Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 47,15 | 1.839 | 39 | 47,10 | 48,30 | -6,00% |
Hvala na linku!
posebno me je osupnulo to sto od vremena kad je upozoravao stanoviti tvindeker kozmonaut; od kad su strucnjaci govorili o promasaju double hulla, najvise pali svi osim ATPL.
Jebeni dabl hul… [lol]
Ali ne boj se. Nema mirovinaca u top 10. Oni imaju Magmu. Koja stoka.
pa to je za nevjerovati da mirovinci nemaju ni jednu dionicu atpl,a kupuju hup,mgma,atgr,lukovićevu zabu po 12800,igh po 16000,dlkv po 1300,viro–čudi me da se nisu mašili za pounje…to jednostavno normalan čovjek ne može provariti,a još imaju veliki free float za kupovinu..nevjerovatno….
The Baltic Exchange
Daily Summary of Baltic Exchange Dry Indices
26 February 2009
Baltic Exchange Dry Index TM 1950 (DOWN 10)
Baltic Exchange Capesize Index TM 2963 (DOWN 161)
Baltic Exchange Panamax Index TM 1493 (UP 23)
Baltic Exchange Supramax Index TM 1474 (UP 89)
Baltic Exchange Handysize Index TM 611 (UP 16)
To je ono što nas zanima.Ma čak ni to,više bi nas zanimalo kako su ugovoreni TC,pošto svih ovih dana ne mogu pronaći nijedan naš brod na platou-rs.
Zna li netko pošto naši voze ovijeh dana,mjeseci… [pray]
pa to je za nevjerovati da mirovinci nemaju ni jednu dionicu atpl,a kupuju hup,mgma,atgr,lukovićevu zabu po 12800,igh po 16000,dlkv po 1300,viro–čudi me da se nisu mašili za pounje…to jednostavno normalan čovjek ne može provariti,a još imaju veliki free float za kupovinu..nevjerovatno….
Pa tko onda trpa one po 100-200 komada.Ne vjerujem da to rade tzv. "mali".Ajd nekad,ali ne svaki dan.Največa im je fora stavljanje 1,2,3,4,5…10 komada.Moraju nešto novo smisliti,ako nas žele "ošišat" do kraja.
pa to je za nevjerovati da mirovinci nemaju ni jednu dionicu atpl,a kupuju hup,mgma,atgr,lukovićevu zabu po 12800,igh po 16000,dlkv po 1300,viro–čudi me da se nisu mašili za pounje…to jednostavno normalan čovjek ne može provariti,a još imaju veliki free float za kupovinu..nevjerovatno….
Pa tko onda trpa one po 100-200 komada.Ne vjerujem da to rade tzv. "mali".Ajd nekad,ali ne svaki dan.Največa im je fora stavljanje 1,2,3,4,5…10 komada.Moraju nešto novo smisliti,ako nas žele "ošišat" do kraja.
[/quote]
Nije tu potrebna neka posebna strategija. Jednostavno se uvijek nađe dovoljno kockara koji su spremni riskirati čak i uz malu vjerojatnost dobitka. Uz sve očite pokazatelje koji nam ne idu u prilog, mi investiramo, investiramo, … i tješimo se da 20%, 30%,….70% pada vrijednosti nije ništa naprema onome koliki će biti dobitak kad jednom krene.
I tako je razmišljao jedan moj susjed, pa je u kockarnici stvorio dug od 40000 Eura i sad će ga vraćati cijeli život uz plaću od 4000 kn.
Neki su ovdje uvjereni (pomalo i ja pripadam njima) da se možemo "obogatiti" na dionicama ulažući po 2000 – 4000 kn mjesečno. Nije ovo jednio područje gdje se koriste slabosti psihološkog obrasca ponašanja nekih ljudi. … Ali pjesma sirena je jača …
[sealed]
Idle capesize numbers fall dramatically
The number of capesizes without employment has dropped by more than two thirds in the last three months, with 30 of the vessels now idling at ports around the world.
But a different story has emerged for older and smaller bulk carriers, or those rendered too “toxic” to trade, because they are connected to financially troubled Asian-based owners or operators.
About 4%, or 64, of the 1,550-strong fleet of panamaxes is currently in full or partial lay-up, or longer-term anchorage, according to data from Lloyd’s Maritime Intelligence Unit.
Overall 484 bulk carriers, or 6% of the global bulk carrier fleet, representing 17.9m dwt, is classified as “inactive”.
“All older vessels are having trouble finding employment, and they’re getting such a deep discount [in rates] compared to modern vessels, owners are preferring not to trade,” said a London-based dry cargo broker.
Brokers and traders familiar with the panamax sector thought the actual figure could be even higher, with unemployed vessels numbers remaining high since freight rates collapsed in the final quarter of last year.
Of the handymax fleet, 6%, or 105 ships, and 286 smaller handysize bulk carriers, or 10% of the fleet, are also idle, according to Lloyd’s MIU. The handysized fleet’s average age is 20 years.
“I have a perception that older [panamax] ships aren’t doing any business. I don’t see them fixing and I’m sure they’re sitting around and doing nothing,” said Steve Rodley, director of London-based shipping fund Global Maritime Investments. He said many panamax charterers had also refused to trade any modern “toxic ships”.
These vessels had complicated time charter chains of hire involving bankrupt owners or operators, or those who had defaulted on payments. “Those are the ships with nothing to do,” he said.
One London-based broker estimated at least a dozen panamaxes were in full lay-up. Lloyd’s MIU data was collated yesterday by tracking AIS movements, classifying inactive bulk carriers as those without registering any movement for at least 35 consecutive days.
Brokers familiar with the capesize market said the 30 unemployed vessels identified by the Lloyd’s MIU data most likely had “toxic hire chains”.
Those capesize owners had returned to the market in January, when Chinese and European steel mills resumed iron ore shipments from Australia and Brazil. Many had withdrawn their capesizes from trading in the last months of 2008, when spot rates fell below operating costs to as low as $2,000 per day amid widespread payment defaults.
By early December, an estimated 12% of the capesize fleet, or more than 100 vessels were idle. Seven months earlier fleet utilisation had been at 100% and freight rates as high as $300,000 per day.
Published : February 27, 2009
Nadalje, Bešević očekuje ponovno jačanje negativnog trenda vezanog uz kretanje vozarina na globalnom tržištu brodskog prijevoza. Indeks vozarina sipkog tereta BDI jučer je iznosio 1.950 bodova, te je u proteklih tjedan dana oslabio sedam posto.
"Očekujem nastavak negativnog trenda BDI indeksa zbog toga što je Kina zasad popunila svoje zalihe sirovinama te započela pregovarati s rudarskim kompanijama o količinama i cijenama novih isporuka za ovu godinu. Očekuje se da će ugovoriti i 30 posto niže cijene za isporuke sirovina", napominje Bešević.
Iznijela je i podatke da će se flota brodova u svijetu godine povećati 17 posto, te će dosegnuti 489 milijuna dwt-a, a 2010. će dodatno biti povećana, za 111 milijuna dwt-a.
"Potražnja za prijevozom možda će povremeno i porasti, no uz tako veliku ponudu brodova, tržište brodskog prijevoza moglo bi i dalje biti pod negativnim pritiskom", ocjenjuje Bešević.
Cijeli tekst:
http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=d510bcb8-77a4-4486-b61f-f0a290828a22&open=sec
čim vidim tekstove na domaćim portalima koji sugeriraju pad znam da treba početi kupovati…vjerojatno treba ohrabriti one koji razmišljaju o prekrcavanju u HT…oni moraju izlaziti iz ATPL jeftino i platiti što više HT…nakon divdende će jeftino izlaziti iz HT-a a skupo ulaziti u ATPL… to je nekako meni u glavi kao mogući scenario…
izgleda da bi BDI mogao danas malo gore, a u najgorem slučaju nastaviti kočenje od jučer sa minornim minusom. Ne pričam o trendu. Svejedno nam ni rast danas neće pomoći 🙁
još neko vrijeme. Nadam se da to neće dugo, dugo trajati. [pray]