Amerikancima Hrvatska nikad zanimljivija, posebna pažnja ide prema jednom brzorastućem tržištu

Autor: Marija Crnjak , 05. svibanj 2022. u 07:00
Kraj kolovoza na jednoj od najpoznatijih jadranskih plaza - Zlatni rat/Zvonimir Barisin/PIXSELL

Slijedom okolnosti neka su tržišta i dalje u stand by modu, što se i dalje odnosi na Skandinaviju, otkrivaju šefovi inozemnih predstavništava HTZ-a.

Osim tradicionalnih bliskih Njemačke, Austrije, Slovenije i Češke, s kojih se ove godine očekuje stabilan rast ne bude li još nekih iznenađenja, posebnu pažnju i u ovoj sezoni imamo prema poljskom, brzorastućem turističkim tržištu, dok će SAD biti važno daleko tržište kojem je Hrvatska sve zanimljivija.

Istodobno, slijedom okolnosti neka su tržišta i dalje u stand by modu, što se i dalje odnosi na Skandinaviju. Direktori inozemnih predstavništava Hrvatske turističke zajednice bili su traženi na Danima Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) koji su se održali početkom tjedna u Opatiji.

Kako je poznato, Poljska je jedina zemlja iz koje su i u pandemiji rasle brojke o turističkom prometu u Hrvatsku, a direktorica poljskog predstavništva Agnieszka Anna Puszczewicz i dalje nastoji privući nove goste iz te zemlje.

Nakon što je sličan event za poljsku turističku “kremu” bio u Zadru, idući tjedan u Hrvatsku dolazi poseban avion poljskog avioprijevoznika LOT-a, a obilazit će se Kvarner.

Povratak u normalu
”Nakon što je u prvih mjesec dana invazije na Ukrajinu sve vezano uz turizam u Poljskoj stalo, sad se sve vratilo u normalu, a više nego situacija u Ukrajini, na promet će utjecati inflacija i ekonomska situacija. Krećemo uskoro s letovima, LOT nam je opet strateški partner i to je jako važno da dovedemo goste više platežne moći.

Krešić Jurić

Ako rat ne eskalira, možemo očekivati sezonu daleko bolju od lani, no nešto niže razine od 2019. godine.

Nadam se da će se situacija s pandemijom zaista smiriti, pa možemo razgovarati o malo više zimskih letova, kazala je Puszczewicz za Poslovni dnevnik. Američko tržište usmjereno je više nego ikada na Europu, a Hrvatska im je sve zanimljivija, kaže Leila Krešić Jurić, direktorica predstavništva HTZ-a u New Yorku.

”Kao jedna od rijetkih europskih destinacija koja je bila otvorena za goste s američkog tržišta, Hrvatska je još tijekom pandemije stekla status jednog od najpoželjnijih turističkih odredišta za goste iz SAD-a. Usto, Hrvatsku u pravilu posjećuju visoko obrazovani Amerikanci i česti putnici koji su dobro upoznati s lokacijom Hrvatske i udaljenošću od Ukrajine.

Poljska je jedina zemlja iz koje su i u pandemiji rasle brojke o turističkom prometu u Hrvatsku/MIRANDA ČIKOTIĆ/PIXSELL

Ako rat ne eskalira, možemo očekivati sezonu daleko bolju od lani, no nešto niže razine od 2019. godine”, kaže Krešić Jurić. Do danas su najavljene i puštene u prodaju karte za dvije izravne avio-linije prema Hrvatskoj, to je let New York – Dubrovnik kompanije United koji će biti aktualan do 26. listopada, te Transatov let Toronto – Zagreb do 30. listopada.

HTZ u Americi između travnja i lipnja sudjeluje na B2B radionicama partnerskih udruženja te organizira webinare za američke turoperatore i agente. Skandinavsko tržište zasad je na “stand by” modu najviše zbog odnosa s Rusijom, tako da Hrvatska trenutno nema drugo nego investirati u budućnost, a tu su naznake dobre, potvrdio nam je Vedran Sušić, direktor HTZ-a u Švedskoj koji pokriva cijelo tržište Skandinavije, odnosno nordijske i baltičke zemlje.

7

puta više američkih turista boravilo je u RH ove godine u odnosu na isto vrijeme prošle godine

SAS istraživanje
”U vrijeme pandemije kroz kampanju i stalnu prisutnost u medijima uspjeli smo zadržati interes za Hrvatsku i dalje smo među top 5 destinacija po interesu Skandinavaca, i dalje smo na istoj razini kao Španjolska i Grčka koje su apsolutan broj jedan u Švedskoj, ali i Skandinaviji, no i dalje je taj “load faktor” nizak, jer Skandinavci i dalje ne putuju nigdje osim unutar vlastitih granica.

No dobro je da smo im u fokusu, prema SAS-ovim istraživanjima Split je među 5 top destinacija za odmor i po broju bukinga za ovu sezonu”, kaže Sušić.

Nakon što završi škola sredinom lipnja očekuje se promet sa švedskog tržišta, s kojeg nam dolazi u prosjeku 70 posto individualnih gostiju, ostalo pokrivaju turoperatori.

Komentirajte prvi

New Report

Close