Nova ljestvica BRANDpuls istraživanja, formirana nakon vala istraživanja provedenog u razdoblju ožujak-svibanj 2025. potvrdila je dugogodišnju dominaciju dva proizvoda – Zvijezda ulje i Zvijezda majoneze – prvim mjestima u poretku najjačih brendova u Hrvatskoj. Dobar niz nastavlja i Jamnica gazirana voda koja se u ovom valu našla na šestom mjestu ljestvice, a među top 10 brendova na hrvatskom tržištu našla su se još dva Zvijezdina proizvoda – Zvijezda Ketchup na sedmom i tvrdi margarin Zvijezda stolni na devetom mjestu.
Tako, kao i u prethodnom valu jednog od najvećih regionalnih istraživanja tržišta koje ispituje percepciju brendova među potrošačima, dvije kompanije Fortenova grupe – Zvijezda i Jamnica – imaju ukupno pet svojih brandova u samom vrhu ljestvice. Kad se gleda proširena lista, ona koja sadrži 50 najjačih proizvoda u Hrvatskoj po izboru potrošača, onda Zvijezda i Jamnica na njoj ukupno imaju osam svojih brandova. Na proširenoj listi 50 najjačih proizvoda u Hrvatskoj još su Jana, negazirana voda (18.mjesto), Margo mazivi margarin te Zvijezda ukiseljeno i konzervirano povrće.
U regionalnom plasmanu, hitovi Fortenova grupe su proizvodi iz grupe pića – Jamničini Jana na 14. i Jana Ice Tea na 28. mjestu, Jana vitamin (aromatizirane negazirane vitaminske vode) i MgMivela, gazirana voda.
Rangiranje u ostalim državama regije pokazuje da su u Srbiji, slično kao i Hrvatskoj, najjači brandovi grupe proizvodi Dijamanta – ulje i margarin tvrdi i mazivi, dok iz te grupe proizvoda potrošači u Bosni i Hercegovini radije biraju Zvijezdine brandove.
Vrednovanje snage kompanija i Grupe
Činjenica da brojna istraživanja već dugi niz godina pokazuju kako brendovi kompanija Fortenova grupe predstavljaju prvi izbor potrošača (u ovom slučaju brendove je kroz istraživanje provedeno u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini i Sloveniji vrednovalo preko 5700 ispitanika u dobi od 15 do 64 godine) jedan je od elemenata kojim se, između ostaloga, vrednuje ekonomska snaga i održivost poslovanja kompanija i cijele Grupe.
Stoga se te informacije mogu pronaći i u Izvješćima o održivosti koje Fortenova grupa objavljuje već četiri godine zaredom i koja predstavljaju cjelovit i opsežan pregled poslovanja kompanija Grupe. Tako je Izvještaj o održivosti za 2024. objavljen u lipnju, a pripremljen je kao i dosadašnji – u skladu sa svjetskim GRI standardima izvještavanja o održivosti, ali uzimajući u obzir i smjernice EU Direktive o izvještavanju o korporativnoj održivosti (CSRD). Naime, s obzirom da izvještavanje prema CSRD-u postaje obavezno u skoroj budućnosti te s obzirom na složenost procesa, kao i činjenicu da je u izvještavanje uključeno čak 40 operativnih kompanija, Fortenova grupa započela je s prilagodbom budućim regulatornim zahtjevima.
Odgovornost za buduća pokoljenja
I to je jedna od potvrda čvrste opredijeljenosti Grupe za tranziciju cijelog gospodarstva prema zelenoj ekonomiji, kao i njezinom vlastitom doprinosu tome – od smanjenja emisija stakleničkih plinova do poticanja kružnog gospodarstva. U Grupi se to tretira kao njezina odgovornost za buduća pokoljenja.
Kao i prethodnih godina, samo Izvješće je obuhvatilo sve aspekte operativnog poslovanja Grupe te ponudilo uvid u status ključnih tema koje predstavljaju strateški okvir za održivost Fortenova grupe. Izvješće obuhvaća i informacije o poslovanju kompanija iz Poslovnog područja Poljoprivreda koje je Fortenova grupa formalno dezinvestirala u siječnju 2025.
Usvajanje Kodeksa poslovnog ponašanja
Jedan od značajnijih iskoraka Fortenova grupe u području održivosti u 2024. je usvajanje i javna objava Kodeksa poslovnog ponašanja dobavljača Fortenova grupe (engl. Supplier Code).
Kodeks postavlja temeljne vrijednosti za vođenje poslovnih operacija u skladu s visokim standardima društvene odgovornosti, uključujući brigu o okolišu, društvena pitanja i efikasno upravljanje. Glavni ciljevi Kodeksa usmjereni su na prepoznavanje i promicanje korporativne društvene odgovornosti te stvaranje održivog i profitabilnog poslovanja koje unaprjeđuje opću vrijednost Grupe. To se postiže kroz usklađivanje poslovnih operacija s ključnim načelima kao što su poslovna etika, poštovanje radnih uvjeta i ljudskih prava, zaštita okoliša, zdravlje na radu te osiguranje kvalitete proizvoda.
Briga o zdravoj prehrani lokalnih zajednica
Uloga Fortenova grupe kao proizvođača hrane i trgovca na malo obuhvaća i promicanje i jačanje gospodarstava lokalnih zajednica i brigu o potrebama potrošača kad je riječ o zdravijoj prehrani i svježim proizvodima. Imajući to na umu, Poslovno područje maloprodaje i veleprodaje ulaže napore kako bi podržavalo lokalne proizvođače i svojim potrošačima ponudilo najbolje lokalne vrijednosti. Kroz svoj projekt “Najbolje iz Hrvatske”, Konzum HR je tijekom 2024. godine nastavio širiti dostupnost proizvoda malih lokalnih proizvođača i obiteljskih gospodarstava, dodatno jačajući njihovu prisutnost na tržištu. Broj prodavaonica u kojima kupci mogu pronaći taj poseban asortiman je 92. Uspjeh projekta vidljiv je i u rastu prometa koji je u toj kategoriji, u odnosu na prethodnu godinu, porastao za značajnih 19 posto. Na kraju 2024., asortiman je obuhvaćao 339 različitih proizvoda od 59 proizvođača.
U pogledu zaštite okoliša također su nastavljene brojne inicijative, a najznačajnije su vezane uz smanjenje emisija, recikliranje vode i donacije hrane.


