Baltički indeks dosegao je jednotjednu najvišu razinu na tržištu rasutog tereta
Indeks pomorskog prijevoza rasutog tereta Baltičke burze (.BADI) dotaknuo je jednotjednu najvišu razinu u utorak, podržanu dobicima u segmentu velikih brodova.
Ukupni indeks, koji uračunava stope za capesize, panamax i supramax brodove koji prevoze suhu rasutu robu, dodao je 19 bodova, odnosno oko 1,4%, na 1356, najvišu razinu od 1. studenoga.
Capesize indeks (.BACI) porastao je 89 bodova, odnosno oko 6,3%, na 1.493, najvišoj razini od 31. listopada.
Prosječna dnevna zarada za capesizes (.BATCA), koja obično prevozi terete od 150.000 tona kao što su ugljen i željezna rudača koja se koristi za proizvodnju čelika, porasla je za 731 USD na 12.379 USD.
Željezna ruda u Dalianu porasla je na najvišoj razini u dva tjedna, podržana ustrajnim nadama da će Kina ublažiti svoja pravila o COVID-19 i tehničkoj kupnji, unatoč zabrinutostima oko porasta novih slučajeva koronavirusa u nekim kineskim gradovima i slaboj potražnji za čelikom.
Panamax indeks (.BPNI) skliznuo je 27 bodova, odnosno oko 1,6%, na 1669, najnižu razinu u otprilike dva mjeseca.
Prosječna dnevna zarada za panamaxe (.BPWT), koja obično prevozi teret ugljena ili žitarice od oko 60.000 tona do 70.000 tona, izgubila je 241 dolar na 15.024 dolara.
Indeks supramax (.BSIS) pao je za 10 bodova na 1241, posljednje veljače 2021.
BDI sam nema puno veze, bitne su vozarine za brodove koje ima ATPL, a indeksi za panamxe i supramaxe su sve niže i niže
@ diokidina
U zadnje vrijeme, cijena se u četiri trgovinska dana spuštala i do 380 kuna. Meni se to čini dobra cijena za ulet. (To je, naravno, samo moje mišljenje). Bitan faktor za većinu ulagača (zanemarimo manjinu ovih koji gledaju koji su brodovi na ugovor i do kada, a koji na spotu) je da se BDI jučer digao već četvrti dan zaredom, ali je Panamax index pao treći dan zaredom. Pitanje je da li će cijenu dići BDI, ili opet na 380 spustiti BPI. Uglavnom, zanimljnivo je, kao i uvijek sa ATPL. 🙂
..i danas BPI i BSI i dalje padaju
Jel to ATPL kreće u hvatanje zaostatka za DSX…
Diana Shipping Inc. (DSX)
Pre-Market: 09:24AM EST
https://finance.yahoo.com/quotes/NMM,NM,SB,SBLK,SHIP,DSX,EGLE,GNK,GOGL/view/v1
Lijepo otvaranje preko bare….
https://www.investing.com/indices/major-indices
Europa se lijepo za zelenila, a Ameri na dnevnom rekordnom rastu.
I danas ameri u debelom plusu DSX već na 4,54 usd.
Radi se o 38 dionica🤷🏻♂️.
Da se radi i o jednoj dionici, zanima me o cemu se radi. Nije bas uobicajeno da firma samo tako mesetari vlastitim dionicama, a uz to nema nikakve obavijesti o tome na ZSE!
Koliko vidim brzo se topi vrijednost stranih brodara. Padaju već danima, zajedno sa vozarinama. Ako se uskoro ne desi neki preokret, neće biti dobro… Zašto ATPL prodaje svoje dionice koje je nedavno kupovala?
https://finance.yahoo.com/quotes/NMM,NM,SB,SBLK,SHIP,DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,GOGL/view/v1
Pa tko kaže da prodaje?
Možda ih dijeli kroz neki program nagrađivanja. Obavijest će vjerojatno doći.
Kakve veze ima građevina sa brodarstvom rasutog tereta? Sa Capeovima itekakve. Očito. A oni itekako ruše BDI, tak da je i danas u padu već sedmi dan zaredom.
Pad nekretnina u Kini pogađa tržište prijevoza rasutog tereta
TPropast kineskog tržišta nekretnina izazvala je efekt valova na tržištu prijevoza rasutog tereta. U svom posljednjem tjednu izvješću brodski posrednik Allied Shipbroking rekao je da je “tržište prijevoza rasutog tereta na ukupnoj silaznoj putanji od svog vrhunca nakon ljeta početkom listopada. Nigdje ovo nije bilo toliko zabrinjavajuće nego na Capsize tržištu gdje su stope bile posebno prigušene i lošije. To se prije svega temeljilo na slabijoj izvedbi trgovine željeznom rudom ove godine, pri čemu je pad potražnje u Kini doveo do ozbiljnog sloma ukupne tržišne ravnoteže.
Prema Georgeu Lazaridisu iz Allieda, voditelju istraživanja i procjena, „glavna slabost tržišta bio je pad u kineskom sektoru nekretnina, pri čemu su ulaganja u 2022. već zabilježila pad od blizu 10% u usporedbi s istim vremenskim okvirom u 2021. Građevinarstvo čini više od trećine lokalne potražnje za čelikom u Kini. Turbulencije koje su primijećene otkako Evergrande nije platio svoje dugove i kontinuirani poremećaji zbog COVID-a koji su primijećeni od tada, imali su za posljedicu tržište nekretnina koje je bilo na rubu kolapsa. Glavna kritika prethodnih tjedana bila je da se tijekom kongresa Komunističke partije u listopadu malo spominjalo bilo kakve značajne mjere koje bi se trebale poduzeti kako bi se podržao slabi sektor nekretnina”.
A što ima Cape sa Atpl?
Vidimo da prodaje nema čak ni iznad 400, i samo se čeka neki okidač da se opali po asku.
Ako Kina ukine odluku o zero Covid-u, doći će do eksplozije vozarina i brodara.
Tako da se samo čeka, jer vozarine grebu po dnu.
Kineske zalihe su ispod svih razina, pitanje je kada misle opaliti po kupnji. Novo nenormalno, brodogradilišta su im overbooked. Zalihe čelika u banani, pitanje je od čega ih grade, papira? Kineska nova godina je uvijek bila stagnacija vozarina osim 2022. a čini se i 2023. da će biti zanimljiva. Kraj ere zero covid i kraj rata dovest će do procvata vozarina.