18 000 $ prije 2 godine bi svatko potpisao da je netko reka da će biti tolike. Futeresi kao futuresi sad gore pa dolje, pokazatelj su dobar za mjesec, dva a za godinu nisu sigurno… Ne bude li dry bulk ovakav a zasigurno i veći onda možemo si kupiti svijeće, dobre dekice i jesti travu. Bez ugljena, gnojiva i žita nema sreće…
Freight futures am update Capesize up ~10% Panamax up ~7%
BCI 5 T/C routes 180000 18611 1687 BPI 5 T/C routes 82500 18987 246 BSI 10 T/C routes 58328 18351 62 BHSI 7 T/C routes 38200 18313 101 BDI INDEX 1865 +77
Užas
Futuresi se ne sale, ozbiljan rast se nastavio i u popodnevnoj smjeni.
Trenutno:
Cape +18%
Pmax +11%
Smax +9%
BCI 5 T/C routes 180000 21175 2564
BPI5 T/C routes 82500 19847 860
BS 10 T/C routes 58328 18441 90
BHSI7 T/C routes 38200 18426 113 BDI INDEX 1996 +131
Stidljivo ali ipak pad, mala korekcija a onda opet up. Čekamo amere da nam kažu put. Kojim putem krenuti…
Today: 20,786 -389
MTD avg 19,374
BCI 5 T/C routes 180000 19874 -912
BPI 5 T/C routes 82500 20116 32
BSI 10 T/C routes 58328 18763 173
BHS 7 T/C routes 38200 18588 81
BDI INDEX 1961 -31
BCI 5 T/C routes 180000 17365 -876
BPI 5 T/C routes 82500 18796 -527
BSI 10 T/C routes 58328 18654 -134
BHSI 7 T/C routes 38200 18362 -71
BDI INDEX 1818 -55
Freight futures am update
Capesize down ~4%
Panamax down ~3%
Bolje bi bilo da je riba ne meniju, jer je petak, ali malo blitve neće škoditi 🙂
Evo još nešto za razmišljanje za petak:
Švedska aktivistica rekla je da je u energetskoj oskudici bolja i nuklearka od termoelektrane na ugljen
Još malo verdure za petak, a i putin se povlači bar retorički pa bi to moglo biti to za ovi petak. Još ako FED zasoli biti će to sve kako se nismo nadali.
Tržište ima svoj đir
Freight futures am update Capesize up ~6% Panamax up ~3%
Dakle žurbe nema, co2 do 2060., volim ove dugoročne planove. Kina može smanjiti zagađenje jedino uvozom, nastave li kopati svoje smeče od ugljena to će biti još pogubnije za planet.
Brzi google translate i dobar clanak, mislim da ce i 2023.vec pokazati pravo stanje. Vozarine i na ovih 18 000$ po svim segmentima donose lijepu zaradu. Samo neka potraje a ako budu i više super.
Sićušna knjiga narudžbi suhog rasutog tereta trebala bi stvoriti niz rekorda u nadolazećim godinama s nekoliko brodogradilišta voljnih ili sposobnih ponuditi mjesta za ranu isporuku.
Nova analiza brokera Lorentzen & Co sugerira da se čini da će sljedeća godina biti prva u tri desetljeća s gotovo nultim rastom, a godina nakon toga prva u modernoj povijesti u kojoj će više tonaža odlaziti s tržišta nego što će dolaziti. Knjiga narudžbi za brodove za rasuti teret je samo 7% postojeće flote, izuzetno nizak udio.
”Unatoč tome što se očekuje da će tržište biti snažno, rušenje zastarjelih brodova za rasuti teret vjerojatno će se povećati, jer će novi propisi uzeti danak na staroj floti”, navodi se u Lorentzenovoj prognozi nove flote.
Lorentzen je također dao svoje izglede za rast za sve veće i manje skupne količine. Sve zajedno, predviđa rast količina suhih rasutih tereta od 3,1% iduće godine i 2,7% godinu nakon toga.
Ograničena knjiga narudžbi za rasuti teret formirala je ključnu temu rasprave na jučerašnjem Forumu izvršnih direktora za pomorstvo održanom u Monaco Yacht Clubu, a cjelovito izvješće o rasutom stanju trebalo bi biti objavljeno sljedeći tjedan.