Inovativni kineski brend električnih vozila XPeng uskoro će ući na hrvatsko tržište nakon postignutog dogovora između proizvođača i zajedničke kompanije mađarskog AutoWallisa i portugalske grupe Salvador Caetano, AutoWallis Caetano. Riječ je o jednom od vodećih brendova električnih vozila u svijetu.
Prema sporazumu, mađarsko-portugalska kompanija osigurala je ekskluzivna prava distribucije XPeng vozila u Hrvatskoj, Sloveniji i Mađarskoj.
Start u trećem kvartalu
Prodaja tih automobila počinje u trećem kvartalu 2025. godine, a XPeng će u početku ponuditi svoj vodeći SUV G9, ultra-smart G6 coupé SUV i sportski P7 sedan. XPeng sa sjedištem u Guangzhou prodao je gotovo 200 tisuća vozila širom svijeta u 2024. godini, a očekuje se da će ovogodišnji rezultat udvostručiti na gotovo 400 tisuća.
“Iznimno nam je drago što surađujemo s XPengom i što unaprjeđujemo uspješnu suradnju sa Salvador Caetano grupom, kao i što jačamo svoje pozicije u Hrvatskoj”, izjavio je Gábor Ormosy, izvršni direktor AutoWallisa.
Dodao je da će, iako je ovo treći zajednički pothvat mađarske i portugalske tvrtke, AutoWallis nastaviti neovisni rast, razvoj, akvizicije i provedbu svoje strategije u drugim područjima. AutoWallis prisutan je u Hrvatskoj kao službeni distributer marki Jaguar, Land Rover, Opel, Farizon te MG rezervnih dijelova. Riječ je o trenutačno po veličini osmom proizvođaču električnih vozila u Kini – gdje je svako drugo prodano vozilo električno – i jedan je od najbrže rastućih automobilskih brendova na svijetu, koji ostvaruje rast od 234 posto na godišnjoj razini.
XPeng u automobile ugrađuje vlastiti Xmart OS, koji se nadograđuje preko interneta te dobiva nove funkcije, među kojima i one za poluautonomnu vožnju. Osim toga, “pametni infotainment” sustav dolazi s ugrađenim glasovnim asistentom, velikim zaslonima pred vozačem te iskustvom koje se prilagođava svakom vozaču i njegovim preferencijama.
Svoje europske ambicije kineski div najavio je još potkraj prošle godine. “Naš plan za Europu itekako je dugoročan”, rekao je nedavno Brian Gu, potpredsjednik XPenga.
Osvrćući se na odluku EU da usvoji više carine na uvoz kineskih električnih vozila, Gu je rekao da je to stavilo “veliki pritisak”. Dugoročno, naglasio je kako XPeng planira postati “lokalniji” u Europi, povećavajući svoje proizvodne kapacitete u regiji.
“Posjedovanje lokalnih proizvodnih kapaciteta nešto je što tvrtka s dugoročnim planom i dugoročnom vizijom mora učiniti. To nije zbog carina, nije zbog kratkoročnih promjena politike”, rekao je Gu za CNBC.
EU je prošle godine izglasala usvajanje konačnih carina na uvoz baterijskih električnih vozila kineske proizvodnje. Razvoj je bio veliki udarac za kinesku industriju električnih vozila, koja je u posljednjih nekoliko godina napravila značajan prodor u Europu. Poljska je XPengovo najveće tržište u istočnoj Europi, prema navodima tvrtke.
Globalno širenje
Od ulaska na norveško tržište automobila 2021. godine, XPeng trenutačno posluje u Njemačkoj, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Norveškoj, Danskoj, Švedskoj, Finskoj, Islandu, Nizozemskoj, Belgiji, Luksemburgu, Španjolskoj, Portugalu i Irskoj.
Tvrtka planira poslovati na više od 60 tržišta diljem svijeta do kraja 2025. godine i nada se da će pola svoje prodaje ostvariti na prekomorskim tržištima. Do danas XPeng posluje na više od 30 međunarodnih tržišta. Prije dva mjeseca XPeng je ušao na britansko automobilsko tržište, gdje je lansirao SUV G6, a isporuke bi trebale početi u ožujku.
U globalnom širenju kineska kompanija računa i na benefite partnerstva s Volkswagenom dogovorenim prije godinu i pol. U planu je ne samo prodaja, već i proizvodnja automobila u Europi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu