Američki pristup u zagrebačkoj učionici

Autor: Zvonimir Varga , 30. rujan 2017. u 13:31
Foto: Thinkstock

Učenje se danas više ne odvija samo u četiri zida.

Jeste li čuli za "blended learning"? Ako niste, sada je pravo vrijeme da se upoznate sa sve popularnijem pristupom učenju koji predstavlja kombinaciju "klasične" učionice sa integriranim korištenjem tehnologije. Ovakav način izobrazbe u kojem se uči unutar, ali i izvan učionice, koristan je za obuku zaposlenika, ali i za pojedince koji kroz najnovije tehnološke pomake mogu doći do znanja. 

Kako bi nam što bolje predstavila ovaj zanimljiv program kojega već nazivaju "budućnošću obrazovanja", razgovarali smo sa Jelenom Primorac, predavačicom u školi stranih jezika "Speak Up!" koja ovaj američki tip programa uspješno prenosi kod nas. Jelena je radila i educirala se u Americi, a zašto bi "blended learning" mogao biti hit i u Hrvatskoj, otkriva za čitatelje Poslovnog.hr.

Jelena, koje su osnovne prednosti ovog sustava s kojim se u Hrvatskoj tek upoznajemo? 
– Prije svega, fleksibilnost i dostupnost. Nije više potrebno sjediti za stolom s knjigama i bilježnicama kako biste učili. Uz online platformu, moguće je bilo gdje učiti. Primjerice, s aplikacijom za jačanje vokabulara na mobitelu može se učiti i u tramvaju, u redu na pošti, dakle gdje god se polaznici nalaze. Na taj način učenje jezika ili bilo čega drugoga postaje dostupnije, kao i sama komunikacija s profesorima i drugim polaznicima. Učenje se danas više ne odvija samo u četiri zida. Seže puno dalje od toga, upravo zbog tehnologije.Više ne postoji učiona s četiri zida. Pogotovo kada govorimo o učenju jezika.

Druga je osnovna razlika od klasičnog obrazovnog programa, to što je s tehnologijom moguće maksimalno prilagoditi program svakom pojedinom polazniku. Lakše je poslati, primiti, prodiskutirati, i prilagoditi materijale i vježbe kada se to sve radi i online. Lakše je pratiti napredak svakog pojedinog polaznika i prepoznati njihove probleme, tj. ono na čemu bi trebali malo intenzivnije raditi u odnosu na druge polaznike.

Treća je razlika osjećaj vlasništva nad učenjem i napredak. Kada se dio programa stavi online, i kada je sve vidljivo i transparentno, te kada se online postavljaju konkretni ciljevi, polaznici nekako postanu suvlasnici programa, te im raste osjećaj odgovornosti. Vidim da dosta mojih polaznika ulaže više truda u odnosu na prije otkako smo uveli blended learning pristup i vjerujem da je upravo to glavni razlog. Znaju da se sav njihov rad (od učenja vokabulara pa nadalje), pomno prati online, i da su voditelji uz njih i kada nisu u učionici. 

Može li ovaj tip edukacije koji je već popularan u Americi uspjeti i kod nas?
– Može, uostalom do sada se pokazao prilično uspješnim na 'Speak Up!' tečajevima. Sva potrebna tehnologija, sve potrebne aplikacije su dostupne. Samo se na njih treba odlučiti i smisleno ih integrirati u obrazovne programe. 

Kome je najviše namijenjen "blended learning"?
Blended learning je za svakog. Mladima je, recimo, ovakav rad pogotovo blizak, oni na neki način 'žive online', njima je to nešto najprirodnije. A s druge strane imamo u Speak Up! i jednu polaznicu koja ima više od 80 godina koja također uspješno uči engleski našim blended learning programom. Ona je živi primjer nekoga tko vjeruje u cjeloživotno učenje. Za poslovne ljude je pak praktično jer su oni vječito u gužvi i žurbi, pa uz ovakav pristup, pogotovo kada se jos i doda Skype nastava, mogu u svoje natrpane rasporede ipak naći vremena i načina da rade na sebi i uče jezik ili štogod ih već zanima.

Kakve su prve reakcije polaznika?
– Prve reakcije su odlične. Polaznici kažu da ih ovakav pristup učenju izuzetno motivira i da uz njega brže i lakše prionu poslu, a to i vidim u njihovom radu. Polaznicima se sviđa i to što je na platformi otvorena komunikacija s profesorom i izvan učionice. 

Kako se ti kao predavač snalaziš u ovom sustavu?
– Ja uživam. Za početak, s guštom snimam video predavanja, obožavam kreirati materijale. Ali i olakšava mi cjelokupni proces što mi je sve na jednom mjestu. Ne moram neke zadaće ispraviti kemijskom, pa čuvati pa se sjetiti vratiti na satu, pa druge skinuti s maila. Ovako mi je sve centralizirano i jako si puno vremena tako uštedim. Nadalje, osjećam da imam bolji pregled svega jer na ovaj način mogu zaista detaljno pratiti rad i napredak svakog pojedinog polaznika.

Jelena, hvala ti što si za Poslovni.hr predstavila "blended learning". I za kraj da te pitamo koje su po tebi glavne razlike između obrazovanja u SAD-u i kod nas?
Generalno mi se čini da se u Hrvatskoj stavlja veći naglasak na učenju informacija na pamet. S druge strane, iz mog osobnog iskustva tamo kao školarka, srednjoškolka, a i studentica, u Americi je više naglasak na usvajanju i  interpretiranju znanja. Traži se od učenika i studenata da donose svoje zaključke i argumentiraju svoje stavove umjesto da ponavljaju tuđe. 

To se odražava u činjenici da se u američkom školskom sustavu (od škole do fakulteta) puno više piše nego u Hrvatskoj. Daleko se više vježba kritičko razmišljanje pismenim izražavanjem, jer se pisanje koristi kao alat u procesu učenja. Saznanje da se tu puno manje radi na tim vještinama je jedan od razloga zbog kojih sam se odlučila upisati magistarski studiji podučavanja pisanja na američkom sveučilištu Johns Hopkins. A taj studij, koji pohađam online, i alate i metode podučavanja koje sam kroz taj studij upoznala, me pak potaknulo da uvedem blended learning pristup u Speak Up!. 

Komentirajte prvi

New Report

Close