Pričekajmo izvješće pa ćemo vidit situaciju..tada ce bit puno jasnije koliko su brodovi cijenjeni na tržištu..mislim da kod sell and leasing back leasing kuca knjiži brodove pod svoje vlasništvo..ali eto..bummo videli brzo FI
Ako ti je ova informacija točna, činjenica je da se jedino može nešto profitirati sa capeovima u naletu rasta bdi- a. Pnmx i supre su previše letatgični u svojim vozarinama. U svakom slučaju, vrlo interesantno, podržavam, naravno ako je točna informacija.
Da, bez naznake izvora to je tesko provjeriti. Medjutim, nacelno, nije neostvarivi. Postoje razne leasing kombinacije, operativni management i sl. Naravno, tu nije stvat vlasnistva nego upravljanja gdje svaka strana snosi neki rizik.
Vidjet cemo…
U prva dva tjedna 2021 otislo je preko 16 m DWT dry bulkera u rezaliste. Ako bi se ovaj trend ekstrapolirao na cijelu godinu, a mogao bi ako cijena celika bude dobra, to bi bilo skoro 4. 5% flote, sto je za 1% vise od planiranih isporuka novogradnji.
Kako god bilo, rast flote ce se u najgorem slucaju vrtjeti oko 0.
A rast tona milja ide preko 5%, to je sad vec ocito, Biden ce otpustiti stimulus i krece zidanje infeastrukture.
U prva dva tjedna 2021 otislo je preko 16 m DWT dry bulkera u rezaliste. Ako bi se ovaj trend ekstrapolirao na cijelu godinu, a mogao bi ako cijena celika bude dobra, to bi bilo skoro 4. 5% flote, sto je za 1% vise od planiranih isporuka novogradnji.
Kako god bilo, rast flote ce se u najgorem slucaju vrtjeti oko 0.
A rast tona milja ide preko 5%, to je sad vec ocito, Biden ce otpustiti stimulus i krece zidanje infeastrukture.
Još kad se uzme u obzir da je 70-ak brodova sa Australskim ugljenom mjesecima već usidreno ispred kineskih luka, mora se primjetiti nedostatak brodskog prostora i posljedično rast vozarina i zbog dužeg plovnog puta.
https://www.google.com/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSL8N2JF3R2
Znaci, da utvrdimo jednom pa za narednih nekoliko godina, barem 4 ili 5, ovo je pocetak totalnog commodity super cycle koji bi sasvim lagano mogao prebaciti onaj iz 2000ih.
Zato kazem da BDI od 15 tisuca nije nezamisliv. 5 tisuca ce propucati kroz krov kroz dvije godine kao plitak potok, 2 godine kasnine 10 tisuca, a onda sve ovisi koliko brzo ce novogradnje hvatati zamah.
Commodities in 2021: a new super cycle or same old, same old?
Izgleda da je prica vani.
Stvar je u tome da ga svi vide with hindsight, a naravno samo neki poput mene ga predvide u lipnju prosle godine.
https://www.google.com/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSL8N2JF3R2
Znaci, da utvrdimo jednom pa za narednih nekoliko godina, barem 4 ili 5, ovo je pocetak totalnog commodity super cycle koji bi sasvim lagano mogao prebaciti onaj iz 2000ih.
Zato kazem da BDI od 15 tisuca nije nezamisliv. 5 tisuca ce propucati kroz krov kroz dvije godine kao plitak potok, 2 godine kasnine 10 tisuca, a onda sve ovisi koliko brzo ce novogradnje hvatati zamah.
bdi vjerojatno nikada više neće doseći te razine o kojima pričaš. vrlo jednostavno, zato što si to Kina neće više dopustiti. Sada, a i ubuduće će biti u poziciji da može spriječiti takve peakove koji direktno njoj idu na štetu jer nisu ludi da inozemnim brodarima omogućuju sumanute profite na svoj račun… Prije 12-13 godinama nisu bili baš u toj poziciji.
Imaju niz kontrolnih mehanizama, a najjači je taj što je supply novih brodova dobrim dijelom u njihovim rukama…
Palindrom, Kina moze sve sto hoce, ali ne moze protiv svih odjednom. Protiv potraznje svih koji odluce graditi ceste, mostove, zgrade, kuce itd. I dizati cijene. Pa sjecate se stanova od 2800 na Tresnjevci onih godina, ne?
Zato ipak mislim da ce commodity super cycle odraditi svoje. Sve drugo je samo za ispratiti.
A mozda bas i njihovim brodarima kao najvecim na svijetu budu odgovarale najvece moguce vozarine kad se bude opskrbljivala Amerika cementom i svime sto treba? Za Bidenovu novu socijalnu zelenu revoluciju. Razmislite…