ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 07.05.2024. u 02:28
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
52,40
2.148
41
52,40
52,60
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

uz dužno poštovanje svima….marcipan je na forumu od 2006. godine….i pišem samo pod tim profilom…to vam je 14 godina…za ostale ne znam…vidim profile od 2019., 2020….

i zato administratora može biti sram da propušta onakav nivo komunikacije pojedinim forumašima…koji mijenjaju profile kao čarape…prema jednom korisniku koji piše od 2006….ne znam zašto su ostali umirovili svoje profile….koji su bili porivi…ja iza svakog svog posta stojim…i ne bježim od njega…

Weekly Broker: Strengthening dry bulk scene attracts buyers

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

Meni se ovako cini..nema kupnje ..pojave se 2 naloga na kupnji…neki se postave naivno iznad…1 nalog se elegantno povuce i netko se istrese…klasicno uvaljivanje dionica.

Imam dvije minute pa evo moje videnje situacije. Zasto je nedavno cijena BDI-a ovako porasla? Pa kao i uvijek zbog kine. Ali ove godine su se oni počeli krcati robom i sirovinama mjesec dana ranije nego obicno. Luke su se preko zime distockale, na nekih 110 mil tona (zeljzne rude), i sad prije zime pune zalihe. Evo i budfox je stavio kako kupuju kao ludi soju od amera. Pa ne kupuju je jer se zele pomiriti, nego očekuju drugi val na zimu, pa zele imati što više zaliha. Zato i je bio ovakav nagli skok capova koji jos do sad nije zabiljezen. Po meni bi se to moglo uskoro ispuhati. Kako imam drugog posla ne pratim bas stanje zaliha ruda po lukama, ali cim dode do nekih 145 mil tona tu bi moglo stati. Treba provjeriti i cijene termalnog ugljena kao i njegovo stanje na zalihama itd itd. Ima tu posla. Ali, kako sam rekao, siguran sam da su oni ovu cijenu BDI-a nabili zbog straha od drugog vala, a ne zbog zelje da ulažu u infrastrukturu. Znaci, po meni bi bdi uskoro mogao opet dole. Gledajte, to je moje misljenje. Svatko ima svoje. Na kraju bumo vidli. Ja sam zbog toga izasao iz NMM-a s malim gubitkom.

Fair enough. Ispuhat ce se sigurno, pa opet napuhati itd. Evidentno je da BDI raste i pada volatilno u valovima i zato su zapravo prosjecne vozarine prava mjera stvari na razini kvartala pa onda godine.

Korona, strah itd.? Virus evidentno nije sezonski i definitivno i prosto je nevjerovatno da bi se odluke korporacija o kupnji i prodaji robe mogle bazirati na fatamorganama tipa drugi val najesen. To je cista bezvezarija.

Ono sto mene ovdje zanima je breakeven u ostatku godine i projicirani rast tereta za 5-6% iduce godine uz rast flote ispod 1.5%. Tako se pise. Naravno, projekcije se ne moraju ostvariti.

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

Uglavnom, poanta je ova: globalni lockdown se sigurno vise nikada nece ponoviti. To je jedino sto je u cijeloj prici apsolutno sigurno. Sve drugo je nesigurno.

Naravno, svatko ima pravo na svoje misljenje. No evidentno je da je to preskupo da bi se ponavljalo. A pokazalo se i da je smrtnost mnogo manja nego se na pocetku mislilo i da je i onaj prvi lockdown zapravo bio pogreska.

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

Ne govorim ja da ce se sve zatvoriti, ali da će posljedica biti, to mozes biti siguran. Kad se budu bolnice počele puniti, a ne bude mjesta, bit ce panikaka kako god ti stavio. A onda će ljudi drzati lovu u dzepovima, a ne trošiti. Rast robe od 5 ili 6% je strasno smijesan i jos se nikadnije dogodio. Mozda nakon ove godine gdje je bila niska baza pa ok, ali treba uzeti u obzir da je i 10% capova bilo na dockingu zbog scrubbera pa se BDI nije nista promjenio. Sad su svi ti brodovi ponovo na trzistu, pa da i tih 5% se i dogodi, ima opet viška brodova za to pokupiti. Gledaj, kad sam pisao rad o BDI-u došao me 52 stranice. Kazem ti da znam o cemu govorim. Sada nisam pratio jer nisam u sektoru, ali da će biti glatko kako kazes, siguran sam da neće. Ono trece i najvaznije je da je ATPL daleko najskuplji brodar na tržištu. Da nije na našoj burzi tržio bi se u pola sadašnje cijene. Ali otom potom




The Baltic Dry Index, which tracks rates for ships ferrying dry bulk commodities, kicked off August on a positive note underpinned by higher capesize and panamax demand. Metals and steel demand from the construction and manufacturing industry in China, the world’s top metals consumer, has strengthened, as infrastructure investment has accelerated on the recent uptick in industrial activity. Still, a rise in new Covid-19 cases worldwide threatens to disrupt global supply chains once again.























Pa upravo to, niska baza, ili bolje receno povratak u djelomicnu normalu. To je tih 5% koje predvidjaju. Ne ja nego BIMCO, Clarksons i drugi.

Dokle god nema generalnog zatvaranja ide se prema normaliziranju. The low point je bio proljetos i sad je samo pitanje brzine oporavka. A onda tajminga ulaska i izlaska iz nekog ulaganja.

Gle, usprkos brutalnom leftardskom pumpanju paranoje od relativno blagog flu like oboljenja ogromna vecina ljudi kuzi da je to upravo to i nekakvog velikog straha od eskalacije vise nema. Procitana je to knjiga. Nemoj se cuditi da kad Trumo izgubi izbore da onda i histerija prestane. Ili se cudesno odobri cjepivo. Koje vec naravno postoji, sami su rekli, ali se eto “ispituje”.

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

Budimo realni,Atpl svake godine manja i manja flota. S ovim tempom za 6g stigne Jadroplov. Prihodi se stanjili, dug i kamate pritiscu i sad neko prica o vrtoglavom rastu. Ja sam uvjeren da cemo uskoro gledati 180kn i nize.

Ne bih ja bas tako lako podcjenjivao Gospare. Nisu oni bas tako losi, vec im jednostavno ova godina, kao opcenito ni vecini ljudi, nije bila naklonjena zbog totalno neocekivane pandemije iz vedra neba. Inace, pokazali su se strucnima i sposobnima prezivjeti krizu u dry bulku koja traje vec 10-tak godina i to bez dokapa i razrjedjivanja dionicara, u odnosu na vecinu brodara vani koji su napravili dokape, vec su uspjeli prebroditi krizu sa prodajom hotela i imovine koju su stekli u dobrim godinama.

O cijeni dionice ne bih licitirao, kao ni o tome da li ce vozarine pasti na jesen i da li ce jos rasti, ali trebalo je prezivjeti prvih 6 mjeseci ove godine, kada je u jednom trenutku potraznja zbog Korone potpuno pala na nulu, a svijet je bio u lockdownu. Sada stvari ipak idu na bolje sto pokazuje i ovaj rast vozarina (BDI ~1500).

Trenutno je jos puno neizvjesnosti u zraku oko Korone, ali promatrajuci nedavna zbivanja, vjerovanja sam da novog lockdowna nece biti na jesen, vec da ce se u 10. Ili 11. mjesecu pojaviti cjepivo, koje ce postati kao cjepivo protiv gripe i ekipa ce se cjepiti svake jeseni protiv toga.

Life all comes down to a few moments. This is one of them.

https://www.seebiz.eu/ekonomija/njemacke-industrijske-narudzbe-u-lipnju-na-korak-od-pretpandemijske-razine/238454/

https://www.seebiz.eu/ekonomija/sef-siemensa-kina-se-vrlo-brzo-oporavila/238494/

Kuzite? Gotovo je. Korona je kifla. Samo to neki jos nisu shvatili pa pricaju o “opasnosti od vrlo moguceg drugog vala koronavirusa”. Bedastoce.

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

Kupoprodaj

Gledaj, i ja sam mislio da je virus za papake, pa nisam prodavao boeing, pa sam jedno vrijeme bio i 30.000$ u minusu na njemu. Nema veze dal se ja bojim. Ima veze dal se papci boje, a oni su u vecini. Inace, ne znam nit zasto bi ulazio u ovaj sektor ako dode cjepivo. Pa pogledaj CCL. To su ti crouse line kompanije. One su sameljene jer nitko vise ne ide na putovanja, a sad im je zabranjeno do 11 mj uopce pomisliti ici ploviti. Tako da bi te dionice mogle jos roknuti. A imaju likvidnosti za jos oko godinu dana. Pa dode li cjepivo uđeš u njih prvo i za godinu dvije si napravio 10x. Kazem, brodova za rastuti teret ima dovoljno i ako i ubodes na najnizoj razini tu mozes pokupiti samo duplo. I to teško. Ne znam koliko pratis sektor, ali meni je prije 20 godna ATPL bila prva dionica koju sam kupio. Sektor pratim jako jako dugo i znam sta govorim. Analiticare ne citaj jer pojma nemaju. Oni rade svoj posao samo da napišu nesto, i odu doma nakon 8 sati rada i to je to. Ja analiziram najamanje 16 do 18 sati dnevno. Bimco ako ces vec citati kao relevantan onda samo citaj Petera Sanda. On ima nesto mozga. Ostali bas i ne. Zato se nemoj hvatati za njihove prognoze. Ne znam dal si skuzio da mi je zadnji nick Alias, ali sad kad znas onda znas da ja nikad ne bubam bez pokrica. Uglavnom, ako mislis uloziti ne ulazi previse

 

 

Ufff, pa ti stvarno radis do 3 ujutro!!? Hehe. Svaka cast.

Jesam, skuzio sam tko si, ne brini. Znam da ne bubetas bez veze, mada mislim da za ulaganja nije dovoljna samo analitika, gut feeling je cesto bitniji.

Ovaj podatak plus ono gore mi sugerira da je sad taj trenutak i dionica za ulaz:

https://tradingeconomics.com/china/exports

At the end of the day, treba gledati unaprijed i razmisljati. Situacija kad se ovo pojavilo je u odnosu na sad drukcija na barem dvije razine:

– zna se puno vise i zato je strah puno manji, pogledaj oko sebe, citaj sto se desava vani i sjeti se, vidi, hrpa vise zaraza, a nema lockdown-a, zivi se i radi dalje,

– virus sad nailazi na sustav koji je spreman, znaci maske, dezinficijensi, razmak itd. Znaci R0 ni potencijalno vise nije kao prije.

Nadalje, smatram da ce ovo sto sa stimuliranjem svoje privrede rade Kinezi u vrlo skoro vrijeme poceti raditi svi. Cak i od ovih EU para jedan dio ide u fizicke projekte, ne samo u elektroniku. A Amerika treba komplet obnovu cesta, pruga itd. Znaci teoretski porast tona milja je pregolem. A neki dio ce se ostvariti sigurno.

S tim da je za pocetak vec povratak na blizu pretkriznih razina od prosle godine veliki dobitak jer se sad radi s puno manjim orderbook-om pa je srednjerocna perspektiva drukcija.

Reci ti sto hoces, ali i ti i ja znamo da ako 2021 bude na nuli ATPL ide na 400+. To je naprosto tako.

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

Cak ne treba 2021 niti zavrsiti, dovoljno je vjerovatno da Q3 2020 izadje na nuli i da se vjeruje kako ce nadalje biti na nuli ili u blagom plusu. Iskustvo nas uci da je to tako.

A dotle ce se i prica s cjepivom razmahati, bit ce natjecanje tko ce prvi dobiti dozvole, jer tih kemikalija vec ima ko pljeve.

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.

New Report

Close