Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kreće eksperimentalna naplata cestarine. Za neke vozače plaćanje će možda biti malo komplicirano

Autor: Poslovni.hr
10. studeni 2022. u 10:49
Podijeli članak —
Foto: pixabay

Slobodan protok, znači da nikakva prepreka ne ometa cirkulaciju prometa što smanjuje prometne gužve, a time i potrošnju emisija ispušnih plinova.

Prva eksperimentalna naplata cestarine za  promet u Francuskoj aktivna je od prošlog petka, 4. studenog 2022. Postavljena je na A79, novoj autocesti s po dva traka u svakom smjeru koja povezujuju mjesta Digoin i Sazeret i koja je zamijenila dionicu RCEA (Route Center Europe Atlantique), nažalost poznatu po visokoj stopi nesreća, piše HAK.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Slobodan protok, znači da nikakva prepreka ne ometa cirkulaciju prometa što smanjuje prometne gužve, a time i potrošnju emisija ispušnih plinova. Uz to, ovaj novi koncept uključuje identifikaciju vozila kao i nekoliko opcija plaćanja. Rad slobodne naplate odvija se preko portala opremljenih kamerama kojih na ovoj dionici dugoj 88 km ima šest. Kada vozilo prođe ispod portala, očitava se njegova registarska pločica i skenira njegov eventualna elektronska lisnica za naplatu cestarine. U ovom drugom slučaju naplata je automatska, pod uvjetom da korisnikova pretplata vrijedi na ovoj mreži s kojom upravlja APRR. Ako vozač nije pretplatnik, na raspolaganju mu je nekoliko drugih izbora: može naznačiti svoju e-mail adresu prije putovanja kako bi primio pozivnicu za online plaćanje ili platiti putovanje putem jednog od za to predviđenih terminala instaliranih na dionici.

Prva eksperimentalna naplata cestarine za  promet u Francuskoj aktivna je od prošlog petka, 4. studenog 2022. Postavljena je na A79, novoj autocesti s po dva traka u svakom smjeru koja povezujuju mjesta Digoin i Sazeret i koja je zamijenila dionicu RCEA (Route Center Europe Atlantique), nažalost poznatu po visokoj stopi nesreća, piše HAK.

Slobodan protok, znači da nikakva prepreka ne ometa cirkulaciju prometa što smanjuje prometne gužve, a time i potrošnju emisija ispušnih plinova. Uz to, ovaj novi koncept uključuje identifikaciju vozila kao i nekoliko opcija plaćanja. Rad slobodne naplate odvija se preko portala opremljenih kamerama kojih na ovoj dionici dugoj 88 km ima šest. Kada vozilo prođe ispod portala, očitava se njegova registarska pločica i skenira njegov eventualna elektronska lisnica za naplatu cestarine. U ovom drugom slučaju naplata je automatska, pod uvjetom da korisnikova pretplata vrijedi na ovoj mreži s kojom upravlja APRR. Ako vozač nije pretplatnik, na raspolaganju mu je nekoliko drugih izbora: može naznačiti svoju e-mail adresu prije putovanja kako bi primio pozivnicu za online plaćanje ili platiti putovanje putem jednog od za to predviđenih terminala instaliranih na dionici.

Dospjeli iznos cestarine moguće je platiti s web stranice operatera ALIAE (Atlantic Motorway Europe) ili putem namjenske mobilne aplikacije, dok redoviti korisnici mogu spremiti svoje osobne podatke na mreži kako bi pojednostavili postupak. U Francuskoj su u izgradnji i druge dionice cestarine za slobodni protok. Njihovom implementacijom bit će potrebno usvojiti nove navike plaćanja, zato je APRR obećao da neplaćanje cestarine tijekom prvog prolaska neće biti sankcionirano novčanom kaznom. Komplicirano ili ne? Sami procijenite…

Autor: Poslovni.hr
10. studeni 2022. u 10:49
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close