Zašto ne trebate vlastito CRM rješenje?

Autor: PD VL native tim , 15. rujan 2021. u 22:00
U cjelovita rješenja poput Salesforcea uloženo je već tisuće radnih sati i milijuni dolara/PD

Mnogi se još uvijek prema marketinškoj automatizaciji odnose kao prema trošku, a ne vrijednoj investiciji.

Tvrtke i poslovni korisnici u Hrvatskoj sve su više svjesni potrebe za marketinškom automatizacijom jer ona nedvojbeno donosi bolje prodajne i poslovne rezultate te, razumljivo, povećava šansu opstanka i prosperiteta tvrtke.

No, čini se da još nije sasvim jasno da je marketinška automatizacija u pravom smislu riječi ulaganje, a ne trošak koji će samo „odletjeti“ s računa tvrtke. Ulaganje u ovom slučaju doista donosi povrat, i to na više načina.Planirate li širenje svojih proizvodnih kapaciteta?

Povećavate radne timove jer ste na korak do novih funkcionalnosti vaših produkata? Ulažete u razvoj nove verzije aplikacije? Na isti način i sa jednakom ozbiljnošću morate planirati kako će se odvijati vaša komunikacija sa korisnicima.

Zamke izrade vlastitog CRM rješenja

Brojni poslovni korisnici u Hrvatskoj još uvijek smatraju kako je razvoj vlastite CRM platforme (rješenja, aplikacije) najbolje rješenje. Tako primjerice razmišlja velik dio tvrtki na hrvatskom tržištu osiguranja. Na tržištu su već sad dostupna rješenja kao što su Salesforce, Adobe, Oracle ili Hubspot. U njihov su razvoj već uložene tisuće radnih sati i milijuni dolara.

Na globalnom tržištu marketinške automatizacije dostupno je oko osam tisuća alata/PD

Na njima rade najiskusniji developeri i arhitekti. Ukoliko mislite da možete kreirati još bolju platformu od toga, razmislite još jednom. Možda ste u krivoj branši?

No odabir gotovog rješenja uopće nije lagan postupak jer globalno tržište nudi doslovno gomilu zasebnih rješenja za marketinšku automatizaciju. U takvom moru ponude doista nije lako odabrati ono najbolje.

U nedavno objavljenom izvješću Marketing Technology Landscape Supergraphic stoji da je na globalnom tržištu marketinške automatizacije dostupno oko osam tisuća alata. Gotovo polovica pokriva samo neke potrebe automatizacije marketinga, dakle nije riječ o cjelovitim rješenjima.

Kako odabrati pravo rješenje za marketinšku automatizaciju?

Postavite ova pitanja o vlastitom poslovanju:

  • Procijenite kanale komunikacije prema klijentima i(li) korisnicima. Trebate li „samo“ email, ili ćete koristiti SMS i push notifikacije na mobilnim telefonima? Možda i nešto četvrto?
  • B2B, B2C, B2B2C… Još nešto? Određene platforme, primjerice rješenje Salesforce Pardot, više su prilagođene za B2B komunikaciju, a neke su pak jako fleksibilne, primjerice rješenje Salesforce Marketing Cloud
  • Gdje se nalazite sada i gdje planirate biti za jednu do tri godine u smislu razvoja poslovanja, lansiranja novih produkata, kanala komunikacije i slično?
  • Koje CRM rješenje sada koristite, ili koje planirate koristiti?
  • Kako izgledaju vaši poslovni procesi i koliko „streamova“ podataka prikupljate u vašem poslovanju, vezano za postojeće i(li) buduće korisnike?

Najčešće pogreške u procesu odabira i implementacije (u Hrvatskoj):

  • Odnosite se prema marketinškoj automatizaciji kao prema trošku. To je investicija.
  • Izrada vlastitog CRM rješenja, čemu su skloni čak i veći „igrači“ u Hrvatskoj, primjerice na tržištu osiguranja.
  • Ukoliko od ranije već koristite jednostavnije rješenje, a u međuvremenu ste shvatili da ono više ne zadovoljava vaše poslovne potrebe, procijenite situaciju i uvedite kompleksnije, skalabilnjie rješenje. To je bolje od nadogradnje postojećeg rješenja prilagođenim poveznicama. Ako trebate avion, nemojte VW Golfu ugrađivati krila.
  • Implementacija CRM rješenja bez paralelne i povezane implementacije platforme marketinške automatizacije. „To ćemo kasnije“.
  • Implementacija CRM rješenja s nekompatibilnim (ili manje kompatibilnim) martech rješenjem. Oba su rješenja sama po sebi dovoljna dobra, ali zajedno ne funkcioniraju kao povezana cjelina. Primjerice: Salesforce za CRM + Hubspot za marketinšku automatizaciju. Ili još gore: Salesforce za CRM + Mailchimp za marketinšku automatizaciju…
  • Kupovina manjeg (povoljnijeg) rješenja koje možda neće niti postojati za jednu ili tri godine. Akvizicije su česta pojava na globalnom tržištu. Promjena „vlasnika“ može imati veliki utjecaj na funkcionalnosti, ali i na vašu strategiju komunikacije. Također, što će se dogoditi s njihovom tehničkom podrškom?

Inhouse vs Outsourcing

Hrvatske tvrtke najvećim su dijelom sklone kupiti no-code ili low-code rješenja u nadi da će moći sve odraditi in-house i smanjiti troškove.

No na taj način same sebe ograničavaju. S druge strane, neke su već primijenile kompleksno rješenje kao sto Salesforce Marketing Cloud, ali izbjegavaju surađivati s vanjskim konzultantima. To pak dovodi do nepotpunog iskorištavanja platforme, a često i do grubih pogrešaka koje mogu biti jako skupe, pogotovu u vrijeme GDPR-a.

LeverUP Consultancy je registrirani Salesforce partner s uredima u Zagrebu i Tallinu.

Dogovorite demo Salesforce Marketing Cloud rješenja i uvjerite se u sve njegove prednosti: https://www.leverup.io/hr/rezervirajte-demo/

* Sadržaj omogućio LeverUP Consulting

New Report

Close