Unatoč izazovima ostvarili pozitivne rezultate na gotovo svim razinama

Autor: Bruno Lipej , 11. studeni 2020. u 22:00
Foto: Vjeran Zganec Rogulja/PIXSELL

U prvih devet mjeseci prihodi od prodaje porasli 3 posto, a dobit čak 8 posto.

Podravka se treba vratiti korijenima, tradiciji iz koje je nastala. Treba se vratiti brendovima i emociji koja iz njih proizlazi. Vrijedni ljudi koji su ovdje u Podravci s novim idejama i proizvodima garancija su da je budućnost kompanije svijetla i uspješna, poručio je predsjednik Uprave Podravke Marin Pucar, nakon što je po izboru čitatelja Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika 2018. proglašen gospodarstvenikom godine. Dvije godine kasnije, čelnik koprivničkog prehrambenog diva ponovno je u užem izboru za prestižnu titulu “na krilima” dobrih poslovnih rezultata, značajnog rasta prihoda i dobiti, zahvaljujući, prije svega, usmjerenosti kompanije na organski rast i tradicionalna tržišta, većim ulaganjima u inovacije i razvoj vlastitih brendova te jednako tako i efikasnim upravljanjem troškovima.

Otežani uvjeti poslovanja

Ono što je najvažnije, rast prihoda i profitabilnosti pratilo je i poboljšanje te unaprjeđenje statusa i materijalnih prava samih zaposlenika, a taj proces, prema najavama Pucara, nastavit će se i u narednim razdobljima. Ove godine, pandemija bolesti COVID-19 postavila je pred cijelo gospodarstvo velike izazove pa tako ni Grupa Podravka nije ostala pošteđena njezinog utjecaja na poslovanje. Međutim, i u ovim otežanim uvjetima ostvareni su pozitivni rezultati na gotovo svim razinama poslovanja. U prvih devet mjeseci ove godine prihodi od prodaje grupacije porasli su za 90,1 milijun kuna, na više od 3,3 milijarde, što je rast od gotovo 3%. Ostvarena dobit od 210,1 milijun kuna rast je pak od 8,1% u odnosu na godinu ranije. Pucar je po objavi ovih iznenađujuće dobrih rezultata, s obzirom na sveopće stanje na tržištu kao i u samom društvu, prvo zahvalio svojim zaposlenicima koji su iznijeli veliki teret u ovom teškom i brojnim izazovima isprepletenom razdoblju kada je bila nužna brza transformacija poslovanja i dodatan napor svakog od djelatnika.

Konačno, za Podravku i njezine djelatnike vežu ga duboke veze. “Jednom podravkaš, uvijek podravkaš”, kazao je preuzimajući kormilo Podravke u veljači 2017., a ta se izjava odnosila i na činjenicu da je u najvećoj domaćoj prehrambenoj kompaniji već ranije ‘skupio’ 12 godina radnog staža. Profesionalnu karijeru počeo je, naime, u Gavriloviću 2001., a godinu dana kasnije prešao je u Podravkinu mesnu industriju Danicu gdje je bio direktor prodaje, marketinga i razvoja. Brzo je napredovao na mjesto izvršnog direktora tržišta Hrvatske u Podravci, a od 2008. do 2012. bio je član uprave te kompanije, nakon čega je pet je godina bio u upravi Zvečeva. U Podravku se vratio u jednom od najnapetijih trenutaka, u vrijeme sloma likvidnosti Agrokora, kojemu je Podravka bila jedan od ključnih dobavljača. Ciljevi koje je pred sebe postavio pozicioniranje je Podravke kao konsolidatora prehrambene industrije, ali i generatora razvoja domaće poljoprivredne proizvodnje kako bi do 2022. osigurala da njezini globalni brendovi poput Vegete i juha sirovinu crpe s domaćih polja. Pored toga, Podravka će, tvrdi, i daljnji razvoj bazirati na organskom rastu, a usto aktivno raditi i na potencijalu anorganskog rasta.
Poznato je kako je Grupa Podravka najinternacionaliziranija Hrvatska kompanija, prisutna sa svojim proizvodima u više od 60 zemalja.

Ojačali izvoznu poziciju

Poslovanje na inozemnim tržištima nastavila je snažiti i u 2020. godini, pri čemu je posebice ojačala poziciju na tržištima Zapadne Europe i prekomorskih zemalja.

U posljednjih godinu dana, tvrtka je započela i s prodajom svojih proizvoda u Libiji, gdje su posebno ponosni na uspjeh Lino Lade Gold. U Libanonu je, osim Lino Lada asortimana, vrlo dobro prihvaćena i Vegeta, najsnažnija Podravkina internacionalna marka, a nakon duljeg izbivanja Vegeta je ponovno prisutna i u Izraelu i Kini. Koronakriza je Podravci na Bliskom Istoku otvorila dodatne prilike budući da je kompletna nabavka hrane u maloprodajnim objektima bitno porasla uslijed zatvaranja brojnih restorana i hotela.

Pucar je ekonomist specijaliziran za marketing. Doktorirao je na Ekonomskom fakultetu u Osijeku na temu “Strategije upravljanja i širenja marke proizvoda u prehrambenoj industriji”. Javnosti je malo poznato da je bio uspješan vratar u nogometnom klubu Zadar, te da je svojedobno bio pozvan i u Dinamo. Nogomet mu je, kako je sam isticao, dao neprocjenjivo životno iskustvo te omogućio da sam financira školovanje bez roditeljske podrške.

Gospodarstvenik godine

– Alan Sumina; Zoran Vučinić, Nanobit

– Silvio i Roberto Kutić, Infobip

– Mate Rimac, Rimac automobili

– Marin Pucar, Podravka

– Tomislav Car, Infinum

Gospodarski događaj godine

– Državne potpore za očuvanje
 radnih mjesta

– Infobip – prvi hrvatski jednorog

– Prodaja tvrtke Nanobit

– Nova financijska omotnica EU

– Ulazak RH u tečajni mehanizam ERM II

Komentirajte prvi

New Report

Close