Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

@diokidina

Sta ima u Dominikanskoj republici? Jel to poslom ili turisticki?

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

M. Pavić, zanima nas Jadroplov. Čekamo državu da veli svoje.

Vrijednost kupljenog broda, temeljem procjene nevisnog certificiranog procjeniteljja VesselsValue, iznosi 27,6 milijuna dolara, dok je dogovorena kupoprodajna cijena 23,5 milijuna dolara, s uključenim svim dodatnim troškovima, navode iz te kompanije. Istovremeno, Jadroplov je dogovorio i dugoročni najam tog broda na razsoblje 2+2+1g godinu s jednom od najvećih svjetskih kompanija. Brod je financiran sa 40 posto vlastitih sredstava i 60 posto kredita HBOR-a. Kredit je odobren na razdoblje od 10,5 godina, uz poček od šest mjeseci. Nakon što je zadarska Tankerska plovidba sa slovenskom Iskrom preuzela GV Line i tako ušla na tržište linijskog obalnog prijevoza, takvo nešto bi mogao napraviti i splitski Jadroplov. Nakon predstavljanja projekta i potpisivanja sporazuma o razvoju projekta ro-ro brodova na električni pogon. U proljeće prošle godine izrađena je kompletna ugovorna dokumentacija za prototip tog feribota, na osnovu koje su se iz Jadroplova okrenuli domaćim brodogradilištima, tražeći tko bi od njih mogao izgraditi takav brod. Kako doznaje Novi list od Pavlovića, natječaj je zaključen prošle jeseni, a konkurirala su tri škvera, pulski, trogirski i riječki »3. maj« čija je ponuda, u iznosu od blizu 50 milijuna eura, ocijenjena najboljom.

Početkom studenoga krenulo se s pripremama i radom na prijavi na natječaj za europske fondove za subvencioniranje ovog prototipa, posebno prema fondu za istraživanje i razvoj kako bi se osiguralo između 50 i 60 posto ukupne cijene broda. Krajnji rok za prijavu je kraj ožujka ove godine, dok preostali dio sredstava u Jadroplovu planiraju namaknuti kroz dugoročni kredit, prvenstveno tu ciljajući na Europsku investicijsku banku (EIB). Tako da nakon najgoreg kvartala iza nas sve ostalo su gluposti.

Napisao sam krivo podatak da je brod Marko Marulic od kraja lipnja bez hipoteke, mislio da na sv. Dujam.

Da li je netko od vas vidi koliko pise da ima novaca u blagajni.

Ja sam vidio pa mi se od te cifre muti u ocima, Hehehehe.

Materijalna imovina 100,685,266 eur

Novac u blagajni 10,078,951 eur

 

 

diokidina, 01.05.2023. u 15:32

Napisao sam krivo podatak da je brod Marko Marulic od kraja lipnja bez hipoteke, mislio da na sv. Dujam.

Da li je netko od vas vidi koliko pise da ima novaca u blagajni.

Ja sam vidio pa mi se od te cifre muti u ocima, Hehehehe.

Da, imaju novce jer su prodali dva broda za 20,5 milijuna (sell&leaseback), od toga su dali 9,9 milijuna za zatvaranje dijela kredita, a preostali dio je ostao na racunu.

.

Procitaj izvjesce.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

https://www.index.hr/mobile/vijesti/clanak/propala-jos-jedna-banka-u-sadu-to-je-drugi-najveci-bankrot-neke-banke-u-americi/2459641.aspx

Propadaju banke nije ni keš više tako siguran.

diokidina, 01.05.2023. u 09:35

– I uzvijescu pise da su za 1Q vozarine prosjek 8000$, a od 15.03. 13000$. Sad je vec između 15000 i 16000$.

– U 2Q vozarine vece za 100% u odnosu na 1Q

– Troskovi goriva pise veci za 1mil$(krajem ozujka se uzele vece zalihe 900tis $).

 

Dioki,

to što navode prosjek vozarina u Q1 u iznosu 8.000 USD (i 13000$ od 15.03.) se odnosi na moderne supramaxe koji čine indeksnu cijenu. Piše ti jasno u izvješću. Jadroplov je povijesno postizao za supre naspotu cca 20% niže cijene od indeksa, a sve zbog karakteristika i neučinkovitosti svoje stare flote.

.

Index supramaxa trenutno je oko 13.000 USD, nije porastao tako kako navodiš, to je i dalje neprofitabilna vozarina za JDPL, pogotovo ako to umanjimo za tih cca 20%.

.

Prihod im je u Q1 ostao visok zbog jednog broda više u floti (LPG) te zbog ovog jednog dugoročnog ugovora koji imaju sa CIOS-om, gdje im u prihod ulazi i trošak goriva (ali isto tako ulazi i u rashod), nije klasični time charter, prijevoz su ugovorili prema jediničnoj cijeni po toni prevezenog tereta.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

U današnjem tiskanom  jutarnjem intervju sa Pavićem spominje planove za akviziciju jadroplova ukoliko država bude prodavala svoj udjel.

Ovdje će vjerojatno biti neki dokap jer će trebati refinancirati kratkorocni dug i smanjiti ga. Al to može biti katalizator za daljnji rast firme i cijene dionice. Po svemu sudeći cijena neće biti niska već vjerojatno tržišna. No, još uvijek nema nekih informacija koliko bi trebalo izdati tog novog kapitala.

@Ichweiss

Jel to sto pricas o cijeni u dokapu insajd info ili? Kako ti mozes znati po kojoj cijeni ce ici dokap?

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Pa po zakonu i dosadašnjoj praksi dokap ne smije oštetiti dioničare i mora biti u skladu sa cijenom na uređenom trzistu. Pa zato prošli dokap nije imao šanse da prođe po onim uvjetima.

Dokap može biti i po procjeni vrijendosti neto imovine, a ta je puno viša od trzisne cijene. Pa po toj logici bolji pokazatelj je tržišna cijena jer nosi manji tržišni rizik za postojeće dioničare.

New Report

Close