Electric Car made in Croatia – SIMULACIJA

Naslovnica Forum Gospodarstvo i financije Hrvatska privreda Electric Car made in Croatia – SIMULACIJA


Lotus predstavio novi koncept motora

LOTUS Engineering je najavio ženevsku prezentaciju novog koncepta motora simbolično nazvanog Omnivore ili svejed.

Riječ je o konceptu motora s unutrašnjim izgaranjem koji za pokretanje može koristiti bilo koje gorivo temeljeno na alkoholu ili benzinu, a uz to nudi i još nekoliko zanimljivih tehničkih rješenja.

Radi se naime o prototipu jedno-cilindarskog motora čiju jedinstvenu konstrukciju čine glava i blok motora u jednom dijelu. Dakle, uobičajena brtva između njih postaje nepotrebna. Nadalje, ovaj motor koristi promjenjivi stupanj kompresije te dvotaktni način rada. Također tu je i sustav izravnog ubrizgavanja goriva.

Nekoliko je prednosti ovakvog rješenja. S jedne strane njegova konstrukcija mu omogućuje veliku toplinsku iskoristivost, odnosno smanjenje gubitka proizvedene energije. Smanjena mu je masa i obujam, a povećana mu je izdržljivost, odnosno trajnost. Omjer kompresije se automatski mijenja ovisno o opterećenjima kojima se motor podvrgava, što dodatno, zajedno sa sustavom izravnog ubrizgavanja, vodi k smanjenoj potrošnji i emisijama štetnih plinova. Činjenica mogućnosti korištenja goriva ne temelju alkohola, ovu posljednju stavku dakako svodi na minimum.

Više o ovom motoru i njegovoj eventualnoj budućoj primjeni ćemo znati nakon službenog predstavljanja sljedećeg tjedna. INDEX HR

Za potrebe vojske su u SAD napravili konverziju Kawasaki KLR650 motorkotaca koji moze ‘gutati’ sva goriva, od benzinskog do dizela, obicnog ulja, alkohola, radjeni su testovi i motor dimi i dimi ali ide, bitna stvar za vojnu upotrebu. KLR 650 je izradjen jos osamdesetih godina proslog stoljeca i proizvodi se vise od 20 godina tako da taj princip uopce nije nov buduci da su ga cak i neke jedinice Hrvatske vojske imale za vrijeme domovinskog rata uz Yamahine XT600 motorkotace.

Kolega Nagasaki sviđa mi se vaš komentar.

Ja sam za napredniju opciju tj. da se smjer električnog auta potpuno odljepi od koncepta auta sa oto motorom. Ali mislim da neke stvari treba zadržati. Npr. volan. Kao klinac sam mislio da bi Jojstick odmah mogao zamjeniti volan, no ipak se pokazalo da su dvije ruke na obruču bolje za budnost i koncentraciju naspram male ručice koja odmara tj uspavljuje vozača.
Mislim da će se u sloj karoserije moći smjestiti baterija i tu bi hrvatska mogla nešto dati. To bi bila prava stvar. Zamislite da baterija ima dvostruku funkciju.
Spomenuo sam njušku današnjih auta. Izbočene su zbog Oto-motora.
Ako bi motori bili u kotačima što ćemo sa tom prostorom!? Prtljažnik, hm.
Trebali bi razmišljati na potpuno nov način.

Lijep pozdrav

p.s. živite li u hrvatskoj?


Kolega Nagasaki sviđa mi se vaš komentar.

Ja sam za napredniju opciju tj. da se smjer električnog auta potpuno odljepi od koncepta auta sa oto motorom. Ali mislim da neke stvari treba zadržati. Npr. volan. Kao klinac sam mislio da bi Jojstick odmah mogao zamjeniti volan, no ipak se pokazalo da su dvije ruke na obruču bolje za budnost i koncentraciju naspram male ručice koja odmara tj uspavljuje vozača.
Mislim da će se u sloj karoserije moći smjestiti baterija i tu bi hrvatska mogla nešto dati. To bi bila prava stvar. Zamislite da baterija ima dvostruku funkciju.
Spomenuo sam njušku današnjih auta. Izbočene su zbog Oto-motora.
Ako bi motori bili u kotačima što ćemo sa tom prostorom!? Prtljažnik, hm.
Trebali bi razmišljati na potpuno nov način.

Lijep pozdrav

p.s. živite li u hrvatskoj?

Da. Ali dosta sam zivio vani i cesto sam izvan RH.

Evo malo o upravljanju volanom… Koristio se u avionima dugi niz godina sve dok nije netko shvatio da ako se upravljanje pojednostavi da se moze koristiti jednom rukom druga se moze koristiti za komunikaciju, navigaciju, cugu, ceskanje po djelovima tijela koji svrbe, itd. Upravo iz tog razloga postoji i automatski mjenjac u automobilima kako bi se oslobodila jedna ruka. Nadalje, volan-stanga je ravna i njeno pokretanje se arhaicki koristilo volanom kao i na brodovima u srednjem vjeku sve do dvadesetog stoljeca, danas je to nepotrebno jer postoje dvostruki servo motori na upravljacima aviona, brodova, auta. Samim time pravocrtno upraljanje je prirodnije buduci da se i voklan-stanga tako krece i nema potrebe pojacavati taj pokret rukom, danas opcenito vecina ljudi koja ima servo volan (99% vozila) koristi samo jednu ruku da vrti volan. Drugim rjecima, samo je pitanje vremena kad ce volan postati stvar proslosti kao i auto s mjenjacem jer i formule danas vec imaju steptronic mjenjace koji su brzi, ucinkovitiji, jednostvniji za upotrebu. Da volan drzi ljude budnima je stara zabluda jer ima toliko ljudi koji slete u jarak spavajuci za volanom, jedino kava ili RedBull tu mogu pomoci te svjesnost i iskustvo vozaca da shvati kako treba stati i promijeniti nesto.
Njuske danasnjih auta su isturene ne samo zbog motora nego i zbog sigurnosti tijekom ceonog sudara kad se ta njuska gnjeci ko amortizer udara sve do sigurnosnog kaveza gdje su putnici. Vecina elektricnih automobila ima baterije poslagane po dnu u visini osovina jer je to najbolje za balans vozila, neki imaju i naprijed na mjestu motora kao kod hondinih modela iz 80tih godina, sve da se zadovlji raspored tezine. Tvoje pitanje ‘sto s tolikim prostorom’ ima logican odgovor kod odredjivanja volumena koliko zauzimaju baterije jer za tih 500kg baterija treba oko 2m3 prostora iliti cijeli prednji dio di je motor i par metara kvadratna dna da bi auto imao autonomiju bar par stotina km…

Jedino nisam shvatio na koji nacin bi smjestio 500kg baterija u kroseriju i zbog cega bi dizao teziste i ugrozavao stabilnost vozila..? Pa i kod oto motora je motor cim nize zbog tezista, spremnik goriva isto cim blize dnu, itd. 😉

PRINTER I USB u Cro electric Car
Ja bih radije da netko drugi probija led sa Jojstickom ili palicom. Ne zbog sigurnosti, gušta ili šika vožnje, već od straha da to ne odbije prve kupce. Interijer i exterijer trebaju biti malo bolji od onog što kupac očekuje. Kupca treba impresionirati, a ne uplašiti.
Kad sam kupio svoj Peugeot 307 nakon par dana mi je došlo da ga vratim zbog čudnog rada mjenjača. Nije sjedao onako kako sam navikao.
Radije bih ugradio Linux sa internet vezom i Wordom, mp3, mp4, usb ulaz čak i printer.
Npr. otvor kao kod cd playera, ali za papir tj. printer. Isprintaš mail, račun, otpremnicu iziđeš iz auta i ti si "taj".

Motor ne treba biti trofazni asinhroni, može biti i istosmjerni elektro motor s permanentnim magnetima
koje upotreblljavamo u DVD ili VCD, također zašto ne bi imali bateriju koja će se puniti tako da izmjeniš elektrolitsku tekučinu kao sada kada točimo gorivo.

KADA NEPRAVDA POSTAJE ZAKON - OTPOR POSTAJE POTREBA


Motor ne treba biti trofazni asinhroni, može biti i istosmjerni elektro motor s permanentnim magnetima
koje upotreblljavamo u DVD ili VCD, također zašto ne bi imali bateriju koja će se puniti tako da izmjeniš elektrolitsku tekučinu kao sada kada točimo gorivo.

Mozda za autic na struju i daljinski ali za osobni automobil bi to bio poprilicno tezak i neucinkovit motor koji trosi cetverostruko vise za 50% slabiji ucinak… Ako usporedimo motor od Tesla Roadster (cetveropolni trofazni asinhroni kopija Siemensa od 150kW, imam negdje i sve njegove egzaktne podatke) koji tezi 90kg odnosno vise od 2KS po kilogramu elektromotora i npr istosmjerni s permanetnim magnetima kakvi su nekad bili u primitivnim autima od pred sto godina gdje je elektromotor od 200kg imao 30kW odnosno 40KS i omjer 0,2KS po kilogramu nije ni cudo da se svi u Svijetu odlucuju za trofazne asinhrone, izum Nikole Tesle… Nadalje istosmjerni motor bi morao imati i deblje vodove za istu snagu i samim time vecu nepotrebnu tezinu.
A ovo za baterije je zanimljivo, jel to mislis mozda na baterije na alkohol ili nes drugo..? Imas li kakve podatke o dostupnosti i cijenama takvih baterija na trzistu..? Bio bih zahvalan na egzaktnim podacima o njihovim performansama te gdje, kada, za koliko novaca po kW snage i s kojom brzinom isporuke bih mogao kupiti takve baterije..?


PRINTER I USB u Cro electric Car
Ja bih radije da netko drugi probija led sa Jojstickom ili palicom. Ne zbog sigurnosti, gušta ili šika vožnje, već od straha da to ne odbije prve kupce. Interijer i exterijer trebaju biti malo bolji od onog što kupac očekuje. Kupca treba impresionirati, a ne uplašiti.
Kad sam kupio svoj Peugeot 307 nakon par dana mi je došlo da ga vratim zbog čudnog rada mjenjača. Nije sjedao onako kako sam navikao.
Radije bih ugradio Linux sa internet vezom i Wordom, mp3, mp4, usb ulaz čak i printer.
Npr. otvor kao kod cd playera, ali za papir tj. printer. Isprintaš mail, račun, otpremnicu iziđeš iz auta i ti si "taj".

Zar nije prije par godina bio takav ‘open source’ projekt auta na struju pogonjenog Linuxom, neki Nijemci su taj auto napravili..?

Ovo za tekuće baterije je tek ideja koja ne bi trebala biti neostvariva, a istosmijerni motori su usavršeni , elektronski regulirani, ne troše tako puno energije i više nisu glomazni.
Nemam previše znanja u ovome području ali nekada sam se bavio elektronikom pa uzmimo primjer motora ventilatora na kompjuteru.
Također energija se može dobivati putem turbina koje su nekako zapostavljene.

KADA NEPRAVDA POSTAJE ZAKON - OTPOR POSTAJE POTREBA

Tehnologije poput natrij-sumpor, nikal-kadmij, cink-bromid, vanadij-redox baterija.
Ove zadnje (vanadij-redox) su zanimljive. U tekućem su stanju i imaju jako velik kapacitet. Radi se o rezervarima sa tekućinom (vanadij) koje dobro funkcioniraju kao spremnik el. energije i imaju stvarno veliki kapacitet, ali ih je za sada teško prilagoditi gibanjima kakve producira automobil. Navodno se užurbano na tome radi. Jeli tko čuo nešto o tome?

Evo povjesne fotke električnog automobila (koju niste vidjeli).


Evo povjesne fotke električnog automobila (koju niste vidjeli).

Ako ces imati priliku probaj naci auto koji se zove ‘La Jamais Contente’ (Nikad Zadovoljna :D), prvi auto u povijesti koji je presao barijeru brzine od 100km/h godine 1899 a pogonjen je bio ako se ne varam s 750kg baterija na kojih 220 Volti… Oblik torpeda, brzina oko 105km/h, vozac je bio Belgijanac crvene kose i brade kojeg su zvali ‘Le Diable Rouge’ (i odonda se vragovi farbaju u crveno :D) i koji je nastradao na cudan nacin u lovu…
Imas i starijih auta na struju, ak se dobro sjecam najstariji je izgradjen oko sredine 19 stoljeca ako izuzmemo one iz antike… I da, prvi auti na struju su imali zamjenjive akumulatore, kad ti se isprazne odes do postaje i uzmes druge pa opet parsto kilometara napravis. Zanimljivo je da auti s tim starim motorima i akumulatorima rade i dan danas nakon vise od sto godina (oni koji su ostali citavi naravno) i da se nisu kvarili ili trebali servisa. 😉


Tehnologije poput natrij-sumpor, nikal-kadmij, cink-bromid, vanadij-redox baterija.
Ove zadnje (vanadij-redox) su zanimljive. U tekućem su stanju i imaju jako velik kapacitet. Radi se o rezervarima sa tekućinom (vanadij) koje dobro funkcioniraju kao spremnik el. energije i imaju stvarno veliki kapacitet, ali ih je za sada teško prilagoditi gibanjima kakve producira automobil. Navodno se užurbano na tome radi. Jeli tko čuo nešto o tome?

Ima svakakvih ideja od alkoholnih baterija s bakterijama koje jedu secer i stvaraju elektrone do kuglastih munja u velikim akumulatorima. Medjutim, to su sve samo ideje, nekomercijalne su i kao takve neisplative. Zadnji krik tehnologije je A123 baterijski Litij polimerski clanak s nanotehnoloskim membranama, cijena bas i nije mala ali je zato izvrstan omjer tezine po kW u jedinici vremena.
S takvom baterijom se radi vecina modernih sportskih automobila na struju i motorkotaci poput Mission One.

Buduci da volis dizajn imas u Zagrebu konferenciju ‘@utor’ ili tako nekako o dizajnu automobila. Mjesto je Dom HDLU (na trgu zrtava fasizma) i traje od 26.03. do 29.03. gdje ces moci vidjeti vecinu dizajna automobila Lijepe nase i regije. To je prva takva konferencija kod nas, uzmi par svojih dizajna usput da vidis kakav si u odnosu na druge jer ce ti sigurno pasti jos dobrih ideja.

Nadalje, za razvoj tvoje ideje auta/motora na struju mogu ti pomoci oko savjeta za financiranje. Postoje institucija koje nude takav nacin zajma ako vide da ideja ima potencijala, samo treba imati realnu predodzbu o tome, sto, kako, na koji nacin tocno, koliko novaca treba u jedinici vremena do povrata sredstava (klasican feasibility study) i nacina na koji bi se razvijala ideja. Na tome sam radio jedno vrijeme kao savjetnik pa znam kako treba koncipirati projekt da bude nes od njega.

Ujedno ako ima koji inzinjer elektrotehnike koji ima iskustva u radu s elektromotorima (radio u Koncaru ili slicno) a ima zelju u razradi motora za auto/moto/hidro namjenu postoji mogucnost i financiranja njegovog rada, ideje i savjeta u izgradnji takvog elektromotra.

Hrvatski "novi" tramvaj ne prolazi dobro jer nema dobar dizajn. Usporedimo li ga sa našim starim modelom dobar je, ali usporedimo li ga sa Eu, japanskim ili francuskim tramvajima, zastario je. Mene je razočarao na prvi pogled. Podsjeća me na Yugo floridu kad je izašla. "Nacionalni ponos", a već na izlasku je kasnila 10 godina. Trebali bi napravili nešto što je najnaprednije na svijetu.
Kad je to u igri ulaže se sve. Njemački ICE vlak je napravljen puno prije našeg tramvaja i da ga naši nisu škicnuli prije gradnje, nije mi jasno. Da je bar na tom nivou.
Izgled je sve. Talijani imaju Lamborgini, Ferari, Bugati u najvišoj klasi. Njemci imaju Posrche i Mercedes. Englezi Aston martin, Bentley. Ameri imaju Corvetu, Mustang i Hamera. Francuzi se još nisu probili. Japan sa Lexusom nije nikog skinuo, ali ostaješ bez daha gledajući nove modele. To je posao. Napraviti nešto "da ostaneš bez daha".! No uskoro se prelazi na electro pa će se hvatati sasvim nove pozicije.
Okrenut će se stranica u povijesti.

GERMANY
Car-making: The strongest sector

Car-making is one of the most important sectors in German industry, accounting as it does for every seventh employee and 17 percent of all exports. Thanks to its six renowned manufacturers VW, Audi, BMW, Daimler, Porsche and Opel (General Motors), Germany takes its place alongside Japan and the USA as one of the top three automobile manufacturers in the world. Each year some six million new cars roll off German lines, and German marques produce an additional 5.5 million vehicles outside the country.

In particular, customers set great store by the technical Innovations which vehicles “made in Germany“ feature. All the car makers are now busy developing ecofriendly engines such as a new generation of diesel motors, hybrid drives and further electrification of power transmissions.

Da se jasnije vidi "gdje smo mi, hrvati".


Hrvatski "novi" tramvaj ne prolazi dobro jer nema dobar dizajn. Usporedimo li ga sa našim starim modelom dobar je, ali usporedimo li ga sa Eu, japanskim ili francuskim tramvajima, zastario je. Mene je razočarao na prvi pogled. Podsjeća me na Yugo floridu kad je izašla. "Nacionalni ponos", a već na izlasku je kasnila 10 godina. Trebali bi napravili nešto što je najnaprednije na svijetu.
Kad je to u igri ulaže se sve. Njemački ICE vlak je napravljen puno prije našeg tramvaja i da ga naši nisu škicnuli prije gradnje, nije mi jasno. Da je bar na tom nivou.
Izgled je sve. Talijani imaju Lamborgini, Ferari, Bugati u najvišoj klasi. Njemci imaju Posrche i Mercedes. Englezi Aston martin, Bentley. Ameri imaju Corvetu, Mustang i Hamera. Francuzi se još nisu probili. Japan sa Lexusom nije nikog skinuo, ali ostaješ bez daha gledajući nove modele. To je posao. Napraviti nešto "da ostaneš bez daha".! No uskoro se prelazi na electro pa će se hvatati sasvim nove pozicije.
Okrenut će se stranica u povijesti.

U redu, onda jedno konkretno pitanje… Bi li ti mogao napraviti nekoliko razlicitih dizajna motorkotaca ako bih ti npr dao par ideja i oblika najnovijih idejnih projakata iz Japana, europe i SAD..? Tu naravno treba imati na umu da bi jos bilo preinaka da dizajn zadovolji kriterije aerodinamike, ergonomije i par drugih prakticnih sitinica…

New Report

Close