Svakodnevnim otvaranjem hipermarketa u trgovačkim centrima diljem Hrvatske sve se više zaoštrava konkurencija na tržištu maloprodaje prehrane pa su nužna udruživanja trgovačkih kuća kako bi opstale. Dodatnu notu, ionako zasićenom tržištu, dao je dolazak njemačkog trgovačkog diva Lidla od kojeg svi strepe iako nitko ne zna što će to zapravo značiti.
Društveni ugovor
Ultra gros jedno je od udruženja trgovačkih kuća koje želi za svojih 20 članica osigurati povoljnije uvjete na tržištu. Grupa Ultra je nastala sklapanjem Društvenog ugovora 20. studenoga 2001. godine kada je upisana u Sudski registar, a osnivači su bili Japetić d.d. Jastrebarsko, Lonia d.d. Kutina, Sonik d.o.o. Zadar, Strahinjčica d.d. Krapina,Trgocentar d.o.o. Virovitica, Trgonom d.o.o. Novi Marof te Trgostil d.d. Donja Stubica. Tijekom godina broj članica se mijenjao da bi danas nakon prošlogodišnjeg ujedinjena grupe Ultra i Unigrosa i nastanka Ultra grosa u udruzi bilo okupljeno 20 članica. “Počeli smo s udruživanjem 2001. godine kada je postalo jasno da zbog otvaranja velikih trgovačkih centara na tržištu možemo opstati samo udruženi kako bismo bili jači u pregovorima s dobavljačima i istovremeno ponuditi kvalitetnu uslugu našim kupcima kojih je u našim prodavaonicama oko 250.000 dnevno”, kaže direktor Ulrta grosa Antonio Vuksan Ćusa. Prvi čovjek udruge objašnjava da Ultra gros danas raspolaže sa 650 prodajnih mjesta s gotovo 4500 zaposlenih u čitavoj Hrvatskoj. “Prodajni prostori naših članica nalaze se uglavnom u ruralnim područjima Hrvatske te osim prodajnog karaktera imaju i kulturni značaj za lokalno stanovništvo kojem su često naše prodavaonice uz crkvu i poštu jedine institucije civilizacijskog napretka u mjestu”, kaže Ćusa. Ultra gros ostvaruje godišnji promet od oko 3,2 milijarde kuna što ga stavlja na treće mjesto u branši, iza Konzuma i KTC-a. Prema procjenama vodećih ljudi Ultra grosa, njihove članice drže oko osam posto tržišta maloprodaje prehrane teškog ukupno oko 40 milijardi kuna godišnje. Ovu grupaciju od većine sličnih razlikuje to što okuplja samo srednje i veće tvrtke koje imaju više prodajnih mjesta, a ne obrtnike s prodavaonicom ili dvije. Tako se promet članica ove udruge kreće od 120 do 300 milijuna kuna na godinu. Na konkuretnosti Ultra grosu će dodatno dati i “akvizicija” pulske Puljanke koja ostvaruje godišnji promet od oko 200 milijuna kuna i ima dugu tradiciju u Istri.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu