Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Viko mijenja strategiju prodaje u kojoj kupci kreiraju proizvode

Autor: Biserka Ranogajec
25. siječanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Vodeći proizvođač zaštitne obuće i odjeće u Hrvatskoj ima godišnji promet veći od 50 milijuna kuna

U Viko d.o.o. iz Varaždina, jednom od vodećih proizvođača zaštitne odjeće, obuće i rukavica, odlučili su mijenjati dosadašnju praksu proizvođača da se prezentiraju nove kolekcije proizvoda kupcima, odnosno veletrgovinama i trgovinama na malo i na taj način zaključe potrebne količine. Kako bi se kupcima ponudili jedinstveni proizvodi krojeni po mjeri korisnika, Viko je odlučio uvesti novu strategiju i pozvati ih na sudjelovanje u kreiranju cipela i odjeće. Cilj im je, kažu, “čuti potrebe korisnika iz prve ruke i kroz direktni input kreirati tehnološki prilagođene proizvode koji svojom kvalitetom mogu izdržati i najteže radne uvjete”. Viko u svom asortimanu nudi tzv. crni program (program od crne kože), rekreativni program, a u razvoju su i nove bijele kolekcije, kroz koje se upravo želi prvi put primijeniti nova strategija uključivanja kupaca.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Hrvatska kvaliteta
Na sudjelovanje u kreiranju proizvoda i prezentaciji do sada razvijenih proizvoda Viko je danas u Varaždin pozvao sve renomirane hrvatske proizvođače iz prehrambene industrije te mnogobrojne predstavnike tvornica i zaštitarskih službi, potom predstavnike HGK i institucija za provjeru kvalitete. Viko već ima oznaku Hrvatske kvalitete i CE oznak za Europsku kvalitetu pa se očekuju i povoljni rezultati kroz novu strategiju u razvoju proizvoda. Tvornica Viko počela je s radom 1946. godine, a prvi je naziv bio Varaždinska industrija obuće ili skraćeno VIO. S vremenom i rastom tvrtke mijenjali su se organizacijski oblici i ustrojstva poduzeća, kao i proizvodni programi. Trgovinom se počelo baviti 1952. godine, a 1986. postignut je najveći uspjeh i poduzeće je tada imalo 80-ak prodajnih i predstavničkih objekata na prostoru bivše države u kojima je radilo ukupno 6000 zaposlenih. Do početka 80-ih proizvodni program se sastojao od prerade visokokvalitetne sirovinske baze te proizvodnje telećih koža visoke kvalitete, nakon čega se preusmjeravaju na proizvodnju krupnih junećih koža radi bolje kontrole proizvodnje obuće i tehnološke povezanosti kože i obuće. Tih godina je kožara započela s proizvodnjom specijalne vrste cjepanika pod imenom purko-boks, odnosno Beikasta za proizvodnju specijalne vodootporne obuće. Promjenom sustava Viko je sa smanjenim obujmom proizvodnje započeo posao u novih 15-ak većih i manjih privrednih subjekata. Danas Viko ima proizvodnju kože, đonova, obuće i tekstila u kojima je zaposleno ukupno 230 ljudi. Osnovni proizvodni program su proizvodnja profesionalne obuće te proizvodnja odjeće u nešto manjem omjeru.

U Viko d.o.o. iz Varaždina, jednom od vodećih proizvođača zaštitne odjeće, obuće i rukavica, odlučili su mijenjati dosadašnju praksu proizvođača da se prezentiraju nove kolekcije proizvoda kupcima, odnosno veletrgovinama i trgovinama na malo i na taj način zaključe potrebne količine. Kako bi se kupcima ponudili jedinstveni proizvodi krojeni po mjeri korisnika, Viko je odlučio uvesti novu strategiju i pozvati ih na sudjelovanje u kreiranju cipela i odjeće. Cilj im je, kažu, “čuti potrebe korisnika iz prve ruke i kroz direktni input kreirati tehnološki prilagođene proizvode koji svojom kvalitetom mogu izdržati i najteže radne uvjete”. Viko u svom asortimanu nudi tzv. crni program (program od crne kože), rekreativni program, a u razvoju su i nove bijele kolekcije, kroz koje se upravo želi prvi put primijeniti nova strategija uključivanja kupaca.

Hrvatska kvaliteta
Na sudjelovanje u kreiranju proizvoda i prezentaciji do sada razvijenih proizvoda Viko je danas u Varaždin pozvao sve renomirane hrvatske proizvođače iz prehrambene industrije te mnogobrojne predstavnike tvornica i zaštitarskih službi, potom predstavnike HGK i institucija za provjeru kvalitete. Viko već ima oznaku Hrvatske kvalitete i CE oznak za Europsku kvalitetu pa se očekuju i povoljni rezultati kroz novu strategiju u razvoju proizvoda. Tvornica Viko počela je s radom 1946. godine, a prvi je naziv bio Varaždinska industrija obuće ili skraćeno VIO. S vremenom i rastom tvrtke mijenjali su se organizacijski oblici i ustrojstva poduzeća, kao i proizvodni programi. Trgovinom se počelo baviti 1952. godine, a 1986. postignut je najveći uspjeh i poduzeće je tada imalo 80-ak prodajnih i predstavničkih objekata na prostoru bivše države u kojima je radilo ukupno 6000 zaposlenih. Do početka 80-ih proizvodni program se sastojao od prerade visokokvalitetne sirovinske baze te proizvodnje telećih koža visoke kvalitete, nakon čega se preusmjeravaju na proizvodnju krupnih junećih koža radi bolje kontrole proizvodnje obuće i tehnološke povezanosti kože i obuće. Tih godina je kožara započela s proizvodnjom specijalne vrste cjepanika pod imenom purko-boks, odnosno Beikasta za proizvodnju specijalne vodootporne obuće. Promjenom sustava Viko je sa smanjenim obujmom proizvodnje započeo posao u novih 15-ak većih i manjih privrednih subjekata. Danas Viko ima proizvodnju kože, đonova, obuće i tekstila u kojima je zaposleno ukupno 230 ljudi. Osnovni proizvodni program su proizvodnja profesionalne obuće te proizvodnja odjeće u nešto manjem omjeru.

Asortiman
S obzirom na dugogodišnju proizvodnju profesionalne i radne obuće i na iskustva stručnjaka, Viko je nastavio s proizvodnjom i plasmanom obuće za specijalne namjene. Na ovu odluku je utjecao uvoz slične obuće koja, po njima, ne doseže kvalitetu njihovih. U suradnji s ustanovama koje prate zahtjeve i propise zaštite u svijetu, zatim poduzećima koja u svom sastavu imaju službe zaštite na radu te kroz stalna praćenja trendova, razvili su proizvode koji odgovaraju specifičnim radnim mjestima. Danas u asortimanu ima 30-ak tipova obuće za radna mjesta željezničara, šumara, naftaša, brodara, građevinara, ugostitelja itd. Prodajom proizvoda Viko ostvaruje 50-ak mil. kuna prometa, a cilj im je kroz daljnje unaprjeđenje kvalitete materijala i korištenje novih tehnologija zadržati pozicije na tržištu.

Boxmark najveći izvoznik i uvoznik

U 11 mjeseci prošle godine kožarsko-prerađivačka industrija u Hrvatskoj je izvezla proizvoda vrijednih 312,464.000 dolara, a uvezla za 403,693.000. Najveći uvoznik i izvoznik je austrijski Boxmark koji je sagradio tvornicu u Slobodnoj zoni Varaždin. U Varaždinskoj i Međimurskoj županiji inače je najveći broj proizvođača iz ove industrije, a nešto je manji u Dugoj Resi i Slavoniji. Kožarsko-prerađivačka industrija zapošljava ukupno 6801 radnika i broji oko 150 poslovnih subjekata, ali većom proizvodnjom bavi ih se mnogo manje.

Autor: Biserka Ranogajec
25. siječanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close