ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 26.04.2024. u 17:34
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
44,68
40.879
915
43,70
45,00
1,35%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

BabaLuji znam da imaš dobre namjere, ali manageri ATPL svakako dobivaju bonuse, poslovala firma sa plusom ili sa minusom…i to žele produžiti do 2027. godine…

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

Dao bih im duplo da mogu. Bolje njima nego burekdžijama. Zaboravio si futurese za danas objavit opet su ti crveni a smrdi i iz Kine da neće na dobro. Indija proizvodi toliko ugljena da ga nema kome distribuirat. Ne znam sve mi izgleda da ce atlantska propast u ponedjeljak kako pišu u svijetu. Tko živ tko mrtav do ponedjeljka s obzirom na stanje. Batalu će zatrpat nema od nekretnina ništa, vani već padaju cijene. Kažu 30% da će pasti. 😅😅😅😅😅😅😅😅😅

BabaLuji, nije ni tebi lako..evo ja lagano pijuckam pivkana i uživam, petak je navečer, a isto bih i tebi preporučio 👍

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

Kratak izvještaj sa skupštine 09.06.2023.

Bilo je ukupno 642.705 glasova (+22.732 dionica više od zadnje skupštine), najviše punomoćenika, plus par novih dioničara koji su došli osobno. Kao grupa dioničara imali smo 76.252 dionice, drugi po broju glasova iza vodećeg dioničara.

Organizacija je bila na visini, pohvale ekipi Atlantske koja je radila pripremu. Rasprave korektne, pristojne, na momente žustre, ali kvalitetne oko svih važnijih tema. Sedam dana prije skupštine poslao sam niz pitanja, na koja su odgovorili u okviru mogućnosti, bez skrivanja iza poslovnih tajni i slično. Lijepa gesta transparentnosti bili su fizički primjerci odgovora koji su čekali dioničare. Pitanja i odgovori biti će objavljeni na službenim internet stranicama, a koga zanima može ih skinuti sa linka ispod:

https://www.transfernow.net/dl/20230611ZILcRheX

Najvažnija stavka – dividenda 5,00 EUR po dionici – izglasana je jednoglasno. Doista nije bilo velike rasprave, prijedlog Uprave je razumno odmjeren obzirom na rezultate poslovanja. Komentar Predsjednika Uprave g. Bilbije na financijska izvješća kako su bili dobri rezultati za 2022. godinu, reprezentativni, kako je operativna dobit bila oko 250 milijuna kuna, te da predloženi iznos dividende u sebi uključuje i predujam. Naglasio je da se zadnjih godina za dividendu, smanjenje dugova i kupnju brodova izdvojilo 97 milijuna USD. Isplata dividende u iznosu 5,00 EUR od toga iznosi svega cca 7,5 milijuna USD, pa bih dodao da Atlantska ima stvarno dobre dioničare.

Bila je rasprava o uvođenju kvartalne dividende na primjeru stranih brodara, ali stav je Uprave da zakoni ne dozvoljavaju pravi model koji primjenjuju vani i da se više preferira jednokratna isplata zbog jednostavnosti (eventualno dva dijela predujam + redovna dividenda). Poštujem stav, iako ne dijelim mišljenje. Na kraju dana je najbitnije da se zarađuje i prilikom planiranja novčanih tijekova unaprijed vodi računa o dijelu koji će biti isplaćen kroz dividendu.

Puno riječi je bilo o politici primitaka (bonusima). Svi su se složili da dobre rezultate treba nagraditi, a velika polemika bila je oko primjene EBITDA parametra. Prema riječima g. Bilbije, po starom statutu su bonusi bili vezani uz neto dobit, na taj način bi izdatak bio oko 35 milijuna kuna i u tom kontekstu sadašnji model je povoljniji za kompaniju. Prijedlog je prošao većinom glasova.

Još je bilo tema poput povećanja kamatnih rashoda, aktivnosti na privlačenjima institucionalnih investitora, projektu Batala, itd. Dojam je da postoji prostor za napredak u nizu područja, ako je ova skupština pridonijela u tom smjeru, stvarno mi je drago da sam imao priliku aktivno sudjelovati.

Sada nam ostaje pratiti vozarine, pred Upravom i izvršnim direktorima je zadatak ostvariti dobre rezultate do kraja godine. U kompaniji prevladava mišljenje kako će se tek rezultatima privući investitori, što bi moglo dovesti do rasta cijene dionice, vraćanja fokusa na brodare. Slažem se sa svim navedenim, ali bih volio vidjeti proaktivniji rad na tome. Pa će biti prilike ponovno raspravljati o dividendama…

Toliko zasad, još jednom hvala svima koji su pomogli svojim punomoćima, znanjem i savjetima.

Samo logirani korisnici mogu vidjeti privitke.
When speculation has done its worst, two and two still make four.

Tko će kome ak ne svoj svome…

 

Sigurno ima neka simbolika iza tog magičnog broja 2017 dodijeljenih dijonica, a kome drugom nego upravljači sami sebi, pa još stignu dobiti i dividendu, bilo bi šteta da zakasne, pa da novac ostane u firmi, a pari mi se da dolaze teška vremena…bar s obzirom na trenutno kretanje BDI-ja…

 

Sukladno članku 474. Zakona o tržištu kapitala, Statutu Društva, managerskim ugovorima Izvršnih direktora i Politici primitaka Društva, Društvo objavljuje kako je dana 12. lipnja 2023. godine izvršilo prijenos 10.043 vlastitih dionica koje predstavljaju 0,71966% temeljnog kapitala Društva.

 

Predsjedniku Upravnog odbora g. Igoru Bilbiji dodijeljeno je 1.975 dionica Društva koje čine 0,14152% temeljnog kapitala Društva, odnosno 0,14152% glasova na Glavnoj skupštini Društva.

 

Zamjeniku predsjednika Upravnog odbora g. Peru Kulašu dodijeljeno je 2.017 dionica Društva koje čine 0,144534% temeljnog kapitala Društva, odnosno 0,144534% glasova na Glavnoj skupštini Društva.

 

Članu Upravnog odbora i Glavnom izvršnom direktoru g. Marku Domijanu dodijeljeno je 2.017 dionica Društva koje čine 0,144534% temeljnog kapitala Društva, odnosno 0,144534% glasova na Glavnoj skupštini Društva.

 

Izvršnom direktoru g. Edu Taslamanu dodijeljeno je 2.017 dionica Društva koje čine 0,144534% temeljnog kapitala Društva, odnosno 0,144534% glasova na Glavnoj skupštini Društva.

 

Izvršnom direktoru g. Vicencu Jerkoviću dodijeljeno je 2.017 dionica Društva, koje čine 0,144534% temeljnog kapitala Društva, odnosno 0,144534% glasova na Glavnoj skupštini Društva.

 

https://eho.zse.hr/fileadmin/issuers/ATPL/ZPI-ATPL-07ae8a9c43a76231d7e52ffe5d6dece4.pdf

 

 

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

Milijun kuna u neka davna vremena svakome 😅😅😅💪 da ima stanova gotovih još po stan svakome i 2 garaže pa nek se nađe. Nije beg cicija. To je prava kompanija, a ne da daju izjave kako ih je sram kako nemaju. Svaka čast 💰🚀💪  zadovoljan direktor je pravi radnik 🙄 uf nešto sam pobrkao…

Sad vam je valjda jasno zašto u zadnje 3 godine(tj.od oporavka vozarina u veljači 2021 do danas)nema niti jednog većeg ozbiljnog investitora u dionice Atlantske.

Jer znaju i vide tko upravlja firmom.

Bolje bi bilo da su i male isplatili u dionicama, naravno po želji, onda bi ekipa prodala i platila porez. Veliki ne prodaju pa je to dobra stvar. Osim što su dobili 2017 komada bilo bi lijepo da ponekada i kupe svojim novcima 2018 kom pa tako pokažu da vjeruju u svoj rad i firmu. Bilbija jedino svoje novce donio, a sad kad se dijeli svi ravnopravni za stolom. Ok, ako mu tako odgovara.

jel to trezor kupuje sad kako bi se opet napunili za podjelu nagodinu?……kakvi genijelci u spaljivanju love i lošem ugovaranju brodova…….bolje po 59 na burzi nego po 50 od cerpa?……tak su se igrali i prošle godine, punili trezor puno skuplje nego što je to realno trebalo a kad su stali dionica potonula ko kamen u vodi…..i cijena je tad bila slična….cca 440 kn…..

Da, ovako im ove poklonjene ljepše izgledaju u portfelju. Ispod 100 eura ne priznajem, može to još bolje….

revelin, 01.06.2023. u 18:42

Kao dugogodišnji pomorac ne podržavam ovakvu politiku nagrađivanja managementa Atlantske plovidbe i smatram da to nanosi štetu samoj kompaniji i njezinim udjelničarima. Također kupnja 2 nova broda dok vozarine svakodnevno padaju na višegodišnje minimume nije u skladu sa savjesnim poslovanjem trgovačkog društva, a također ni sa zdravim razumom i logikom.

 

Menadžment kompanije najavljuje novu politiku primitaka za razdoblje 2024.-2027., prema istom načelu kao i do sada. Uprava je odlučila nastaviti isplaćivati bonuse vezane za EBITDA-u umjesto uz neto dobit. To nije posve neuobičajeno, ali je zanimljivo da se uvodi upravo u trenutku kad to najviše ide na ruku primateljima bonusa.

 

Gubitak Grupe Atlantska plovidba u 2020. godini iznosio je 46,2 milijuna kuna (-33,48 HRK po dionici). EBITDA je iznosila 74,01 milijuna kuna, a u 2019. 2,2 milijuna kuna (-1,60 HRK po dionici). EBITDA je iznosila 155,31 milijuna kuna.

 

U isto vrijeme, menadžment nije osjetio posljedice ovakvih rezultata na vlastitim primicima. Upravo suprotno. Temeljem Statuta, 12. rujna 2022., Društvo je prenijelo 7509 vlastitih dionica, ukupnog nominalnog iznosa 2.252.700,00 kuna, članovima Upravnog odbora i izvršnim direktorima na ime sudjelovanja u dobiti Društva u poslovnim godinama 2019., 2020. i 2021.

 

Dioničari su u stvarnosti dvije od tri godine pretrpjeli gubitak, menadžmentu je za svaku godinu isplaćen pripadajući bonus.

 

Na skupštini koja je na rasporedu 9. lipnja predviđa se nastavak iste politike do 2027. Rezultati prvog kvartala ove godine sugeriraju oprez.

 

Atlantska plovidba zabilježila je u prvom kvartalu pad prihoda od prodaje od 47,5% na godišnjoj razini, pad EBITDA-e od 65,8%, te neto prihod od 197,4 tisuća eura, što je smanjenje od 97,8% na godišnjoj razini.

 

 

Ovakvo nagradjivanje menadzmenta je stvarno nakaradno. Brodarstvo je kapitalno intenzivna djelatnost i trosak amortizacije je ovdje stvarni i izuzetno veliki trosak. Sta mi vrijedi pozitivna EBITDA ako iz nje ne mogu platiti amortizaciju i financiranje? Brodovi ce dotrajati, flotu ce trebati obnoviti… iz cega? Iz EBITDA-e?

.

Ima onaj Mungerov citat:

“I think that, every time you see the word EBITDA, you should substitute the words “bullshit earnings.”

.

Zdrav razum govori da bi nagradjivanje menadzmenta trebalo biti vezano za izvrsnost. Izvrsnost u smislu da je menadzment uspio “pobijediti indeks”. Brodarstvo je gospodarska grana gdje puno toga ovisi o trzisnim okolnostima, dok menadzment te okolnosti dobrim upravljanjem moze vise ili manje ublaziti kada su one lose ili potencirati kada su one dobre (raznim mrhanizmima – hedgiranjem, raznom prifilacijom politike ugovaranja vozarina, politikom ulaganja u flotu, sposobnosti ishodjenja povoljnih uvjeta financiranja…). Kod nas se menadzment redovno poziva na trzisne okolnosti kada su rezultati losi, ali si pripisuju velike zasluge kada su te okolnosti dobre i firma posljedicno ostvaruje veliku dobit. Nasi brodari se uglavnom ponasaju kao privatni iznajmljivaci apartmana na moru – sjede i cekaju turiste da dodju. Njima se turisti “dogode”.

.

Zato bi se nagradjivanje menadzmenta trebalo vezati za uspjesnost  poslovanja koje bi se gledalo u odbosu na brodarske indekse, odnosno u odnosu na jednogodisnje ili dvogodisnje prosjecne dugorocne vozarine – ako si uspio ostvariti dobit preko tog iznosa si izvrstan, ako nisi slijedi ti glasanje o povjerenju (kako bi to politicari rekli).

.

Ovo bi trebala biti normalna stvar. Slicno je i kada investitori koji ulazu u dionice racunaju prinose  – uspjesan si ako si uspio pobijediti indeks i/ili ako si uspio ostvariti povrat veci od kamate na orocenu stednju ili kamate koju bi ti donjele obveznice… sve manje od toga se smatra neuspjehom. Uopce mi nije jasno kako su uspjeli izglasati ovako nakaradnu politiku nagradjivanja vezanu uz EBITDA-u.

You can't stop the waves. But you can learn how to surf.

Da je ovakvo nagrađivanje menadžmenta nakaradno će većina dioničara shvatiti tek za godinu dana kad  sadašnji menadžment opet nagradi sam sebe ali za godišnji neto gubitak za 2023.

Ovaj nemoral se može zaustaviti samo smjenom trenutnog vodstva firme.

Pa da se firma napokon pokrene prema povećanju flote i zaustavi ovo stajanje u mjestu zadnje 4 godine.

Da li imaju pravo na dividendu,jesu li si na vrijeme podijelili da ne izgube dividendu,zna netko datum bet prava na dividendu da im se javi da ne budu uskraćeni po tom pitanju.

I Chuck Norris vozi Dajca!! Tko vozi Dajca ima krupna jajca!! Nebojše=Ne boj se ! Ne valja li ga,ne valja, dok ne kroči Nebojse!

Bilbiju oženilo reklo bi se. Koliko je love iskrcao a sad za stolom svi isti. 🙄😅 Još je sretan što sjedi sa gosparima. Dobru su mu priču složili. “Naravno da je taj proces zahtijevao puno vremena, fokusa, učenja, strpljenja i prilagodbe svih aktera. Mislim da je postignutom sinergijom ostvarena izuzetno značajna dodana vrijednost za kompaniju i dioničare.”

Nema nazad ili kupiti dio cerpa ili nastaviti kusati g… Možda su mu stan 2050.te obećali. 🙄🙃

Kad vidiš čudne promete odeš u 16 na stranice zse i znaš da se nešto događa. Refinanciranje:

Atlantska plovidba d.d. je 20. lipnja 2023. godine sklopila Ugovor o kreditu na rok od pet godina s Chailease

International Financial Services (Singapore) Pte. Ltd., te tako uspješno realizirala transakciju refinanciranja

brodova AP Sveti Vlaho i AP Drzic. Predmetni ugovor o kreditu imat će povoljan utjecaj na kamatne troškove grupe. 3 dana prometi po 80 000 eura, zanimljivo…

New Report

Close