U poznatom hrvatskom nacionalnom parku turiste prevoze električni brodovi

Autor: PD VL native tim , 27. lipanj 2022. u 10:42
Foto: Danfoss

Brodovi su naručeni s tehnologijom iz tvrtke Danfoss, primaju 50 ljudi, a bit će opremljeni solarnim panelima i baterijama

Studija DNV GL pokazuje kako promjene kod pomorskih plovila mogu doprinijeti postizanju ciljeva smanjenja CO2. To će zahtijevati korištenje opcija s nultom emisijom, kao što su električna energija i biogoriva.

Upravo u tom smjeru krenuo je i Nacionalni park Krka. NP Krka konstantno radi na smanjenju zagađenja. Osim što je Uprava Nacionalnog parka predstavila novi pravilnik prema kojem se kupanje zabranjuje na gotovo cijelom području parka, početkom prošle godine naručili su i dva hibridna električna broda. To je još jedan njihov korak prema održivosti. Kapacitet brodova je 50 ljudi, a plovila su opremljena kvalitetnim solarnim PV panelima i baterijama. Kako izgleda plovidba na hibridnom brodu, pogledajte ovdje.

Sve radi zapravo na jedan poprilično jednostavan način. Kad sunce sja, solarne ćelije napajaju pogon, a kada sunce nestane – pogon se napaja iz baterije. To znači da će uvjeti rada biti zadovoljeni u bilo koje godišnje doba. Električni brodovi rade pouzdano bez emisija, a mogu izdržati ciklus od 8 sati na bateriju i 12 sati na solarnim pločama. Servisna brzina je 5 čvorova, a maksimalna 9 čvorova.

Brodovi su naručeni s tehnologijom tvrtke Danfoss čiji djelatnici su pažljivo osluškivali sve njihove želje i riješili tehničke izazove koji su se našli na putu od želje do realizacije. Kako objašnjavaju iz Danfossa, tehnički izazov kod ovih električnih brodova bio je postići pravilno funkcioniranje između solarnih PV panela i baterije u sustavu pogonskog sklopa. Ipak, uspjeli su dizajnirati i isporučiti idealno rješenje.

Pritom su kod isporuke uvažili razumijevanje potreba naručenog broda i sposobnosti rukovanja naprednom tehnologijom koja je njihov svojevrstan potpis.

Foto: Danfoss

Foto: Danfoss

Surađivali su i sa sistemskim integratorom Inmelom, pružajući sav potreban hardver i softver za zeleno hibridno rješenje te su brodovi izgrađeni u brodogradilištu Dalmont u Kraljevici.

Napravljeni su i svojevrsni presedani. Tako je prvi put nadogradnja softvera MPPT prenesena u DC/DC softver uz podršku sistemskog integratora i uspješno testirana. Osigurali su softver za detekciju točke maksimalne snage (MPPT) koji je implementiran u DC/DC softver. Takva suradnja Danfossa i Inmela omogućila je veći napon na solarnoj ploči, koristeći samo najvišu točku napona, što je rezultiralo s više energije na zajedničkoj istosmjernoj sabirnici.

Nacionalni park Krka je tako pokazao da je odabir pravih partnera i jedan od najbitnijih momenata u postizanju ciljeva održivosti. Oni su, sigurni smo, napravili bitan korak naprijed.

Sadržaj omogućio Danfoss

New Report

Close