Hrvatski vinari nisu proteklog vikenda propustili jednu od svojih najznačajnijih manifestacija u godini, sajam Vinovitu, kao niti priliku da na poslovnom klubu rasprave i o tome kako brendirati Hrvatsku kao vinsku regiju. Đuro Horvat, predsjednik Udruženja vinarstva pri Hrvatskoj gospodarskoj komori smatra kako je nužno što prije brendirati Hrvatsku kao zemlju kvalitetnih i raznorodnih vina pri čemu se izdvajaju regije Istra, Dalmacija i Podunavlje. Osvajanje novih tržišta, dodao je, treba biti složen proces, ali ipak ohrabruje činjenica da od 2009. godine raste izvoz uz sve povoljnije financijske efekte. Jedan od strateških ciljeva je za Horvata izjednačavanje uvoza i izvoza vina. Velika je prednost, kaže, što Hrvatska posjeduje autohtone sorte koje su naš veliki potencijal koji valja što bolje iskoristiti planskim brendiranjem.
Austrijski primjer
Christian Jaborek, direktor sektora za vino Saveznog ministarstva za poljoprivredu, šumarstvo, okoliš i vodno gospodarstvo Austrije otkrio je kako njegova država u proizvodnji vina sudjeluje u svjetskoj proizvodnji s oko jedan posto. Nakon pristupanja Austrije u EU izvoz vina se povećao kao i financijski efekti koji i dalje rastu. U 1986. godini u Austriji je osnovana Agencija za marketing vina kao tvrtka koja danas ima godišnji proračun od oko osam milijuna eura. Upravo je ta Agencija napravila puno za promociju kvalitete i brendiranje. Primjerice, stvorene su oznake izvornosti, a vina se promoviraju uz pomoć poznatih osoba. Osim toga izrađen je katalog s više od 450 stranica uputa za izvoz u gotovo sve zemlje svijeta. Danas se u Austriji koja ima daleko lošije klimatske uvjete uzgaja 36 sorti grožđa, a puno malih vinogradara, njih čak oko 20.000 obrađuje više od 45.000 hektara vinograda. Uz sajam Vinovita, na Zagrebačkom velesajmu je krajem prošlog tjedna održano još nekoliko sajmova vezanih uz ugostiteljsku i turističku industriju. “Ovogodišnji sajmovi hrane, pića, vina i hotelsko-ugostiteljske opreme te turizma na Zagrebačkom velesajmu čine mi se siromašnim i nisu ništa bolji od prijašnjih”, izjavio je za Poslovni dnevnik Miroslav Folnegović, predsjednik Udruge hrvatskih restoratera. Svjetski sajmovi te vrste puno su maštovitiji i pokazuju bogatstvo u nacionalnim industrijama hrane i pića te prezentaciji turističkih destinacija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu