ACI (ACI d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ACI (ACI d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

Fantastična dionica. Za burzovni suicid ..jedna od najboljih.

[color=blue][/color][b][/b]...prodajte dionice...-kupite nekretnine!


Fantastična dionica. Za burzovni suicid ..jedna od najboljih.

jao ljubica. kad sam vidio da pišeš na ovoj temi mislio sam da si i ti uspjela nabost neku dobru dionicu.
kad ono opet ništa, nikako s tobom na zelenu granu.

Tekst od gotovo prije dvije godine, koji vrijedi pročitati

Marine dobro žive

…ACI (Adriatic Croatia International Club) jedinstveni je brand u svijetu, jer nigdje drugdje ne postoji lanac koji obuhvaća 21 marinu, temeljen na visokokvalitetnoj i standardiziranoj ponudi za nautičare, koliko ih ima ACI duž hrvatskog dijela Jadrana. ACI u posljednje tri godine ostvaruje pozitivne poslovne rezultate i dobit koja je samo u prošloj godini iznosila 11 milijuna kuna. U istom tom razdoblju ACI je u povećanje kvalitete usluga u svojim marinama investirao 117 milijuna kuna i to vlastitih sredstava, bez kreditnih zaduživanja. Daljnji planovi podrazumijevaju proširenje kapaciteta postojećih ACI marina temeljem prostornih planova, a ACI je već predao svu potrebnu dokumentaciju za proširenje ACI marina Opatija, Split, Skradin i Dubrovnik. U opatijskoj ACI marini planira se proširenje marine za dodatnih 80-ak velikih brodova od 30 do 60 metara. To znači da bi se tu gradio jedan potpuno novi dio marine koji uz izgradnju pontona predviđa i Upravne zgrade ACI-ja, te svih pratećih objekata za ekskluzivni turizam.

"Kriza u nautičkom turizmu nije uočljiva, jer Hrvatska je i dalje u prednosti, jeftiniji smo od konkurencije i to za 30%. Najskuplje zemlje su Španjolska, Francuska, Italija, pa tek onda Hrvatska, a jeftinija od nas jedino je Grčka, ali s neusporedivom kvalitetom usluga. Mi ne prodajemo vez, nego destinaciju, a svi žele biti u središtu događanja. Jadran to svakako jest", poručuje Violić dodajući kako Hrvatskoj nedostaje 15.000 novih vezova. Dodao je da ACI, dopuste li mu prilike, želi izgraditi tri velike marine i to na sjevernom, srednjem i južnom Jadranu sukladno preporuci resornog ministarstva da se grade u blizini zračnih luka. Na godišnjem vezu u ACI marinama registrirano je 3.684 plovila.

http://limun.hr/afterwork/main.aspx?id=501866

Srdačan pozdrav

U današnjem Business Classu ( business.hr) intervju s predsjednikom uprave ACI-ja.

Govori o poteškoćama koje je zatekao kada je došao na svoje sadašnje radno mjesto i na tržišne izazove koji su pred njima.

Najzanimljvije jest: o zainteresiranosti kupaca za ACI

Zadnji je bio fond Quaestus koji je nudio 150 mil kn za 27%. Nije mu jasno koja je logika da toliko vrijedi četvrtina tvrtke. U slučaju da je iznos 150 mil € onda bi to imalo smisla, napominje. Kaže da je njihova ideja dokapitalizacija uz prodaju za pet do najviše sedam godina, no takvu odluku mora donijeti Vlada, a ne on.

Srdačan pozdrav

Dugo sam razmišljao i vagao da li da čvaknem onih stotinjak komada na asku, pa makar za dugo-dugoročno, ali evo kako se pomalo ipak rasprodaje možda je bolje pričekat… usput i čitam kako stranci gledaju na cijene aci-jevih marina, sudeći po kritičkim komentarima vezanim uz skupoću ( a kojih će s vremenom bit sve više ), pa malo proučavajući trendove, kritična masa korisnika aci-jevih marina je vjerojatno dosegnuta, tim više jer očito svatko danas gleda na svaki euro pa čak i stranci ( osim ekstrabogataša za koje ove marine ionako nemaju ni dovoljno ponude ni mjesta )…

ACI Marinas Croatia – excessive fees
Vaš link

Godišnji prihodi od prodaje teško mogu prijeći 180 milijuna kuna u bilo kojoj od naredne 3 godine, neto dobit teško može prijeći 30 milijuna godišnje. Obzirom da će konačno očistit bilancu od ranijih gubitaka firma eventualno može isplaćivat solidne dividende, al vjerojatno neće ni to kad je država većinski vlasnik.

Dakle to je to šta nam aci može ponudit od fundamenata i povrata ulaganja za narednih par godina. Iako i dalje stoji da za dugoročno postoji interesantan potencijal, ovo šta se iz priloženog nudi je ipak premalo i sigurno ima boljih prilika za potrošit novce.

I sad kad sve to skupa sažmem, obzirom da se nove marine ionako neće gradit skoro, a postojeće su već lagano preskupe korisnicima, i kad nema ni okvirno zainteresiranih za daljnje ulaganje ( jednostavno jer nije zdrava klima a vjerojatno ni pravo vrijeme za ulaganje ), pa rekao bih da je ova dionica puška -i to prazna.

A to šta predsjednik uprave priča, to su ipak puste želje. Šta on misli da firma vrijedi 500 milijuna eura?? Pa ne vrijedi ni 50! Ovo je nešta slično kao i ideje u prodaji ksst, ako ne i gore. Danas imalo ozbiljan investitor neće samo pljunut novce ako ne vidi koristi iz tog posla, a pogotovo ako drugi traži nerealne svote.

never surrender

Zanimljivo viđenje situacije vezano za ACI d.d.

Što se tiče osobnog iskustva s njima, do sada je bilo pozitivno i nisam imao nikakve primjedbe na njih. Usluge koje nude variraju od osobe do osobe iz prostog razloga jer stranci imaju različite preferencije i platežnu moć.

Uvjeren sam da se svaki novčić isplati pogotovo jer uslugu takvog tipa na takvoj lokaciji nećeš nigdje naći u svijetu.

Pusti Španjolsku, Monaco, Francusku, Italiju i Portugal; ljudi cijene potrošen novac najčešće kada gledaju uspomene iz prošlosti: slike u albumima, stare obiteljske fotografije i sl. Tada to nije niti bitno, nego je bitna kvalitetna i brza usluga.

Da ne skrećem previše sa teme,ukratko – stvar je izbora i mogućnosti, ali je pohvalno da postoje kritike i da se usluga s godinama poboljšava i nadograđuje.

Ne znam zbog čega si uzeo iznos/brojku od 180 mil kn kao godišnji prihod, kada radi usporedbe možeš za očetak uzeti prihod od prodaje iz 2009 – preko 153 mil. kn, a za 2010. – preko 163 mil. kn?

Rast je prilično impresivan, pogotovo ako uzmeš u obzir stanje na tržištu i poziciju koja je zatečena kada je Anto došao.

Napomene : 70% prihoda ostvaruje se od deviznih priljeva ( znatna izloženost deviznom tečaju, posebice €, gdje bi pad € ima utjecaj na smanjenje financijskog rezultata i obrnuto)

* za sve kategorije kupaca naplata se vrši unaprijed (stroge mjere kontrole naplate – zadužnice, kod kojih se nakon 6 mjeseci pokreću ovršni postupci

Društvo ima 2 dugoročna kredita

1.) HBOR – rok otplate prekosutra (30.09.2011.). Kredit je osiguran jamstvom RH.

2.) Erste banka – glavnica (550 000 €) – rok otplate 27.12.2013.

Društvo koja je i dalje u državnom vlasništvu, posluje uredno s odličnim rezultatima na svim nivoima i ponovno sa svijetlom budućnosti.

Što je napravljeno u zadnjih nekoliko godina

* investiralo se u izmjenu plutajućih valobrana i dotrajalih pontona (postavljeno je 900 metara novih pontona)
s novim pontonima povećani su kapaciteti u marini Pomer u Puli, zatim u Vrboskoj na otoku Hvaru, marini Rovinj i Split

* ređeni su ili izgrađeni brojni novi sanitarni čvorovi

* proširenjem nekih marina pojavilo nešto novih slobodnih vezova za ‘godišnjake’, no oni su ‘otišli’ u tren oka, a što je najvažnije, svi oni koji su tražili vezove u marinama na kopnu, bliže zrakoplovnim lukama i cestama, bez dvoumljenja pristali su i na vez na otoku

= Zbog svega toga povećane su cijene

Što bi se trebalo očekivati u budućnosti

Prije svega treba napomenuti kako marine imaju koncesije do 2030. godine, što znači da se može planirati i raditi na dulju stazu. Prije svega treba riješiti pitanje vezivanja megajahti na tri ključna punkta: južnom, srednjem i sjevernom Jadranu. To su dugoročna konačna rješenja.

Ono što je najbitnije jest:

ACI je u 2011. godini nastavio s trendom investiranja u oplemenjivanje ACI marina s ciljem postizanja vrhunske kvalitete kapaciteta, te podizanja kvalitete pružanja usluga u cijelom sustavu.

Za 2011. godinu utvrđen je plan ulaganja u ukupnom iznosu od 72,2 milijuna kuna. Predviđena ulaganja financirati će se iz vlastitih izvora, osim manjeg dijela ulaganja u travel liftove koja će biti financirana namjenskim kreditom.

U prvom tromjesečju 2011. godine ugovoreno je 32,2 milijuna kuna sveukupnih ulaganja u sustav, te je realizirano 9,7 milijuna kuna.

http://limun.hr/main.aspx?id=703923

Uzevši u obzir navedene investicije i poslovni plan koji je određen na kratak, srednji i dulji rok pustimo se iznenaditi kakvi bi nas poslovni rezultati mogli očekivati u budućnosti. Strogo robovanje brojkama ponekad bude nagrađeno boljim pokazateljima od planiranih.

Što se tiče prodaje – ne vidim razloga zašto bi se nešto prodavalo tijekom investicijskog ciklusa tijekom rehabilitacije tržišta? Cijena, pa to je relaitvan pojam, no vrlo je važno napomenuti:

http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2010_12_144_3629.html

Srdačan pozdrav

Stoji svaka napisana riječ, al kad pogledaš oni su faktički pred završetkom investicijskog ciklusa, teško da mogu u postojeće marine nešta više investirat da bi imali još veći povrat ( više kupaca il korisnika koji ostvaruju tvtki više prihoda ). Možda još mogu povećat prihode maksimalno 10 posto ( zato govorim o max prihodu od prodaje oko 180 milijuna ), al ako se ne krene u ozbiljniji pothvat širenja neće znat u šta više investirat, a postoji i opasnost od preinvestiranja, znači trošenja novca tamo gdje stvarno ne treba. A jasno je da višak država neće isplatit kroz dividendu.

A možda je upravo to preinvestiranje i počelo s ovom godinom. Pitanje je kako će se i kroz koji period vratit tih uloženih 70 milijuna kuna. Da tih 70 milijuna donese dodatnu dobit od 3 milijuna kuna godišnje ( teško da će više ) potrebno je 20 godina čekat da bi se ulaganje isplatilo.

Zato i direktor toliko vapi za bilo kakvim vidom što hitnijeg dolaska svježeg novca i volje od strane države koji će omogućit širenje biznisa, jer i njemu je jasno da još barem nekoliko godina neće bit moguće širenje aci-ja ( od dozvola do gradnje ). Čovjek se opravdano brine da će imat prazan hod, a šteta je, bespotrebno se gubi praktički siguran zarađen novac. Al to je upravo stvar države koja ne zna prepoznat takve projekte.

Zato kažem, dionica je za dugo-dugoročno, jer sad više za narednih par godina ne može ponudit ništa spektakularno. Uostalom, nekom se možda neće ni čekat cijela ta priča pa će malo po malo izlazit iz dionice i vršit pritisak na cijenu, a mislim da se upravo to događa.

never surrender

Prvenstveno ACI treba gledati kao d.d. od strateškog interesa za RH.

Prije 3 godine Anto je dao jedan jako bitan intervju u kojem je kazao će se okrenuti ulaganjima kada budu sigurni da je situacija stabilna i ne predstavlja visoki rizik za druga sredstva financiranja: npr. izdavanje obveznica ili bankovni krediti.

Napomenuo je da prvenstveno misli na planirane investicije koje se tiču izgradnje novih marina.

U RH u kojoj je stacionirano 50-ak marina nedostaje cca 15 000 vezova ( trenutno ih ima oko 15 000).

To je reda veličine cijelog tržišta, koje ostaje neisokrišteno!

Ono što im je u planu jest gradnja tri marine – jedna na sjeveru Jadrana, jedna u srednjoj Dalmaciji i jednu u južnoj Dalmaciji – sve tri u blizini aerodroma.

Nove ACI marine trebale bi biti izgrađene za prihvat megajahta, brodova dužine od 25 do 80 metara. Sve marine bit će kompletno opremljene prema zahtjevima tržišta za koje se i grade, što znači da će marine imati mogućnost godišnjeg prihvata megajahta, zimskog servisa te dodatnih usluga koje su potrebne kako bi se zadovoljile potrebe tog specifičnog segmenta tržišta – ekskluzivni restorani i dućani brodske i nautičke opreme, bazeni, SPA, captain’s Clubovi…

Pisma namjere prema lokalnim vlastima na lokacijama gdje žele graditi su odaslana i čekaju odgovore lokalnih vlasti jer bez njihove suglasnosti nije moguće početi idejna rješenja. Služebnih odgovora nema na pisane zahtjeve.

Godišnje investiranje u iznosu spomenutog u mome prošlom postu sigurno će imati efekt na poboljšanje poslovnih aktivnosti društva.

O dobiti u brojkama ne bi govorio, jer zaista dobit nije nužno ono oko zbog čega bi trebalo lomiti koplja. Glavni problem jest što ne znamo što nam donosi EU tržište i što će se događati u narednom vremenskom periodu s gospodarskom situacijom u svijetu. Tu vidim najveći problem, makar za kvalitene projekte uvijek ima vremena i novaca.

Ne sumnjam uopće u potencijal ACI-ja -ovo nije sigurno prilika za divlji kapital, već za one koji znaju što točno trebaju i što žele.

Srdačan pozdrav

I to stoji, dobro je poentirano da određene namjere postoje i to je lijepo da postoje, samo te namjere su postojale i puno ranije, a sad su se samo našle na papiru. No prava je istina da se očito država igra pokvarenog telefona s lokalnim vlastima. Dok god je politika umješana ( a je ) bojim se da će teško i sporo tu past ikakav dogovor.

Naša vlast ni na lokalnoj ni na državnoj razini ne razumije il bolje rečeno ne želi razumjet ovakve investicije, a gdje će tek skupa surađivat, svako prvo gleda svoj džep i svoju korist, pravo ono zatucano razmišljanje koje nas je i dovelo tu gdje jesmo, a kapital takvo ponašanje ne trpi.

Nedostaje štošta kod nas ne samo marina i vezova, pa pogledajte ulaganja u riječne plovne putove, željeznice, energetiku, bilo koji drugi segment od čega bi opća zajednica imala koristi kao i ulagač…ma gdje smo mi od zemlje u kojoj se ulaže…

Ne sumnjam ni ja u potencijal aci-ja, al sumnjam u potencijal onih koji odlučuju o aci-ju da mogu tako skoro iz sveg ovog skupa nešta napravit.

never surrender


I to stoji, dobro je poentirano da određene namjere postoje i to je lijepo da postoje, samo te namjere su postojale i puno ranije, a sad su se samo našle na papiru. No prava je istina da se očito država igra pokvarenog telefona s lokalnim vlastima. Dok god je politika umješana ( a je ) bojim se da će teško i sporo tu past ikakav dogovor.

Naša vlast ni na lokalnoj ni na državnoj razini ne razumije il bolje rečeno ne želi razumjet ovakve investicije, a gdje će tek skupa surađivat, svako prvo gleda svoj džep i svoju korist, pravo ono zatucano razmišljanje koje nas je i dovelo tu gdje jesmo, a kapital takvo ponašanje ne trpi.

Nedostaje štošta kod nas ne samo marina i vezova, pa pogledajte ulaganja u riječne plovne putove, željeznice, energetiku, bilo koji drugi segment od čega bi opća zajednica imala koristi kao i ulagač…ma gdje smo mi od zemlje u kojoj se ulaže…

Ne sumnjam ni ja u potencijal aci-ja, al sumnjam u potencijal onih koji odlučuju o aci-ju da mogu tako skoro iz sveg ovog skupa nešta napravit.

Potpisujem.

Srdačan pozdrav

Evo ovi kao da slušaju šta se priča okolo…prosto da čovjek ne vjeruje

Vaš link
Najavio je kako će Kukriku koalcijia, pobjedi li na izborima, u prvoj godini mandata graditi deset megamarina. „Za svaki projekt veći od 20 milijuna eura buduća vlada preuzet će odgovornost“, rekao je te istaknuo mogućnosti energetike.

E sad je jedino pitanje, da li su to predizborni trikovi il stvarni program. Meni ovako na prvu ne zvuči kao navlakuša, jer vjerojatno 99,5 posto ljudi u ovoj državi ili nije ni čulo/pročitalo ovu izjavu ili je nije ni doživilo. Ako ništa drugo bar je korak naprijed u razmišljanju, a ne onom zatucanom mentalitetu kakav čuči zadnjih desetljeća.

never surrender


Evo ovi kao da slušaju šta se priča okolo…prosto da čovjek ne vjeruje

Vaš link
Najavio je kako će Kukriku koalcijia, pobjedi li na izborima, u prvoj godini mandata graditi deset megamarina. „Za svaki projekt veći od 20 milijuna eura buduća vlada preuzet će odgovornost“, rekao je te istaknuo mogućnosti energetike.

E sad je jedino pitanje, da li su to predizborni trikovi il stvarni program. Meni ovako na prvu ne zvuči kao navlakuša, jer vjerojatno 99,5 posto ljudi u ovoj državi ili nije ni čulo/pročitalo ovu izjavu ili je nije ni doživilo. Ako ništa drugo bar je korak naprijed u razmišljanju, a ne onom zatucanom mentalitetu kakav čuči zadnjih desetljeća.

Bitno je da se pokrenu stvari, jer samom pričom i pustim obećanjima neće biti realizirano ono potrebno – stvaranja dodane vrijednosti i zapošljavanje ljudi ( ono što političarima treba kao statistički podataka za izbore).

U RH je uvijek bilo i uvijek ima izuzetno kvalitetnih projekata koji nažalost predugo čekaju na realizaciju i tako budu zaboravljeni ili nerealizirani dugi niz godina…

Meni je to žalosno i naprosto tužno kada vidim da ne postoji dobra volja za projektima koji mogu donijeti puno svim pristunima, a nešto ih koči…

Da ne duljim evo primjera jedne investicijske opcije na širem području Šibensko-kninske županije. U neposrednoj blizini je i ACI marina Skradin (tu vidim sinergiju u sadržajno-kapitalnom smislu).

Pontecijal projekta – golem.

http://ivanal-plaza.com/invitation-letter.html

Srdačan pozdrav

Najprije treba spriječiti odlazak i preregistraciju jahti ulaskom u EU .

Hrvatski porezni zakoni nisu nimalo primamjivi . Stranci će krenuti pod neke druge zastave, zašto ih ne zadržati ?

Jeli pesimista nakrcan dionicama Optime - Optimista ?


Najprije treba spriječiti odlazak i preregistraciju jahti ulaskom u EU .

Hrvatski porezni zakoni nisu nimalo primamjivi . Stranci će krenuti pod neke druge zastave, zašto ih ne zadržati ?

Na to pitanje ACI nema direktan utjecaj. To je pitanje koje je već i prije bilo aktualno, a odgovor na to pitanje dao si upravo u zadnjoj rečenici.

Srdačan pozdrav


U današnjem Business Classu ( business.hr) intervju s predsjednikom uprave ACI-ja.

Govori o poteškoćama koje je zatekao kada je došao na svoje sadašnje radno mjesto i na tržišne izazove koji su pred njima.

Najzanimljvije jest: o zainteresiranosti kupaca za ACI

Zadnji je bio fond Quaestus koji je nudio 150 mil kn za 27%. Nije mu jasno koja je logika da toliko vrijedi četvrtina tvrtke. U slučaju da je iznos 150 mil € onda bi to imalo smisla, napominje. Kaže da je njihova ideja dokapitalizacija uz prodaju za pet do najviše sedam godina, no takvu odluku mora donijeti Vlada, a ne on.

Srdačan pozdrav

Direktor ACI-ja ne želi Škegru

Jedna od prvih kompanija u državnom vlasništvu za koje su se fondovi rizičnog kapitala navodno zagrijali bila je ACI. No prema riječima njezina predsjednika Uprave Ante Violića, svota od 150 milijuna kuna za 27 posto koju je nudio Quaestus, nije adekvatna budući da ACI sam u dvije godine toliko uloži.

„Da je riječ o 150 milijuna eura umjesto kuna, onda bi to imalo smisla. Njihova je ideja dokapitalizacija uz prodaju za pet do sedam godina. No odluku o eventualnoj dokapitalizaciji mora donijeti Vlada, koja to prenosi na Skupštinu, a skupština na Nadzorni odbor tvrtke“, kazao je nedavno Violić za Business.hr.

http://www.business.hr/hr/Naslovnica/Ekonomija/FGS-ovi-krenuli-po-Varteks-Badel-1862-i-Croatia-Airlines?homesrclink=carousel

New Report

Close