JDPL (Jadroplov d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska JDPL (Jadroplov d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

zanimljivo da nitko ne spominje Grka koji je pokušao to kupiti 2004. g. preko Fiame Holdinsa…
ukoliko se dobro sjećam…taj Grk je tada govorio kako će brodovi i dalje voziti pod hrvatskom zastavom i kako će zadržati hrv pomorce…dakle, on bi pristao na postavljene uvjete…samo je pitanje koliko mu je cijenovno interesantan jdpl…
imao je lijepo iskustvo s jadroplovom…budući je kupovao na razinama od 40-ak kuna…da bi kasnije iste prodao na 280 kn….

hoće neće tko bi znao ali evo tu su time charteri prošlog tjedna po clarksonsu i to su već za jadroplov vrlo profitabilne razine vozarina.

Sep-24 Sun Vil II 2013 56,042 ABT WCUK WORLD WIDE Prompt 14,750 $/Day 4-6 Months
Sep-24 Jiu Hua Hai 2008 53,393 J LAURITZEN US GULF WORLD WIDE Prompt 14,000 $/Day 4-6 Months
Sep-23 Medi Yokohama 2014 57,905 CARAVEL MOROCCO WORLD WIDE Prompt 14,000 $/Day 3-5 Months
Sep-23 JOSCO Yangzhou 2005 55,621 PACIFIC BASIN NANTONG WORLD WIDE Prompt 12,000 $/Day 4-6 Months

zbog kataklizme izazvane indonezijskom zabranom izvoza boksita i nikla su supre i handyji patili u prvom dijelu godine ali sad kad se to normaliziralo stvari polako dolaze na svoje i to kako izgleda ne samo zbog žitarica o kojima se puno priča nego ima jedna još jača priča, već drugu godinu za redom kineski IZVOZ minor bulka eksplodira i ove godine će porasti 39% ili nekih 70 mil dwt.

http://www.clarksons.net/sin2010/markets/Feature.aspx?news_id=35891

ispada da kinesko usporavanje dvostruko koristi bulkerima, prvo jer padaju cijene željezne rude toliko da se domaći rudnici zatvaraju i sve više se uvozi, a drugo jer se čelik koji se iz te uvezene rude proizvede zvog smanjenja domaće potražnje ne troši u kini nego se sve više izvozi dalje.


@ derbyshire

da, tako se izračunava, ali ta prosječna cijena je relevantna i primjenjuje se samo "ako je viša od cijene iz stavka 2. ovoga članka". a to nije jer cijena iz 2. stavka ne može biti niža od one po kojoj kupuju onih 70%.

Obzirom na kvalitetu brodova Jadroplova, efikasnost uprave i uvjete koje je nametnula država, teško da će pristići ijedna ponuda. Da ne spominjem afere.
U drugom krugu ako ga bude sve je moguće, pa tako i da prosjek od 24.11 do 24.2. bude veći od prodajne cijene.
Nije ni državi lako, birati između nas dioničara i pomoraca/zaposlenika. Birati između nešto više šuške u đepu i socijalnih nemira u Splitu.
Ako skinu uvjete Jadroplov uzima stranac, ali puše zaposlenici 300+ radnih mjesta. Ako ostave uvjete Debeljak ili Tankerska su favoriti jer će im nametniti skupe hrvatske pomorce i neefikasnu upravu, ali cijena će biti tko zna gdje i dioničari sigurno puše. Barem kratkoročno.
Ako se Jadroplov na kraju ne privatizira – puše i dioničari i zaposlenici dugoročno.

U velikoj većini slučajeva kad imaš posla s državom ti je pušing, bilo poslovno, bilo na sudu, bilo da se trebaš naplatit i sl..



@ derbyshire

da, tako se izračunava, ali ta prosječna cijena je relevantna i primjenjuje se samo "ako je viša od cijene iz stavka 2. ovoga članka". a to nije jer cijena iz 2. stavka ne može biti niža od one po kojoj kupuju onih 70%.

Obzirom na kvalitetu brodova Jadroplova, efikasnost uprave i uvjete koje je nametnula država, teško da će pristići ijedna ponuda. Da ne spominjem afere.
U drugom krugu ako ga bude sve je moguće, pa tako i da prosjek od 24.11 do 24.2. bude veći od prodajne cijene.
Nije ni državi lako, birati između nas dioničara i pomoraca/zaposlenika. Birati između nešto više šuške u đepu i socijalnih nemira u Splitu.
Ako skinu uvjete Jadroplov uzima stranac, ali puše zaposlenici 300+ radnih mjesta. Ako ostave uvjete Debeljak ili Tankerska su favoriti jer će im nametniti skupe hrvatske pomorce i neefikasnu upravu, ali cijena će biti tko zna gdje i dioničari sigurno puše. Barem kratkoročno.
Ako se Jadroplov na kraju ne privatizira – puše i dioničari i zaposlenici dugoročno.

[/quote]

Oprosti al u Jadroplovu je prema izvjescu s kraja lipnja ove godine zaposleno 48 radnika. Ostali su vjerojatno zaposelnici na ugovore bez stalnog radnog odnosa kao sto je i praksa u brodarskom biznisu. Prema tome ako nece ploviti po novim uvjetima za Jadroplov plovit ce za nekog drugog. Nasi su pomorci ionako navodno jako cijenjeni u svijetu. Nista nije sigurno na ovome svijetu… osim da moras na wc kad te stisne (ili u žbunje) i jednog dana umrijeti. Nazalost.


zanimljivo da nitko ne spominje Grka koji je pokušao to kupiti 2004. g. preko Fiame Holdinsa…
ukoliko se dobro sjećam…taj Grk je tada govorio kako će brodovi i dalje voziti pod hrvatskom zastavom i kako će zadržati hrv pomorce…dakle, on bi pristao na postavljene uvjete…samo je pitanje koliko mu je cijenovno interesantan jdpl…
imao je lijepo iskustvo s jadroplovom…budući je kupovao na razinama od 40-ak kuna…da bi kasnije iste prodao na 280 kn….

Panajotides ili kako se vec zvao je bio obican spekulant koji je tada htio kao insider zaraditi na snaznom rastu vozarina. Nista vise ni manje od toga. Fuckalo se njemu za sve ostalo sto je da se razumijemo potpuno legitimno. Al njegov tadasnji loklani PR ne treba uzimati za ozbiljno.

@ derbyshire

čuj o svemu se može raspredati nadugačko i naširoko, ali stvar se svodi na vrlo jednostavnu dilemu. tko vjeruje da je počeo oporavak sektora dat će ponudu makar i uz uvjete da sve zadrži kako je sada jer i s tim uvjetima za malu cijenu dobiva tvornicu novca. a tko misli da će bulkerima još godinama ići kao prošle tri godine naravno da neće dati ponudu jer misli da će cijene brodova još debelo pasti i da će oni još godinama gomilati gubitke.

Da se razumijemo ja bas kao i vecina vas ovdje mislim da su u jeri jako nepoticajni za investiranje da ne napisem kriminalni. Medjutim i cijena je vrlo pristupacna. A isto tako mislim da su bas takvi uvjeti kreirani za lokalno preuzimanje domaceg igraca. Medjutim ocekujem ipak vise od jedne ozbiljne ponude. Eh sad, mozda ja previse ocekujem i kozdana stanje u sektoru je to preoptimisticno. No, sama pocetna cijena zaista je ozbiljno diskontirana u odnosu na vrijednost flote i nekretnina koje nisu zanemariva stavka u valuaciji. I netko je pisao da je pocetna cijena odredjena burzovnim kriterijem kao prosjek cijena u razdoblju koje je prethodilo raspisivanju tendera. To nije istina. Mislim da je procjenu radila jedna procjeniteljska odnosno revizorska tvrtka koja nema veze sa specificnom valuacijom brodara nego je ta ucinjena po generalnom kljucu procjene vrijednosti firme temeljem financijskih izvjesca. Dakle, procjenu je radio netko koga bi primjerice angaziralo Belje, a ne bulk brodar. Otuda je pretpostavljam isla inicijativa predstavnika Jadran Kapitala da procjenu napravi netko iz branse tko je profesionalac za takav posao, a ne netko lokalni s kime se jednostavno potencijalan kupac koze utaliti i znacajno utjecati na pocetnu cijenu tendera.


@ derbyshire

čuj o svemu se može raspredati nadugačko i naširoko, ali stvar se svodi na vrlo jednostavnu dilemu. tko vjeruje da je počeo oporavak sektora dat će ponudu makar i uz uvjete da sve zadrži kako je sada jer i s tim uvjetima za malu cijenu dobiva tvornicu novca. a tko misli da će bulkerima još godinama ići kao prošle tri godine naravno da neće dati ponudu jer misli da će cijene brodova još debelo pasti i da će oni još godinama gomilati gubitke.

Tocno tako i nikako drugacije.

@gorgija


tko vjeruje da je počeo oporavak sektora dat će ponudu makar i uz uvjete da sve zadrži kako je sada jer i s tim uvjetima za malu cijenu dobiva tvornicu novca.

Tko vjeruje u oporavak sektora kupiti će brod, a ne neefikasnu firmu. Loša firma može uništiti i najbolji sektor.

@Fahrudin
48 zaposlenika je strašno puno na 8 brodova. Barem 30 je viška. HR pomorci su skupi i stranac ih nebi držao.

Primam oklade na pvt da ne budemo vidjeli ni jednu ponudu i da će scenarij ove dionice biti kao na hotelima. Vidjeti ćemo uskoro.

@fahrudin
Mislim da niste u pravu za početnu cijenu. Po iznosu u potpunosti odgovara prosjeku koji je propisan u Uredbi. Bilo bi malo čudno da je po bilo kakvoj knjigovodstvenoj procjeni dobijena cijena 3 puta manja od booka.

Nemoj misliti na m2!


@fahrudin
Mislim da niste u pravu za početnu cijenu. Po iznosu u potpunosti odgovara prosjeku koji je propisan u Uredbi. Bilo bi malo čudno da je po bilo kakvoj knjigovodstvenoj procjeni dobijena cijena 3 puta manja od booka.

Radjena je procjena.



@gorgija


tko vjeruje da je počeo oporavak sektora dat će ponudu makar i uz uvjete da sve zadrži kako je sada jer i s tim uvjetima za malu cijenu dobiva tvornicu novca.

Tko vjeruje u oporavak sektora kupiti će brod, a ne neefikasnu firmu. Loša firma može uništiti i najbolji sektor.

@Fahrudin
48 zaposlenika je strašno puno na 8 brodova. Barem 30 je viška. HR pomorci su skupi i stranac ih nebi držao.

Primam oklade na pvt da ne budemo vidjeli ni jednu ponudu i da će scenarij ove dionice biti kao na hotelima. Vidjeti ćemo uskoro.

[/quote]

Ja necu primati nikakve oklade na pvt. Kriza traje u sektoru, a ne samo u Jadroplovu i rijetko koja kompanija u tom segmentu dobro posluje. “Neefikasna” firma se prodaje u pola cijene, a brodvi po “punoj”. Osim toga nitko novom vlasniku ne prijeci podizanje efikasnosti uz snizavanje troskova.

I za kraj 300+ je bilo ok, sad je 48 njih uzasno puno, a koliko ce biti njih 5?

Po vama gangsterska petorka moze svako par dana napraviti valjda i remont na brodu.

cijena je uzeta kao prosjek…nigdje nije rečeno za Jadroplov kako se došlo do početne cijene kao što je to bilo na hotelima, gdje su se izjasnili da je rađena procjena…
fahrudinu je ostao valjda u sjećanju člank u kojem piše da će Debeljak angažirati KPMG da obavi due diligence…
kako je vremena sve manje…a scenarij da neće biti ponuda ili će one biti oko početne cijene sve izvjesniji, danas će ovo krenuti prema 100 kn…

@Derbyshire

A ja kolega vjerujem da vi zelite nadokupiti ovu dionicu na sto nizim razinama i da se upravo zato ovoliko trudite da rasirite pesimizam.
Jer, nema mi logike da netko tko ima ovu dionicu ili netko tko je nema i nije zainteresiran da ju kupi (jer ne vjeruje u nju), ulaze toliko truda da pokusa srusiti cijenu …

New Report

Close