ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 20.05.2024. u 00:28
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
52,20
10.753
206
52,20
52,60
-0,38%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


Usput, pišeš da ne razumijem, a dvije su bitne stavke u kojima konstantno griješiš:

1) Pojam: očekivana procjena
Kvartalna očekivanja za prosječne spot vozarine vani rade ozbiljni analitičari. Te studije uključuju malo više analize od one najjednostavnije kao npr. što bi moglo biti s cijenom nafte i koliko će Kinezi još uvoziti rude. Radi se o kompleksnim analizama koje uključuju mnoštvo faktora i gdje je moguća veća pogreška (zato se i zovu procjene), od različitih analitičara, pa variraju od-do neke vrijednosti. Naravno da postoji nekakva minimalna i maksimalna očekivana vrijednost, te nekakva sredina o kojoj se govori. A ti po "defaultu" držiš procjene i očekivanja na maksimalnoj vrijednosti. Kao, "bilo je i prošli kvartal tako, pa mora biti i slijedeći". Tko kaže da mora biti i da je to normalno? Nije to odokativna procijena, niti kviz "Tko će lupit cifru i biti bliži". Jednako je moguće da ispadne najgori scenarij. Imaš svježiji primjer iz 2005.g . gdje je izostao očekivani bum vozarina. Ako se ipak tako dogodi, pa ispadne da tijekom naredna tri kvartala tvoja procjena bude bliža od one što navode strani analitičari, onda ćeš mi privatno poslati svoj bankovni račun da ti zahvalim. Toliko o pojmu očekivane procijene.

2) Slijepo praćenje BDI.
Kažeš da bi Ath BDI volio osobno vidjeti u 6 mjesecu, tako da ATPL sto bolje ugovori brod koji joj dolazi.
Ajde objasni slijedeći scenarij. Narednih mjesec dana nastane nekakva ekonomska kriza. BHP Billiton i društvo zbog boljeg procijenjenog omjera cijena/korist odluči ugovarati većinom capesizeove i drži im još uvijek visoku cijenu. Iz tko zna kojeg razloga panamaxi i supramaxi ne budu trenutno jednako isplativi i ugovaraju se po vozarinama nižim od očekivanih u odnosu na capesizeove. BCI ode na 23000, BPI na 7500, BSI na 5000. BDI tada dosegne ATH na recimo 12500. U usporedbi s trenutnim indeksima (BPI 9900, BSI 6500) to su po meni izrazito niže vozarine za panamaxe i handymaxe (koje atlantska plovidba posjeduje), unatoč BDI na ATH. Jesam li u pravu kad kažem da nam nije za vozarine i korelaciju s cijenom ATPL toliko presudan BDI već je bolje pratiti BPI i BSI? Čista logika zaključivanja.

P.S. Nema kod mene drukanja ni prema gore ni prema dolje, za mene su jedina istina logičke postavke i zakoni tržišta, njihovo kvalitetno prikazivanje i kvalitetno čitanje. Nadam se da ovaj forum bar približno može zadovoljiti navedeno.

ž
daleko od toga da vase misljenje nema tezinu, vrlo argumentirano pisete!

i za razliku od mnogih iznosite cinjenice!

[thumbsup]


je prosli put sam napiao kada ce cijena stati, napisao sam i da je ok poceti kupovati oko 2700..
opet cu najaviti ako bude problema, za sada je i market ok i narednih par dana ne bi trebalo biti probleme!..oko atpl za sada nema zime, bdi ce do olimpijade rasti iako treba biti oprezan, jer vec sam rekao, kinezi ulazu puno u zeljeznicki prijevoz rude!

p.s za kolegu iznad, oba broda mogu biti iznajmljena po stotki

Da po spotu. Od toga oduzmi cijenu goriva (koliko? :P), naknade (lucke, za kanale)…. ne volim nepotpune informacije 🙂

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje


. Iz tko zna kojeg razloga panamaxi i supramaxi ne budu trenutno jednako isplativi i ugovaraju se po vozarinama nižim od očekivanih u odnosu na capesizeove. BCI ode na 23000, BPI na 7500, BSI na 5000. BDI tada dosegne ATH na recimo 12500. U usporedbi s trenutnim indeksima (BPI 9900, BSI 6500) to su po meni izrazito niže vozarine za panamaxe i handymaxe (koje atlantska plovidba posjeduje), unatoč BDI na ATH. Jesam li u pravu kad kažem da nam nije za vozarine i korelaciju s cijenom ATPL toliko presudan BDI već je bolje pratiti BPI i BSI? Čista logika zaključivanja.

Nemoguce… u tom slucaju ce unajmitelj naruciti 2 panamaxa (ili 3) i jeftinije proci od capesize najma za istu ili vecu tonazu.

Nije svjetsko bulk trziste zabokrecina

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

ne nije, imaš pravo @sakai;

ali je zato to ZSE

samo što nije...


ne tvrdim da projecirani nije toliki, ili neće biti toliki
samo sam rekao da je TRENUTNI, službeni oko 14
NHF., majstore [thumbsup]

čini mi se da je nakon 1Q2008 negdje oko 9, vidjet ćemo sutra
[/quote]

P/E 8,63 – ispravljeno, nisam puno fulao [huh]
http://www.poslovni.hr/57010.aspx

Heaven or Las Vegas

Cape-ovi su najčvršći pokazatelj čega? Cape-ovi samo mogu stvoriti umjetan prividan rast BDI indeksa, međutim ono što zaista pokreće BDI prema nekom određenom cilju je u konačnici određeno komponentom koja je najmanje volatilna, odnosno koja nosi najmanji rizik promjene. BDI je, gledajući dugoročnije njegovu svrhu, više-manje pokazatelj jednog dijela ekonomskog rasta ili pada. Naznake ili špekulacije boljeg biznisa odnosno jačeg trgovanja povisuju indeks, i obratno. Ono na šta se oslanjaju svi ozbiljni ulagači je zapravo procjena ekonomskih aktivnosti povezanih sa najstabilnijim pokazateljem ovog indeksa, dakle ona njegova sastavnica koja je najstabilnija (najmanje volatilna, najmanje rizična) i na temelju čega mogu sa priličnom sigurnosti zaključivati o opravdanoj održivosti BDI indeksa u sklopu kojega se ta sastavnica nalazi. Ta sastavnica je BSI. Zašto baš BSI? Analize su pokazale da manji brodovi tipa handysizea i handymaxa zbog trenutnog položaja na tržištu (malen broj novogradnji, veći broj očekivanih zastarjelih brodova) u odnosu na ostale iz istog sektora ulijevaju povjerenje da im vozarine neće u toj mjeri padati (u odnosu na ostale) prilikom usporavanja aktivnosti ovog sektora, dok prilikom rasta pristojno prate ostale. Uzmite samo podatak da su sredinom 2006. vozarine za panamaxe i handymaxe bile praktički jednake kada je aktivnost sektora bila na niskim granama. Zbog istih se razloga ulagačima više preporučuju brodarske kompanije koje u svom sastavu imaju više tzv. manjih brodova po tonaži.

Primjer 1)
Pogledajte šta se dogodilo prilikom postizanja ATH BPI, BSI, BDI prošle godine:

Od ATH BPI i BSI (30.10.2007.) do ATH BCI i BDI (15.11.2007.):
BDI se povisio oko +1%
BCI se povisio +11%
BPI se snizio -10%
BSI se snizio -2,5%
U ovom je periodu BCI umjetno povisio BDI indeks. Da je on taj indeks koji diktira tržište onda se ne bi dogodilo ovo što je opisano ispod.

OD ATH BPI i BSI (30.10.2007.) do mjesec dana nakon ATH BCI i BDI (17.12.2008.):
BDI se snizio -9.5%
BCI je ostao nepromijenjen
BPI se snizio -20%
BSI se snizio -13%
BDI trenutno impulzivno naginje komponenti koja najviše "navlači", a to je zbog velike volatilnosti praktički uvijek BCI. Međutim promatranjem nešto dužeg perioda BDI "ostavlja" BCI i prati manje volatilne indekse (očekivan povratak, stabilna ekonomija).

Primjer 2)
Krajem 10.mj.2007. je kod ATH BPI i BSI raspored indeksa bio slijedeći:
BDI 10885
BCI 14650
BPI 11713
BSI 6960
Tijekom 11.mj 2007. je praktički kod prethodne ATH BDI raspored bio slijedeći:
BDI 10930
BCI 16256
BPI 10640
BSI 6720
Danas je raspored kod ATH BCI slijedeći:
BDI 11350
BCI 18348
BPI 9889
BSI 6488
Ako je itko primjetio BDI je narastao zahvaljujući rastu BCI, međutim BSI i BPI su ostali postotno prilično niže od prethodnog ATH BDI, da ne napominjem svog ATH. Da je tržište imalo stabilnije po meni bi ova dva indeksa BPI, BSI to odavno prepoznala i jednako bi rasla. Međutim, ovako mi ostaje za zaključiti da su capesizeovi zbog trenutnog buma vozarina (poklopilo se nekoliko ključnih stvari) koji nije dugoročno održiv, odvukao sa sobom BDI. Obzirom da je situacija kakva je, za pretpostaviti je da će se i investitori povoditi pokazateljima manje volatilnosti (manjeg rizika), u ovom slučaju suzdržavati se glede ulaganja. Zbog istih razloga ni ATPL, pa čak ni Drys (koji obiluje cape-sizeovima) ne može postići svoju prošlogodišnju ATH vrijednost. Vjerujem da bi situacija bila daleko drugačija da su BSI i BPI pratili adekvatno porast BDI.

Evo, kome se dalo čitati. Mislim da sam bio jasan.

pa čak ni Drys (koji obiluje cape-sizeovima) ne može postići svoju prošlogodišnju ATH vrijednost.

Da vas opet citiram.

Drys je teoretski bio na ATH kao i drugi brodari praktično a bio je zbog toga što je povećao broj dionica kroz dokapitalizaciju.

Kolega vidi se da ulažete u znanje ali trebate još.U svakom slučaju pohvalno.

SAM PROTIV SVIH

Hanger, u vezi tvog posta. Sve stoji.

Samo napomena da zaboravljaš na BHSI kao index za handysize, BSI mjeri supramaxe(handymaxe).

A postoji razlog zbog čega Economou (DRYS) nema u floti jedinice manje od panamaxa, niti ima namjeru nabavljati manje jedinice (supra ili handye). Čovjek nije glup.

JESTE LI ZNALI? (kutak za fond managere i one koji se tako osjecaju)
… da Kineska brodogradilista debelo vode u ukupnom bulk orderbooku sa cca 50% ukupnih narudzbi? Mozda jeste.
Ali sigurno niste znali da je u prvom kvartalu isporuceno samo 19 bulk novogradnji !!!
Od planiranih 134 u 2008.
Cak i ako uracunamo Lunar New Year i nezabiljezene hladnoce… priznat cete – malo je. [thumbsup]

PS Jozo ide na holidays. Nemoj da vidim ATPL ispod 3500 kad se vratim.

Ne dajte zlovencima more jer ode u 3pm: terminal, plinovod, petrokemija, janaf, polimeri, brodogradnja, poljoprivreda itd itd


ne nije, imaš pravo @sakai;

ali je zato to ZSE

Ja pricam o poslovanju, ne o dionici. Pa nitko nije toliko bedast da placa capesize od 200 000 dwt 300.000 usd per day, a u slucaju koji je Hanger naveo, moze naruciti 3 panamaxa od 75.000 dwt za (57.500 usd per day x 3) sa ukupnom nosivoscu vecom od tog capesizea. I jos mogu proci kroz kanale.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Sakai je ovdje u pravu . Sasvim je logično da ti index nisu nezavisni. Međutim, činjenica danas je da je cap index premašio svoj ATH, dok ostala dva nisu previše blizu svoga. Ali, gledano dugoročnije nemoguće je da jedan nastavi rasti dok ostali stoje ili padaju.
Kao i svakoj trgovinskoj razmjeni tako i ovdje BDI ovisi isključivo o dva faktora. PONUDA i POTRAŽNJA. Ako brodova za prijevoz neće biti dovoljno sasvim logično se nameće da će isti rasti. Također, vrijedi obrnuto.
Još jedna stvar. Što vrijedi Atlanskoj ili bilo kojem drugom brodaru da BDI bjesomućno raste ako su joj svi raspoloživi brodovi trenutno ugovoreni ? Dakle, bolje je imati tri slobodna broda pri manjem
BDI-u nego jedan pri BDI-u na vrhuncu.

Upravo tako. Ne znam cemu ta dnevna kolektivna masturbacija na BDI, osim ako se ne radi o nekakvim sebicnim interesima.

Flyer, puno puta je prezvakano upravo to sto ti jos jednom napominjes (odnos BDI-ATPL-najam), medjutim i tvoj ce post ostati ignoriran ;( kao i ostali. Tako je to na ovom forumu.

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

New Report

Close