kojeg će moći kupovati razne kategorije proizvoda. Tržište je to, naime, na koje ecommerce tek dolazi.

Tana Zimmermann objašnjava da je BiH danas otprilike tamo gdje je Hrvatska bila prije desetak godina što se tiče web kupnje i prodaje. Njegovo će “osvajanje” stoga biti izazovno, no u Bazzaru su vrlo optimistični.

Aplikacije za kupovinu na Bazzaru razvijali su više od godinu dana. Mobilna je aplikacija proizvod ‘kuće’/PD

“Mnogi takva tržišta izbjegavaju, no mi na taj izazov gledamo kao na priliku. Prigovarali su nam kada smo izlazili u Srbiju pitajući zašto ne idemo u Sloveniju. Danas pak svi idu u Srbiju za koju se procjenjuje da ima najveći potencijal ecommerca u sljedeće tri godine. Isto nam govore za BiH, no naša su očekivanja jako velika. Sigurni smo da možemo napraviti sličan rezultat kao i u Srbiji”, kaže.

Nešto više od godinu i pol dana od širenja na srpsko tržište premašili su sve zacrtane ciljeve. Imaju oko 300 tisuća registriranih korisnika te oko 500 partnera. U RH imaju 600 tisuća registriranih korisnika te oko 700 partnera.

Opsežnu paletu proizvoda koje nude na Bazzaru uskoro bi tako trebali imati i građani Bosne i Hercegovine. Tana Zimmermann ističe da će u BiH u startu krenuti s 200 do 300 partnera. Za potražnju također ne brine.

“Svaki dan imamo stotine pokušaja narudžbi iz BiH. Kažem pokušaja jer, nažalost, u ovom trenutku ne možemo iz Hrvatske dostavljati u BiH. Želje, dakle, ima, ali nema ponude. Mi smo tu da osiguramo ponudu, što veći broj proizvoda na jednom mjestu te jednostavnu i sigurnu kupnju”, ističe.

Segment s rastom 100%

Prošle su godine odlučili nadograditi kategoriju supermarketa, pa se mogu kupiti gotovo sve kućanske potrepštine i hrana, osim voća, povrća i mesa. Taj je segment lani imao stopostotni rast.

Češki ulagač
U jednostavnost i sigurnost, važnim faktorima pri odluci o kupnji putem weba, odavno su se uvjerili kupci iz Hrvatske. Tako danas, objašnjava Zimmermann, prosječna košarica iznosi između 120 i 130 eura. A tamo 2015., prisjeća se, najprodavanije su bile mrežice za komarce koje su se prodavale za 59 kuna (oko 8 eura). Ljudi su na jeftinijim proizvodima testirali kupnju na Bazzaru. Danas bez sumnji i s potpunom sigurnošću troše znatno više.

“To je evolucija tržišta”, kaže Zimmermann koju tržište Srbije, na kojem prosječna košarica iznosi oko 40 eura, tek prolazi. To iskustvo pak Bazzar napokon dovodi u BiH, a njegova implementacije neće biti jednostavna s obzirom na nisku razvijenost ecommerca u susjednoj nam državi.

No, s oko 3,2 milijuna stanovnika i slabom ponudom u BiH, Bazzar na tom području vidi ogroman potencijal. Također, ranim prisustvom planiraju stvoriti prednost pred konkurencijom te izgraditi ime i brend.

Koliko će točno uložiti u izlazak na treće tržište, doduše, ne žele otkriti. Ne otkrivaju niti koliko su uložili u izradu mobilne aplikacije za kupovinu na Bazzaru, a koju su razvijali više od godinu dana. Mobilna je aplikacija, kao i softver na kojem radi Bazzar, proizvod “kuće”, odnosno djelo suosnivača Viktora Zimmermanna, Taninog brata, i njegovog tima.

13,5

milijuna eura iznosio je prihod Bazaara u prošloj godini, ukupan porast bio je 12%

Upravo je to jedna od najvećih prednosti kompanije u odnosu na konkurenciju. Tana Zimmermann ističe da su softver u ovih deset godina poslovanja već tri puta mijenjali dok konkurencija često 20 godina radi na istom. Činjenica da imaju vlastiti softver omogućuje im da brzo reagiraju i unose promjene.

Izlazak na srpsko tržište, a sada i ono Bosne i Hercegovine, kao i lansiranje mobilne aplikacije rezultat je širenja poslovanja koje je omogućeno investicijom koju su 2021. primili od češkog fonda Emma Capital Groupe.

Iznos investicije nije komuniciran no, namijenjen je bio rastu i razvoju. Zimmermann napominje da su u Emma Capitalu, koji u Bazzaru drži 17,1% vlasništva, našli “savršenog partnera”. “Pomažu nas idejama i savjetima, a ne limitiraju u našim vizijama”, navodi.

Prvi izbor potrošača
O uspješnosti poslovanja i potencijalu online prodaje i kupnje koju je Bazzar odlučio dovesti na hrvatsko tržište prije deset godina, kada je internet trgovina bila gotovo pa enigma, govori konstantan rast prihoda Bazzara koji je u prošloj godini iznosio 13,5 milijuna eura.

Zanimljivo, u 2022. kada je web prodaja, prema podacima DZS-a, u Hrvatskoj pala 4,6%, na Bazzaru je prodaja rasla 12%. Kada se doda i srpsko tržište u prošloj su godini ostvarili rast prodaje od 50%.

Rast je rezultat, kaže Zimmermann, iskustva, znanja i konstantnog osluškivanja tržišta. Prošle su godine tako odlučili nadograditi kategoriju supermarketa, što znači da kupci mogu kupiti gotovo sve kućanske potrepštine i hranu, osim voća, povrća i mesa.

Tu su kategoriju kupci itekako prepoznali jer je prošle godine rasla čak 100%, a značajan rast (viši od 50%) bilježi i ove godine, otkiva Zimmermann. Bogatstvo Bazzarove ponude na raspolaganju će uskoro biti i potrošačima u BiH, a vodstvo kompanije najavljuje da im je cilj svake godine otvoriti novo tržište.

“Kroz idućih tri do pet godina želimo biti prvi izbor potrošača u regiji”, ističe Zimmermann. Mlado, ali iskusno vodstvo Bazzara svjesno je da to neće biti jednostavno, no ta kompanije ima sve “sastojke” za uspjeh. Potvrda toga je konstantan rast i širenje poslovanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close