ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 09.05.2024. u 01:27
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
52,80
158
3
52,40
52,80
0,76%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


šta je sad ovo, indexi dole, brodari gore!? [lol]
[thumbsup]

Rekla bi Ivana7, ne kupujte indekse nego određene dionice…[lol]

UPGRADING TO MARKET OUTPERFORM ON STRONG RAKIJA DEMAND!


šta je sad ovo, indexi dole, brodari gore!? [lol]

[thumbsup]

Inverzija.

Izgleda da se ljudima baš ne prodaje po ovim cijenama što ukazuje da je sve manje naivaca ili se varam.

Mislim da se ne varaš. Pogledaj samo promet posljednjih dana, ljudi ipak ne žele dati svoje dionice u bescijenje

semper fidelis

Moram priznati da me ovo danas poprilićno zbunjuje, ali kako sada stvari stoje u ponedeljak nam se zeleno piše [thumbsup]

Kazu u nadi je spad [pray]

Obey Ferengi Rules of Acquisition

bdi se obrušio, ameri se obrušili, brodari rasturaju!

živjeli! [thumbsup]

http://www.liderpress.hr/default.aspx?sid=53104

Evo malo od domaćih analitičara

Na globalnom tržištu brodskog prijevoza spot vozarine su i nadalje u padu, a indeks vozarina sipkog tereta BDI jučer je oslabio 1,72 posto, na 6.929 bodova. Kako ističe Balgač, razlog je tome prije svega pad vozarina na spot tržištu, dok terminski ugovori za brodski prijevoz za četvrto tromjesečje bilježe 30 do 35 posto više razine od spota.

"Dio ulagača na stranim burzama očekuje na tome tržištu u četvrtom tromjesečju snažniji oporavak vozarina. Oni koji se klade na rastući trend vozarina podupiru to činjenicom da počinje sezona žitarica na sjevernoj hemisferi, pri čemu se očekuju velike količine za prijevoz jer je ove godine povećana njihova proizvodnja uslijed uzleta cijena na robnim burzama. To bi trebalo ponajprije pomoći rastu vozarina za panamax brodove", kaže Balgač.Dodaje kako uskoro započinje i sezona povećanja zaliha ugljena prije zime, a završava i razdoblje monsuna u Indiji, pa se u rujnu može očekivati rast aktivnosti prijevoza u indijske luke.

"Rizik predstavljaju aktivnosti Kine, inače generator rasta indeksa vozarina za cap-size brodove. Jučer je indeks za cap-size brodove oslabio 2,7 posto. Kina trenutno ima vrlo velike zalihe željezne rudače. Nastavi li gomilati zalihe kao i u drugom tromjesečju prošle godine, potražnja za brodskim prijevozom bit će golema i moguće je očekivati rekordne razine BDI-ja", tumači Balgač.

Dodaje kako situacija u sektoru brodara ponajviše ovisi o globalnom gospodarskom rastu, koji pokazuje znakove posustajanja. S druge strane, učestalo je i otkazivanje narudžbi za izgradnju brodova. "Analitičari JP Morgana očekuju otkazivanje između 30 i 40 posto narudžbi za izgradnju brodova, zbog posljedica financijske krize i sve teže dostupnog novca. To će brodarski sektor činiti i nadalje vrlo izazovnim", ističe Balgač


Analitičari JP Morgana očekuju otkazivanje između 30 i 40 posto narudžbi za izgradnju brodova, zbog posljedica financijske krize i sve teže dostupnog novca.

AOP 012 [thumbsup]
Blagdanski popusti…

UPGRADING TO MARKET OUTPERFORM ON STRONG RAKIJA DEMAND!


Znali tko kad ide izgradnja marine u Gruškoj luci ?????

Ne zna se ni ide li, a ne kada ide.


http://www.liderpress.hr/default.aspx?sid=53104

Za ne povjerovati da je bar jedan analitičar napisao nešto konkretno o tržištu i bez puno grešaka. Pa ovaj valjda jedini konkretno prati zbivanja i od svih dosadašnjih pokušaja objašnjavanja što se događa ovaj tekst mi izgleda kvalitetniji od bilo kojeg koji sam imao prilike pročitati od naših analitičara.

Jedino je zadnji odlomak nespretno sročen, situacija brodskog tržišta ovisi o svjetskom gospodarstvu, ali ne na način kako autor teksta implicira. Projekcije o otkazivanju novogradnji su isto pretjerane.

Kina i Indija su svakako jedan od većih generatora cijena vozarina obzirom na potražnju ugljena i ž.rudače, pa se detaljnije treba pratiti njihov gospodarski razvoj. Žitarice s druge strane uvoze gotovo sve zemlje da se zadovolji uvijek rastuća potražnja (prehrana). S te strane kada se i uznemiri veliko svjetsko gospodarstvo kakvo je američko ne može se odmah vući paralela s drugim svjetskim gospodarstvima kao što je kinesko gdje je rast GDP-a daleko veći.

Projekcije otkazivanja narudžbi novih brodova od 30-40% zbog financijskih poteškoća mi se čini svakako pretjeranom brojkom, podatak bi se mogao eventualno odnositi na određene poteškoće u financiranju. A možda je autor mislio na projekcije kašnjenja u isporukama brodova (trenutno za ovu godinu ta brojka doseže 25%).

Može se naći podatak o pretpostavci otkazivanja narudžbi u visini oko 22 mlrd $ kroz iduće 3 godine, što obzirom na broj narudžbi (do kraja 2010.g naručeno je 800 capesizova, 150 panamaxa, 680 supramaxa, 600 handysizea – ukupne vrijednosti 140-150 mlrd $) ugrubo čini oko 15% naručenih brodova.

Inače što se točno zbiva s brodovima trenutno na moru:

Ako gledamo atlantsku stranu tržišta najživlje je na bazenu Mediterana i Crnog mora, izrazito je jaka sezona žitarica gdje je velika kompeticija među izvoznicima Rusije, Ukrajine i Kazahstana (vrlo dobre sezone i vrlo dobri volumeni). Očekuje se da će ovaj bazen privuči najveću koncentraciju brodova u idućih desetak dana. Ovdje su spotovi najveći za panamaxe.

Od sredine devetog mjeseca primat preuzima američki zaljev (US Gulf) s ogromnim volumenima žitarica.

Krajem devetog mjeseca u potražnju će se pridružiti Kina uvozom ugljena i željezne rude.

Za sada stoji pretpostavka o potrebama povećanja broja unajmljenih brodova za barem 30% u 4q2008. Za napomenuti je da izrazito velik broj brodova čeka unosne dugoročne t/c ugovore u 4q2008 obzirom na potražnju i cijene vozarina (današnje im nisu primamljive, koliko god to blesavo zvuči, i radije idu na spot !).

Ovdje će trebati pametno odvagati dužinu t/c ugovora jer će 2010.g. biti očekivano loša za ugovore zbog hrpe novogradnji koje tada dolaze u ukupnu ponudu.

Možda se ne bi trebalo zaletavati ove jeseni s nekakvim trogodišnjim ugovorima ako vozarine ne postignu svoj ATH ove godine. Možda je bolje iskoristiti kakav dobar 4-6mjesečni ili 1y t/c pa na proljeće ili u jesen 2009.g. tražiti pokriće dugoročnim ugovorom do 2012.g ili 2014.g. da se izbjegnu godine kada se očekuje zasićenje tržišta.

rooster, lijepi grafovi!
pitanje: kako računaš količina/cijena? imaš pristup povijesnim intraday trgovanjima ili koristiš zaključnu (ili prosječnu) cijenu.
evo primjera što pitam (brojevi su bubnuti): 25.6. nek je protgovao 5 mio kn i zaključna je cijena 2550 kn. Trgovana količina je 2.000 kom. High low raspon 2600-2500. Da li za izradu svojih grafova pridružuješ svih 2000kom sa 2550 kn, ili uzmeš stvarno intraday trgovanje i koliko je količine prošlo po kojoj cijeni?
Ako intraday, odaklen ti podatci?

All shipping lanes lead to China.

@ hanger – vjerojatno analitičar odavde vuče podatke o otkazivanju

Morgan Stanley warns on bulker cancellations
Saturday, 30 August 2008

As much as $22.7bn of newbuilding dry bulk contracts could be deleted in the the next three years, as well as delivery delays for up to 20% of the scheduled order book, Morgan Stanley said in a research note yesterday. The US investment bank said around 28.9m dwt of the 407m dwt tonnage on order could eventually be cancelled, while a further

6.2m dwt of vessels due to be delivered in 2008 could be delayed,
with a further 13.3m dwt for 2009 and 21.8m dwt for 2010.?
The bank noted that in 2007, delivery delays affected 2.6m dwt, or 41 vessels, representing 10% of the scheduled dry bulk order book. Delays were down to equipment shortages.
“We believe that the degree of order cancellations could be particularly high by speculators who are unable to get financing and have placed orders with smaller unlisted China yards,” Morgan Stanley said.
“Anecdotal evidence from shipping industry participants indicates that up to 75% of newbuild orders across all ship types may not have secured financing and 30% ($150bn) of the newbuild orders could face a shortage of debt financing.
“Assuming an order book period of three years, this implies a potential funding shortage of $50bn a year,”said Morgan Stanley.
The upside of all of this though is that the supply/demand ratio would work out very favourably for those owners with ships, Morgan Stanley saying it expects average Baltic Dry Index (BDI) rates of 6,800 in 2009 and 5,400 in 2010.

Source: SeatradeAsia Online

Shipbuilding Orders to Decline 40% This Year, Macquarie Says
Saturday, 30 August 2008

Shipbuilders will likely see new orders decline 40 percent this year as buyers can’t get credit and slowing commodities demand reduces the need for investment in new vessels, Macquarie Group Ltd. said. Orders in the global shipbuilding industry will fall by a further 16 percent a year in 2009 and 2010, the Sydney-based bank

said in a research note dated yesterday. Shipbuilders are also paying more for steel plates, the bank said.
The Baltic Dry Index, a measure of commodity shipping prices, has dropped 22 percent as global economic growth slows. Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. and Hyundai Mipo Dockyard Co. reported order cancellations this month.
“We expect to see massive downward revisions on shipbuilders’ earnings over the next 12-month period, driven by recent sharp increases in plate prices and other key raw material prices,” analyst E.S. Kwak wrote. “Companies are now guiding for margin declines until 2009-10.”
Steel plate prices have jumped more than 50 percent and gains in the dollar this year have caused shipyards to lose value on contract settlement after they’d hedged against declines, Kwak wrote. Newer shipbuilders will suffer the worst impact, Kwak said.
A vessel’s price is fixed when the contract is signed, and raw material prices have jumped higher than expected, Macquaire said. Japanese shipbuilders have raised prices by as much as 50 percent to cover plate cost increases, the note said.
Macquarie has an “underperform” rating on Samsung Heavy Industries Co., Hyundai Mipo Dockyard., Hyundai Heavy Industries Co. and Daewoo Shipbuilding, the note said.

Source: Bloomberg
__________________


rooster, lijepi grafovi!
pitanje: kako računaš količina/cijena? imaš pristup povijesnim intraday trgovanjima ili koristiš zaključnu (ili prosječnu) cijenu.
evo primjera što pitam (brojevi su bubnuti): 25.6. nek je protgovao 5 mio kn i zaključna je cijena 2550 kn. Trgovana količina je 2.000 kom. High low raspon 2600-2500. Da li za izradu svojih grafova pridružuješ svih 2000kom sa 2550 kn, ili uzmeš stvarno intraday trgovanje i koliko je količine prošlo po kojoj cijeni?
Ako intraday, odaklen ti podatci?

Koristi se prosječna cijena trgovanja za određeni dan i volumen trgovanja tog dana. Dakle, granulacija je jedan cijeli dan, ali su parametri korektni. Jer će se kroz prosječnu cijenu svakako vidjeti ako je prošla veća količina na određenoj razini. Korištenje zaključne cijene bi, naravno, unijelo veliku grešku.

Tako da mislim da se grafovima može vjerovati. Barem u mjeri u kojoj je izvor vjerodostojan, a to je bloomberg, prilažem link s kojeg skidam podatke, konkretno za ATPL-R-A:

http://www.bloomberg.com/apps/data?pid=webpxta&Securities=ATPLRA:CZ&TimePeriod=5Y&Outfields=HDATE,PR005-H,PR013-H

US took freewheeling capitalism to the limits and the wheels came off

ve pohvale za trud i ideju. Jedan od zanimljivijih grafova.

Dakle, moguće je koristiti 3 cijene:
zaključnu, prosječnu i stvarne cijene po stvarnim količinama.

Složili smo se da je zaključna cijena najlošiji izbor. Prosječna? Pretpostavimo da je do 12h nekog trgovinskog dana neki Fond A kupio 1000 kom ATPL po 2500 HRK. Popodne tog trgovinskog dana Fond B kupi isto 1000 kom po 2400 HRK (high-low raspon od 100 HRK nije rijetka stvar kod ove dionice). Dakle, imamo protrgovanih 2000 kom sa prosječnom cijenom 2450 HRK. I ti u svoju tablicu računaš 2000 kom sa cijenom od 2450 HRK, iako po toj cijeni nije prošla niti ijedna dionica.

Sa stvarnim intraday podatcima bi ova zanimljiva tablica bila najkorisnija i najpotpunija no problem je izvor podatak i odakle povući količine i cijene po kojoj su koje količine prolazile. Ako imaš pretplatu na Reuters vidim da postoji tamo ta povijest i ti podatci. Ako nemaš i nemoš doć do njih (probat ću ti ja nekako exportirati iako do sada nisam uspio), onda je korištenje prosječne cijene sa dnevnom količinom OK za nastaviti. Bolje biti otprilike upravu nego u potpunosti u krivu, rekao bi WB.

All shipping lanes lead to China.

New Report

Close