Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Što je projektna diseminacija i čemu služi?

Autor: Ariana Vela
04. srpanj 2013. u 08:00
Podijeli članak —
Thinkstock

Diseminacija obuhvaća mjere za postizanje vidljivosti projekta pa ju pojednostavljeno možemo zvati projektnim marketingom. U projektima financiranim iz EU fondova važna je iz nekoliko razloga:

Piše: Ariana Vela, direktorica konzultantske tvrtke EU PROJEKTI

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Diseminacija obuhvaća mjere za postizanje vidljivosti projekta pa ju pojednostavljeno možemo zvati projektnim marketingom. U projektima financiranim iz EU fondova važna je iz nekoliko razloga:

Piše: Ariana Vela, direktorica konzultantske tvrtke EU PROJEKTI

Diseminacija obuhvaća mjere za postizanje vidljivosti projekta pa ju pojednostavljeno možemo zvati projektnim marketingom. U projektima financiranim iz EU fondova važna je iz nekoliko razloga:

Doprinosi vidljivosti i replikaciji projektnih rezultata, a time i poboljšava uspjeh projekta
Podiže interes za korištenjem EU fondova kod opće i zainteresirane javnosti
Podiže vidljivost projektnog konzorcija / pojedinačnog nositelja projekta, kao i njihove djelatnosti, proizvoda i usluga
Osigurava vidljivost Europske unije izvora financiranja

Postoje dvije opće razine projektne diseminacije: međunarodna (tzv. projektna) i lokalna.

Međunarodna (tzv. projektna) diseminacija provodi se u međunarodnim surađivačkim projektima koji uključuju manji ili veći broj partnera iz različitih država. Cilj takve diseminacije jest promovirati cjelokupni projekt, njegove ciljeve i rezultate na razini svake države iz koje dolaze projektni partneri, na razini Europske unije, a ponekad i šire. Diseminacijske mjere uglavnom su identične, a njima upravlja koordinator projekta ili partner zadužen za diseminaciju.

Lokalna diseminacija provodi se u lokalnoj zajednici (državi, gradu, općini ili županiji) iz koje dolazi pojedini partner. Svaki od partnera prilagođava diseminacijske aktivnosti, s obzirom na specifične zahtjeve projekta i, što je još važnije, specifične okolnosti svoje zajednice. Zbog toga je moguće da različiti partneri u različitim lokalnim zaiednicama provode različite aktivnosti.

Diseminacijske aktivnosti i mjere koje često susrećemo u projektima su:

Izrada vizualnog identiteta projekta
Internetska stranica projekta na engleskom jeziku
Internetske stranice projektnih partnera na lokalnim jezicima
Projektni letak ili publikacija
Organiziranje radionica, treninga i konferencija
Objave u medijima
Izrada promotivnih materijala (majice, kape, penkale, olovke, blokovi, fascikli, leci i dr.)
Stranice na društvenim mrežama (Facebook, Twitter, Youtube i sl.)
Sudjelovanje na konferencijama i drugim relevantnim događanjima u organizaciji drugih organizacija

Navedene aktivnosti potrebno je precizno isplanirati prilikom pripreme projekta jer njihova izrada uglavnom podrazumijeva i značajne troškove koje je potrebno identificirati unaprijed i unijeti u proračun projekta.

 

Autor: Ariana Vela
04. srpanj 2013. u 08:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close