Rudarska regija danas je epicentar poduzetništva Međimurja

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 07. svibanj 2017. u 22:01
Neobični artikli koji uvijek izmame veliko zanimanje/Vjeran Žganec Rogulja/PIXSELL

Od uljara i vinara preko farmera do proizvođača tjestenine i kozmetičara, u Murskom Središću izlagali ponajbolji od proizvođača koji stalno ulaži u u novitete.

U najsjevernijem hrvatskom gradu Murskom Središću u petak je održan još jedan festival poduzetništva, obrta i OPG-a Moja poduzetna Hrvatska koji Styria medijska grupa organizira drugu godinu zaredom. Sudeći po razgovoru s izlagačima, ova nekoć rudarska regija danas je epicentar malog i srednjeg poduzetništva. Obitelj Posavec iz Dunjkovca kraj Nedelišća više od dva desetljeća se bavila hortikulturom i proizvodnjom zemlje za cvijeće, a posljednje tri i proizvodnjom ulja. U međuvremenu su se profilirali kao jedna od najmodernije opremljenih međimurskih uljara, a zaokret prema prehrambenom sektoru za njih je bio logičan korak. 

Potencijal prirode
Spoznaja da žive na području na kojem žive marljivi i radišni ljudi i da od davna uzgajaju kvalitetno bilje od kojih nastaju samo najbolji proizvodi navelo ih je da razmisle o potencijalu prirode kojom su okruženi, pojasnili su. Proizvode bučino, konopljino i laneno ulje bogato nezasićenim masnim kiselinama, dok za konopljino kažu i da je jedini poznati prirodni izvor s idealnim omjerom omega-6 i omega-3 masnih kiselina.

 "Zahvaljujući bogatstvu nutritivnih spojeva ova se ulja ubrajaju među ljekovita. Ponosni smo na hladno prešanje ulja bez termičke obrade koji omogućava da sve nutritivne vrijednosti buče ostaju sačuvane. Uz to se bavimo pakiranjem i distribucijom bučinih koštica u različitim varijantama. Njihov povoljan utjecaj na zdravlje poznat je već stoljećima, a mi smo dodali čokoladnu notu. Nudimo pržene i slane koštice buče, zatim u mliječnoj, tamnoj i bijeloj čokoladi, verziju s narančom te posebnu deliciju koštica u tamnoj čokoladi s aromom kave.  Radi se o zdravoj grickalici bogatoj vitaminima i mineralima koja je pretvorena u nesvakidašnje gastronomsko iskustvo. Započelo je kao hobi, a danas je ozbiljan posao", otkrili su Posavci. Proizvodi uljare Poljo Posavec dostupni u trgovinama zdrave hrane diljem zemlje, dok s Turističkom zajednicom Međimurske županije surađuju i na organiziranju vođenih tura u sklopu kojih se posjetitelji mogu upoznati s proizvodnjom ulja. 

Što najbolje prolazi
Vinogradarstvo i podrumarstvo Preiner iz Svetog Urbana smješteno na vinorodnim obroncima u blizini granice sa Slovenijom proizvodi i buteljira šest sorti vina. Među najpopularnijima se izdvajaju silvanac zeleni, sauvignon, rajnski rizling te pinot crni.  Riječ je o obiteljskom poslu koji su preuzele mlađe generacije osiguravajući time nastavak tradicije dulje od 25 godina. Trenutačno su, saznali smo, u procesu širenja podrumskih kapaciteta. "Također planiramo i izgradnju kušaonice gdje ćemo moći predstaviti naše proizvode. Svi su članovi obitelji uključeni u proizvodnju. Širokom paletom i ponudom čija se kvaliteta neprekidno nadograđuje nastojimo zadovoljiti i najzahtjevnijeg kupca. Apliciramo na natječaje EU fondova kako bismo ostvarili sve ciljeve", kazao je Nenad Preiner.  

Zanimljivo je i da posjeduju obiteljski grb na kojem plava boja simbolizira otvorenost, zelena život i zemlju, dok je marljivost prikazana simbolom ruke koja drži grozd. Četvrt stoljeća iskustva imaju i u OPG-u Zadravec za proizvodnju mlijeka i sireva iz Oporovca. Ispričali su da su imanje i tradiciju stočarstva naslijedili od roditelja, primarno se bave uzgojem koza, ali na farmi nude i druge sadržaje. Svojevrsna su turistička atrakcija jer organiziraju posjete farmi koza gdje djeca mogu hraniti domaće životinje i sirani gdje se mogu degustirati njihovi proizvodi. U ponudi je i posjet obiteljskom muzeju, kao i ranču Tršćanski zvir na kojem se održava etno i gastro manifestacija Dani jaretine. Tu su i radionice izrade domaćeg kruha te oblikovanja drvenih igračaka, kao i tečajevi za pastira.

 "Gotovo sto posto hrane za životinje uzgajamo sami tako da su svi naši procesi zaokruženi. Mjesečno proizvedemo oko dvije tisuće litara mlijeka, a nekoć smo bili i Vindijin kooperanti. Na sajmove odlazimo jer vjerujemo da samo redovitom prisutnošću na tržištu možemo uspjeti, pa smo tako znali otići i do Austrije. Pokrenuli smo i edukativni centar u kojem obrazujemo nove generacije stočara. Voljeli bismo da se više mladih ljudi uključi", naglasila je vlasnica OPG-a Jasminka Zadravec. Na festivalu Moja poduzetna Hrvatska već treći put sudjeluje Katarina Johum, vlasnica OPG-a Katini lavandini iz okolice Osijeka. Tri se godine bavi sakupljanjem i uzgojem ljekovitog bilja od kojeg izrađuje prirodnu kozmetiku. Na tržištu najbolje prolazi krema gavez, kao i novi proizvodi poput anti age kreme od hladno prešanog ulja od marelice i s eteričnim uljem smilja. 

Odlični saveznici
"Naši su proizvodi odlični saveznici u prevenciji i liječenju reume, gihta, artritisa i problema sa zglobovima. Često obilazimo sajmove jer je to najbolji način komunikacije s kupcima", poručila je Katarina Johum. S navedenim se slažu i u OPG-u Preložnjak iz Nedelišća koji postoji već 15 godina. Iz prvotne djelatnosti distribucije sadnica voća i povrća usmjerili su se na uzgoj čili papričica od kojih izrađuju različite vrste umaka.  "Sve je bez konzervansa. Navike kupaca polako se mijenjaju, čili je sve popularniji začin i tržište je sve veće. Sajmovi su izvrsna platforma gdje svi budući kupci mogu degustirati i tako se upoznati s onime što nudite", komentirao je Christian Preložnjak.

Dolaskom na sajmove zadovoljna je i Vera Sokić iz OPG Sokić za proizvodnju domaće tjestenine od durum brašna. Postoje sedam godina, a u Mursko su Središće došli iz Nove Gradiške. Njihovi su proizvodi zahvaljujući dobroj promociji pronašli put do trgovina zdrave hrane i restorana od Rijeke i Opatije pa do Dubrovnika.  "Neprekidno u ponudu uvodimo novitete. Posljednji je začinska sol s medvjeđim lukom, posebnog intenziteta za koju su kupci rekli da im je pomogla smanjiti dnevni unos soli. Proizvodimo i ocat od šipka, pesto od medvjeđeg luka te različite vrste domaće tjestenine bez jaja koju rado kupuju vegani. Posebna je tjestenina od konoplje koja ima sve veću primjenu u gastronomiji", dodala je Sokić i istaknula da zbog povećane potražnje planiraju proširenje pogona. 

Tako izgleda kad glazbenik voli ono što radi

U sklopu festivala poduzetništva, obrta i OPG-a Moja poduzetna Hrvatska koji je u petak održan u Murskom Središću večernji su sati bili rezervirani za zabavu i nastup Ivana Zaka. Na tom se koncertu moglo vidjeti kako izgleda kad glazbenik voli ono što radi i da tada publika pruženo vraća višestruko. Set lista je kao i obično pružila kombinaciju starih pjesama zaraznih melodija "Sve si moje", "Bolja od najbolje" te novijih poput hita "Meni se s tobom" na kojem je još jednom pokazao i svoju romantičnu stranu.  Osim odlične razmjene energije s fanovima, kao potvrda uspjeha i zrelosti karijere dolaze Platinasti Forte i Zlatna ploča za album Bolja od najbolje, milijuni klikova na YouTubeu kanalu te prepuna zagrebačka Arena u veljači ove godine. Ostvario je i brojne suradnje, poput dueta s Nedom Ukraden na singlu Tetovaža, a rado surađuje i na albumima sve popularnijih Begina. Govoreći o Zakovoj svestranosti, valja spomenuti i odlično prihvaćen album "Usne varane" na kojem se nalazi 12 pjesama za koje je sam napisao glazbu i tekst. Ivan Zak na projektu Moja poduzetna Hrvatska u organizaciji Styria medijske grupe zahvaljujući vlastitom poduzetničkom iskustvu i ambicioznosti sudjeluje od samih početaka. Poduzetnička ambicija pjevača vidljiva je i u činjenici da je nedavno dovršio svoj novi glazbeni studio u Gornjem Desincu kroz koji je namjera proširiti suradnju s novim mladima pjevačima.

Važno je da proizvođači imaju gdje plasirati robu

Dario Lide i tim Majstora kuhara su za posjetitelje festivala pripremili su tradicionalni ručak međimurskog kraja – kobasice pečenice sa zeljem i pire krumpirom. Renomirani hrvatski kuhari okupljeni oko osnivača Branka Ognjenovića rade na promociji okusa i mirisa hrane hrvatskih proizvođača, pa je za njih nastavak suradnje na Festivalu poduzetništva, obrta i OPG-a bio logičan, poručili su. Kažu da im putovanje s jednog kraja Hrvatske na drugi nije problem, jer je cilj promocija hrvatske gastronomije. U koji god grad došli mogu računati na pomoć lokalnih ugostitelja, kao što je bilo i s pansionom i restoranom Ilonka, naglasivši da je to najbolji primjer da hrana zaista povezuje ljude. "Styrijinu projektu Moja poduzetna Hrvatska priključili smo se jer dijelimo iste vrijednosti. Ovo je izvrsna prilika da naglasimo raznolikost i bogatstva hrvatske kuhinje. Svaka regija ima svoju priču, a još uvijek smo destinacija poznata po zdravim i prirodnim namirnicama. Međimurski krumpir i varaždinsko zelje bogato C vitaminom od kojih smo radili ručak samo su neki aduti na koje svima treba skrenuti pažnju. Važno je i da hrvatski proizvođači imaju gdje plasirati svoje proizvode. Trudimo se osvježiti i sjećanja na neka možda zaboravljena jela na kojima su odrastali naši stari", kaže Dario Lide.

Komentirajte prvi

New Report

Close