Ovogodišnjem izdanju Zagorskog gospodarskog zbora, koji se od 8. do 10. Rujna održava u Krapini koji je privukao više od 350 izlagača u četvrtak se pridružio i festival poduzetništva, obrta i OPG-ova Moja poduzetna Hrvatska. Riječ je o projektu nastalom pod zajedničkim okriljem Večernjeg lista, Poslovnog dnevnika i 24sata u sklopu kojega će se u čak petnaest hrvatskih gradova tijekom ove godine organizirati prodajni sajmovi, predstaviti stari zanati, zatim organizirati edukativne radionice, a neće nedostajati ni gastro užitaka kroz degustacije i kulinarske radionice. U Zagorju se tako pridružio i majstor kuhar Branko Ognjenović koji je odlučio okusima tradicionalnih jela spojiti sve krajeve Hrvatske. Ovom se prilikom pripremala fritaja napravljena od bukovača i šampinjona koja je podijeljena u više od 150 porcija. Gastro doživljaj pod kuhačom Branka Ognjenovića upotpunjen je već tradicionalnom radionicom za djecu gdje je iskusni kuhar najmlađe podučio važnosti zdrave prehrane.
Cilj festivala Moja poduzetna Hrvatska je popularizacija i promocija poduzetništva i obrta, pa su iskustva izlagača koji na njima sudjeluju najbolja povratna informacija koja se može dobiti. Svi su složni da su kotizacije za sajmove i dalje preskupe, stoga su rijetke prilike poput Gospodarskog zbora i Moje poduzetne Hrvatske na kojima je sudjelovanje besplatno, zapravo najlakši put do kupaca. Nerijetko kotizacije koštaju i do dvije i pol tisuće kuna, dok su ukupni troškovi dodatno uvećani i troškovima prijevoza, parkinga i smještaja. Najčešće do povrata uloženog ne dođe, a većini manjih obrtnika i OPG-ovaca sajmovi predstavljaju najvažnije tržište. Tako se požalio i Josip Pavlin, vlasnik poljoprivrednog gospodarstva i opremljene i registrirane sirane s najpoznatijim polutvrdim kozjim sirom "Batinec", koja se proizvodnjom sira bavi od 2004. godine. Vlasnik kaže da od 2008. naovamo poslovanje ide nizbrdo te da mu je odlazak na sajmove osim financijskog i veliki vremenski trošak. „Ako odlazim na dva ili tri dana ostavljam posao od kojeg živim, a kasnije je teško nadoknaditi zaostatke. Koliko je situacija nepovoljna govori i činjenica da su od nekadašnje brojke nekoliko desetaka mini-sirana do danas opstale tek dvije“, ispričao je. Bavi se i uzgojem i prodajom domaćeg češnjaka kojemu je velika konkurencija uvozni, ali kaže i da ljudi sami odlučuju čime će se hraniti, a usto im je i kupovna moć još uvijek slaba. Općenito gospodarsku situaciju vidi vrlo nepovoljnom te se sprema na odlazak u inozemstvo, te dodaje da je nekoć prodavao mlijeko Vindiji, a danas od svog posla jedva može živjeti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu